Zidoo Z1000 (Pro) ervaringen

Started by xynyx, February 1, 2020, 18:42:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Quote from: williams on March 13, 2021, 19:48:40
Denk dat deze dan gewoon terug valt naar zijn core oftewel gewoon HDR10 met de kleuren die daar bij hoort .
HDR+ is buiten dat het dynamisch is verder het zelfde kwa kleur als HDR10 die statisch is .
Okay, dus dat is geen punt. Ik kan gewoon HDR10+ films kijken op een HDR10 projector?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Quote from: sandervg on March 16, 2021, 12:44:30
Okay, dus dat is geen punt. Ik kan gewoon HDR10+ films kijken op een HDR10 projector?

Ja, want iedere HDR10+ film (en ook iedere Dolby Vision film) heeft ook een HDR10 track erin zitten, altijd, dus daar kan iedere speler op terugvallen.
Idem ook voor fysieke schijfjes met HDR10+/Dolby Vision, speler zal altijd terugvallen op HDR10 als de andere formaten niet weergegeven kunnen worden.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

 ^^
Thanks Pascal. Weer wat geleerd
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

snapo6

Sinds kort heb ik een vreemd probleem.
Als ik de Zidoo opstart krijg ik het beginscherm te zien met oa. File Manager, HT/Posterwall, Musicplayer, Settings etc. All opties doen het behalve HT/Posterwall, als ik dat kies blijft het scherm zwart!

Via File Manager complete scan doen en dan terug, soms doet ie het dan wel en soms ook niet, apparaat compleet uit/aan dan kan ik wel gelijk naar HT.

Iemand een idee wat het kan zijn?

NB Zidoo heeft interne schijf met content en daarnaast server met content.
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

polypenko

Ik had iets wat hier op lijkt.

Heb ook de Z1000pro met fw 6.1.0.5, ik kreeg Hard Disk error en dan blijft de posterwal uiteraard leeg omdat de Zidoo geen data kan inlezen.
Ga je dan naar de geadvanceerde instellingen, dan stond bij mij Hard Disk corrupt. :devil:
De eerste keer schrok ik redelijk aangezien ik 5 gb data op deze WD 8tb hd heb staan.
Ik heb het als volgt opgelost.
Apparaat uitgezet, HD er even uitgehaald daarna opstarten Fabrieksreset, alles weer terug geplaats
en de HD werd weer herkend en de posterwall werd netjes gevuld.
Ik heb dit destijds op het forum gemeld, totaal geen reactie leek wel of ik de enige was die dit problem
ondervond.
Dus je kunt overwegen even een fabriek reset te doen en kijken wat de z1000pro daarna de komende
dagen doet.

snapo6

Quote from: polypenko on March 17, 2021, 14:53:44
Ik had iets wat hier op lijkt.

Heb ook de Z1000pro met fw 6.1.0.5, ik kreeg Hard Disk error en dan blijft de posterwal uiteraard leeg omdat de Zidoo geen data kan inlezen.
Ga je dan naar de geadvanceerde instellingen, dan stond bij mij Hard Disk corrupt. :devil:
De eerste keer schrok ik redelijk aangezien ik 5 gb data op deze WD 8tb hd heb staan.
Ik heb het als volgt opgelost.
Apparaat uitgezet, HD er even uitgehaald daarna opstarten Fabrieksreset, alles weer terug geplaats
en de HD werd weer herkend en de posterwall werd netjes gevuld.
Ik heb dit destijds op het forum gemeld, totaal geen reactie leek wel of ik de enige was die dit problem
ondervond.
Dus je kunt overwegen even een fabriek reset te doen en kijken wat de z1000pro daarna de komende
dagen doet.

Goede inslag, net ff gekeken bij de adv. settings. Interne opslag, geen issues; USB drive, denk server en de extra schijf "beschadigd"!
Ga er straks mee verder.
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

Robert

Over die schokken met bepaalde MKV bestanden met MKVmerge.
Als je zo'n bestand opnieuw door MKVmerge haalt met de compressie voor alle tracks expliciet op "No extra compression".

Verhelpt dat het probleem?

snapo6

#232
Ben nu een maand verder en alles werkt, laatste fw update bevalt ook erg goed maar heb toch een vreemd probleempje.

Heb mijn muziek folders ex NAS toegevoegd aan Musicplayer en dat is goed gegaan maar ....... de Folders geven aan dat albums/liedjes opgeladen zijn, echter ga ik de folder zelf inga is deze leeg!!!
Albums apart oproepen is wel zichtbaar alleen nada in folder structuur.
Hoe kan ik dit oplossen?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

PascalP

Vraagje aan de Zidoo eigenaren, ben aan het overwegen om mijn Vero4K+ te vervangen door een andere speler en momenteel staan de Zidoo en Zappiti op de shortlist.
Beiden vind je eigenlijk alleen maar lof over (behalve wat stutter issues wat ik laatst gelezen heb hier met bepaalde rips op de laatste generatie spelers), maar als ik dan dit zie vanaf 8m50s, dan valt me toch de broek uit.
Is dit echt zo slecht? Dan valt de Zidoo voor mij zeker af en wordt het een Zappiti.

https://www.youtube.com/watch?v=oefsQlYYcvY

Heeft de Zidoo trouwens ook een 21:9 optie voor de interface en moviewall?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Wat is er dan zo slecht?

De ervaringen van Shane deel ik absoluut niet!
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de zidoo.
Toevallig gisteren nog getest tegen mij Sony x700.
Allebei The Greatest showman op. Ik zag bijna tot geen verschil. De UHD was iets rustiger maar dat vind ik niet vreemd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on April 30, 2021, 13:35:50
Wat is er dan zo slecht?

De ervaringen van Shane deel ik absoluut niet!
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de zidoo.
Toevallig gisteren nog getest tegen mij Sony x700.
Allebei The Greatest showman op. Ik zag bijna tot geen verschil. De UHD was iets rustiger maar dat vind ik niet vreemd.

Heel flets/grijs beel, kijk maar eens het YT filmpje zie je het heel goed.
Dus vraag me af of dat enkel bij hem is om een of andere reden of niet.
En heeft de Zidoo een scope/21:9 modus?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik ken het filmpje. Maar nogmaals, ik ben het niet met hem eens. Hij had het ook over banding. Nou ik ben echt een zeur als het gaat om beeld kwaliteit en heb echt nog nooit banding gezien.

Je bedoeld met scoope voor een lens?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on April 30, 2021, 14:23:44
Ik ken het filmpje. Maar nogmaals, ik ben het niet met hem eens. Hij had het ook over banding. Nou ik ben echt een zeur als het gaat om beeld kwaliteit en heb echt nog nooit banding gezien.

Je bedoeld met scoope voor een lens?

Duidelijk, ja als jij geen banding ziet dan ziet niemand het ;)

Met scope bedoel ik een scopescherm, 21:9, zonder Paramorph lens dan.
Zappit heeft een 21:9 optie voor de UI, nadeel is dan dat je maar 2 rijen in de moviewall hebt ipv 4/5.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Haha, zo is het, ik ben de norm ;) :D

Nou is het wel zo dat iedereen die een x5000/7000/9000/5500/7500/9500 heeft je niet hoort over VB en ik wel, vandaar dat mijn toenmalige JVC terug ging naar JVC om deze bug er uit te halen, dus gevoelig ben ik wel voor banding  :tounge2:

Er zit naar mijn weten geen optie op voor een 21.9 scherm.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on April 30, 2021, 16:07:09
Haha, zo is het, ik ben de norm ;) :D

Nou is het wel zo dat iedereen die een x5000/7000/9000/5500/7500/9500 heeft je niet hoort over VB en ik wel, vandaar dat mijn toenmalige JVC terug ging naar JVC om deze bug er uit te halen, dus gevoelig ben ik wel voor banding  :tounge2:

Er zit naar mijn weten geen optie op voor een 21.9 scherm.

Zeg niet dat ik nooit iets gezien heb bij de RS400 van mij, maar niet genoeg dat het opvalt.
Een keer kan ik me wel goed herinneren dat het echt opviel en dat was met de UHD van Mission Impossible 2 bij close ups van gezichten/huid tinten.

Zidoo interface ziet er wel gelikter uit dan Zappiti en lijkt ook wel responsiever als ik sommige filmpjes op YT zo zie, jammer dat ze geen 2.35:1 mode hebben ofzo...
Nog maar eens goed overwegen welke kant we op gaan :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik denk dat je met beide goed zit! :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: PascalP on April 30, 2021, 13:21:29
Vraagje aan de Zidoo eigenaren, ben aan het overwegen om mijn Vero4K+ te vervangen door een andere speler en momenteel staan de Zidoo en Zappiti op de shortlist.
Beiden vind je eigenlijk alleen maar lof over (behalve wat stutter issues wat ik laatst gelezen heb hier met bepaalde rips op de laatste generatie spelers), maar als ik dan dit zie vanaf 8m50s, dan valt me toch de broek uit.
Is dit echt zo slecht? Dan valt de Zidoo voor mij zeker af en wordt het een Zappiti.

https://www.youtube.com/watch?v=oefsQlYYcvY

Heeft de Zidoo trouwens ook een 21:9 optie voor de interface en moviewall?

De nieuwste generatie Zidoo met de RTD1619 chipset heeft inderdaad met bepaalde rips last van hevige stutters ik heb hier de UHD3000 gehad maar die is daarom linea recta retour gegaan.
Nu heeft elke mp wel wat geen een mp is perfect ook de Zappiti niet ik hen nu de Zappiti Pro hier staan en heb deze aangeschaft omdat deze Source-Direct (zoals de Oppo's) kan uitsturen naar mijn VP maar op dit moment zie ik hier 'nog' niet het voordeel van.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on April 30, 2021, 17:54:52
De nieuwste generatie Zidoo met de RTD1619 chipset heeft inderdaad met bepaalde rips last van hevige stutters ik heb hier de UHD3000 gehad maar die is daarom linea recta retour gegaan.
Nu heeft elke mp wel wat geen een mp is perfect ook de Zappiti niet ik hen nu de Zappiti Pro hier staan en heb deze aangeschaft omdat deze Source-Direct (zoals de Oppo's) kan uitsturen naar mijn VP maar op dit moment zie ik hier 'nog' niet het voordeel van.... ;)

Ja klopt, dat had ik inderdaad meegelezen hier.
Nieuwste chipset is voor mij geen must (geen Dolby Vision nodig), dus zou ook nog voor een generatie terug kunnen gaan.
Als je echt puur naar bediening, gemak, snelheid en vooral beeld en audio kwaliteit kijkt, is er dan een van de 2 die je voorkeur heeft (stel de UHD3000 had geen stutter issues dan)?

Wat voor mij wel een must is, is dat 1080p content uitgestuurd wordt als 1080p en 4K als 4K, dus geen automatische up/downscaling of settings veranderen per film.
720p/1080i en lager mag best automatisch als 1080p uitgestuurd worden, hier heb ik geen problemen mee.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Nu een tijdje met de Z1000 Pro aan het stoeien die vanmiddag binnengekomen is en nu is er een puntje waar ik niet uitkom...

Als ik SDR 1080p content afspeel dan stuurt de Zidoo Rec.2020 en HDR10 uit.
Hoe stel ik hem in dat voor HD content gewoon Rec.709 en SDR wordt uitgestuurd en voor UHD content Rec.2020 en HDR10?
De HDR setting in de settings staat op 'auto'.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Je moet in display aangeven welk formaat je wilt.
Dan moet het goed komen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Resolutie bedoel je? Die heb ik op 1080p/23 staan zodat de UI dit ook is en mijn traaaaaggggee X5000 niet iedere keer met film starten weer een nieuwe handshake moet doen.
4K films worden dan uiteraard wel on 4K afgespeeld.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#246
Ik heb hem aangevinkt bij: Only frame rate.
Voor de rest heb ik hetzelfde.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Vreemd. Ook eens zo gezet maar nog steeds zelfde, morgen maar eens verder anders ;)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Je weet zeker dat het een sdr film is?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Ik heb 444 ook in 8bit staan zie ik nu.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"