I-pad air gelocked

Started by eddy135, January 30, 2020, 11:39:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eddy135

Na ruim een jaar een i-pad van een overleden familielid te hebben gebruikt, is deze op slot gegaan.
De inloggegevens van de gebruikte apple account is niet bekend, en ook een aankoop bewijs hebben we helaas niet kunnen terugvinden.
Dat betekent dat Apple de i-pad niet wil vrijgeven, ondanks een lange mail- en telefoonwisseling, waarin allerlei documenten zijn overhandigd, zoals ID bewijzen, geboorte- en overlijdensacte enzovoort.

Is er een handige Harrie die daar nog iets mee kan, gegevens op het apparaat hoeven niet gered te worden...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

i2Paq

Mooie Paperweight ben ik bang.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje

Zo heb ik een iphone liggen van het werk...weet nog wel ww en inlogcode  maar telefoonnummer weet ik niet meer (is denk ik fout ingegeven).
Kan hem zelfs niet wipen
Dus ik volg even dit onderwerp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

TopGun2010

Was het niet zo dat de iPad wordt gewist als je heel vaak achter elkaar de verkeerde code gebruikt? Wel steeds langer wachten
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

BJF

Omdat je aangeeft dat gegevensverlies geen punt is: Apple geeft de oplossing hier.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kjelt

Ja wissen zou geen issue mogen zijn, ontgrendelen met behoud van gegevens dat werkt niet, zelfs niet als je de NSA en FBI bent en een Apple device van een terrorist wilt unlocken.

Dura

#6
Toch wel raar dat je 'm zo volledig kan wissen, dat maakt ze diefstalgevoeliger. Maar wellicht worden er tijdens de reset wel apparaatgegevens gelogd?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

denoontje

mij (oude) apple account is gelocked en daarom niet zo maar te wipen, maar ik zal bovenstaande eens proberen

Kjelt

Quote from: Dura on January 30, 2020, 15:04:04
Toch wel raar dat je 'm zo volledig kan wissen, dat maakt ze diefstalgevoeliger.
Dat is niet slecht voor Apple want dan koop je weer een nieuwe  :D

Teejoo

Quote from: BJF on January 30, 2020, 14:43:55
Omdat je aangeeft dat gegevensverlies geen punt is: Apple geeft de oplossing hier.
Maar dan heb je er nog niets aan omdat hij aan een ander apple ID is gelocked. Ik heb op het werk tig toestellen die we niet kunnen gebruiken omdat mensen vertrokken zijn zonder ze echt af te melden/leeg te maken.
En dat is ook het hele punt om diefstal tegen te gaan. Je hebt er echt niets aan.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik

Quote from: Dura on January 30, 2020, 15:04:04
Toch wel raar dat je 'm zo volledig kan wissen, dat maakt ze diefstalgevoeliger. Maar wellicht worden er tijdens de reset wel apparaatgegevens gelogd?
je kan geloof ik ook instellen na diefstal dat jij de eigenaar bent op het hoofdscherm. Dan wordt die gelocked en dat krijg je niet weg met wissen, heb ik me laten vertellen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill