Zidoo Z1000 (Pro) ervaringen

Started by xynyx, February 1, 2020, 18:42:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Als je het ip address weet van de Zidoo dan kan je op je Windows pc het volgende intypen in je file explorer: \\<ip address>\

Als de Samba server goed staat dan krijg je waarschijnlijk een vraag voor username + password. Dit zou je dan moeten terugvinden in je Zidoo handleiding ergens. Het kan ook zijn dat het zonder wachtwoord werkt en dat hij dus niet vraagt voor deze gegevens. Nadien zou je dan de shares moeten zien op je Zidoo en kan je zo bestanden doorkopieren.

Als je echter op bovenstaande een netwerk fout krijg dan wil dat zeggen dat je Windows 10 pc de Zidoo niet kan vinden op je netwerk.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Krijg ik wel mappen te zien, dezelfde als in openwrt, maar niet die ik wil. De map film :D
Als ik zo'n map aanklik geeft hij een netwerk fout
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

angelo41

Quote from: scoc on July  1, 2021, 16:05:20
Als je het ip address weet van de Zidoo dan kan je op je Windows pc het volgende intypen in je file explorer: \\<ip address>\

Als de Samba server goed staat dan krijg je waarschijnlijk een vraag voor username + password. Dit zou je dan moeten terugvinden in je Zidoo handleiding ergens. Het kan ook zijn dat het zonder wachtwoord werkt en dat hij dus niet vraagt voor deze gegevens. Nadien zou je dan de shares moeten zien op je Zidoo en kan je zo bestanden doorkopieren.

Als je echter op bovenstaande een netwerk fout krijg dan wil dat zeggen dat je Windows 10 pc de Zidoo niet kan vinden op je netwerk.
Zou moeten lukken zo. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

Quote from: rdebruin on July  1, 2021, 16:36:36
Krijg ik wel mappen te zien, dezelfde als in openwrt, maar niet die ik wil. De map film :D
Als ik zo'n map aanklik geeft hij een netwerk fout

En rechten toegekend? lezen en schrijven bv.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


scoc

Quote from: rdebruin on July  1, 2021, 16:36:36
Krijg ik wel mappen te zien, dezelfde als in openwrt, maar niet die ik wil. De map film :D
Als ik zo'n map aanklik geeft hij een netwerk fout


Maw hij vind de Zidoo op het netwerk en je kan zijn gedeelde mappen zien. Dat is toch al een begin.

Ik vind wel vreemd dat de Zidoo zoveel shares heeft. Ik zou denken dat deze enkel maar 1 share zou moeten aanmaken voor het delen van zijn disk.
Ik ken de Zidoo zelf niet maar zou het kunnen dat je deze nog eerst moet formateren op de Zidoo zelf? (ik denk immers niet dat deze NFTS zal gebruiken). Ofwel probeer je de foute folder te benaderen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Die shares vind ik dus ook niet als ik in de Zidoo de harde schijf benader.
Daar staat een map films . Die ik dus vanaf de Zidoo zelf wel kan zien
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Quote from: scoc on July  1, 2021, 16:45:42
Maw hij vind de Zidoo op het netwerk en je kan zijn gedeelde mappen zien. Dat is toch al een begin.

Ik vind wel vreemd dat de Zidoo zoveel shares heeft. Ik zou denken dat deze enkel maar 1 share zou moeten aanmaken voor het delen van zijn disk.
Ik ken de Zidoo zelf niet maar zou het kunnen dat je deze nog eerst moet formateren op de Zidoo zelf? (ik denk immers niet dat deze NFTS zal gebruiken). Ofwel probeer je de foute folder te benaderen.

Dat zou inderdaad kunnen dat je de schijf gewoonweg (nog) niet ziet op je PC en de shares die je wel ziet rootfolders van de Zidoo/Android zijn.
Schijf had je vantevoren via je PC geformateerd? Kwam dit tegen voor een UHD2000 welke volgens mij redelijk gelijk is aan de Z1000?
https://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=4808.0
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Quote from: scoc on July  1, 2021, 16:05:20
Als je het ip address weet van de Zidoo dan kan je op je Windows pc het volgende intypen in je file explorer: \\<ip address>\

Als de Samba server goed staat dan krijg je waarschijnlijk een vraag voor username + password. Dit zou je dan moeten terugvinden in je Zidoo handleiding ergens. Het kan ook zijn dat het zonder wachtwoord werkt en dat hij dus niet vraagt voor deze gegevens. Nadien zou je dan de shares moeten zien op je Zidoo en kan je zo bestanden doorkopieren.

Als je echter op bovenstaande een netwerk fout krijg dan wil dat zeggen dat je Windows 10 pc de Zidoo niet kan vinden op je netwerk.
Het zal wel omslachtig zijn, en niet zijn zoals het moet  :D
Maar het werkt , 1 folder disk sataa2 staan mijn mappen in die ik had gemaakt. En deze kan ik benaderen vanaf de pc.
Ik kan die disk sattaa2 dan weer niet van naam veranderen maar dat boeit ff niet.
Wel raar dat ik die sattaa2 dan niet in de Zidoo ziet staan , maar vooruit. Vooralsnog werkt t  :pompom: :pompom:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Als je dan nu een netwerklocatie aan Windows toevoegt (rechtermuisknop op 'deze computer') dan kun je ingeven \\[ip adres]\sataa2\ en heb je meteen een koppeling naar de schijf
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Dat ga ik zo eens proberen  :worship:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

sandervg

Kun je bij de Zidoo:
- De posterwall info in het Nederlands krijgen?
- Je collectie beheren (bv. koppelen aan andere genres e.d.) vanaf een android tablet zonder je TV/projector aan te zetten?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Op je eerste vraag; JA
tweede vraag : Geen idee, waarom zou ja dat willen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Net even geprobeerd via de app, maar kunt de collectie bekijken, afspelen etc, maar kan niet handmatig een film 'rescannen' mocht deze niet kloppen of zelf een genre toewijzen waar jij naar op zoek bent.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Quote from: reza on July  7, 2021, 12:05:30
Op je eerste vraag; JA
tweede vraag : Geen idee, waarom zou ja dat willen?
Het is toch hartstikke onhandig als ik na het downloaden van een paar films naar boven moet lopen, de projector etc. op te moeten starten om de nieuwe films goed in de catalogus te krijgen (bv. controleren of de films goed geidentificeerd worden, indien dat niet is de juiste film eraan koppelen, extra genres aan een film te koppelen, genres wijzigen etc.). Vaak vul ook nog de beschrijving aan met wat functionele opmerkingen zoals wanneer de subs wat verschoven moeten worden etc. Dat soort dingen die ik liever op een PC of op een tablet. Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen.

Quote from: PascalP on July  7, 2021, 12:11:40
Net even geprobeerd via de app, maar kunt de collectie bekijken, afspelen etc, maar kan niet handmatig een film 'rescannen' mocht deze niet kloppen of zelf een genre toewijzen waar jij naar op zoek bent.
Thanks!! Jammer...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Raymen

Ik zie niet in wat er dan nog zou moeten gebeuren

Ik zet een film via mijn pc naar de nas
Mijn zidoo ziet de film zoekt de info erbij klaar

Wil ik film kijken en is de match niet goed dan doen ik rematch en kan ik hem met de zidoo gewoon aanpassen

Hier is niet veel werk aan hoor,je moet alleen de juiste naam van de film ingevoerd gebben
Maar dat kan je via de pc doen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

reza

Precies dat :thumbs-up:

Quote from: Raymen on July  7, 2021, 12:21:31
Ik zie niet in wat er dan nog zou moeten gebeuren

Ik zet een film via mijn pc naar de nas
Mijn zidoo ziet de film zoekt de info erbij klaar

Wil ik film kijken en is de match niet goed dan doen ik rematch en kan ik hem met de zidoo gewoon aanpassen

Hier is niet veel werk aan hoor,je moet alleen de juiste naam van de film ingevoerd gebben
Maar dat kan je via de pc doen
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

Ik werk graag met eigen genres voor specifieke doeleinden. Bv een genre 'nu kijken'. Daar koppel ik een stuk of 20 - 40 films aan die ik op korte termijn wil gaan kijken zodat je niet steeds door >700 films hoeft te bladeren om wat uit te zoeken. Zo gebruik (misbruik) ik meer genres voor specifieke doelen.

Is het eenvoudig om 'even' een film aan een extra genre te koppelen?

Hoe weet je als Zidoo een verkeerde match heeft gemaakt? Als je meerdere films hebt met dezelfde titel en hij koppelt de verkeerde film weet ik een paar weken later echt niet meer dat dit niet de film was die ik op de Zidoo had gezet en al helemaal niet meer wat de juiste film was.

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Raymen

#292
Nou je hebt genres daar staat ook tussen meen ik nog te kijken
En daar in die map ( via de zidoo) kan je film plakken zeg maar.

Sus dan heb je een map met de films die je nog wilt zien

Maar als je in een videowall van een film op het sterretje
Klikt komt hij in de rij van favorieten op je home scherm van de videowall

Voor je andere vraag als je de film noemt zoals hij in imdb staat vind zidoo hem eigenlijk altijd
Ook staat onder in de videowall de link van je film met de naam die jij hem geeft dus altihd terug te vinden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

sandervg

Ik begin aardig overtuigd te raken van de Zidoo :-)

Volgens mij had Papaleo last van stuttering van bepaalde films? Is dat wat meer mensen herkennen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Nee totaal niet!
Leo haalt het ergens waar je dus "problemen" kunt krijgen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

Hier ook geen problemen hoor
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

sandervg

Quote from: PascalP on July  7, 2021, 12:11:40
Net even geprobeerd via de app, maar kunt de collectie bekijken, afspelen etc, maar kan niet handmatig een film 'rescannen' mocht deze niet kloppen of zelf een genre toewijzen waar jij naar op zoek bent.
Maar je kunt dus wel je collectie bekijken, alle metadata lezen etc. terwijl je projector gewoon uitstaat? Dus tijdens het eten alvast wat door de collectie bladeren om een film uit te zoeken om later die avond te gaan kijken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Raymen

Yep
En werkt dan ook gewoon als remote
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PascalP

Hier wat screenshots ervan, je kunt films dus ook in de app als 'favorite' maken en dan als je film gaat kijken sorteren op favorites zoals Raymen hierboven ook al aangaf.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono