draaitafel project op basis van een L76

Started by simsatit, January 29, 2020, 14:24:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie


chansig

Goed bezig ziet er geweldig uit.

Volgens mij wordt het spannend als je het netsnoer gaat maken.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simsatit

Quote from: chansig on February  5, 2020, 14:39:10
Goed bezig ziet er geweldig uit.

Volgens mij wordt het spannend als je het netsnoer gaat maken.  :D

Gr. Hans

Haha, zeg maar vuistdik lol

nee hoor hou het minimalistisch (probeer ik iig)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

bezig met het topblad, eerst het populieren hout exact op maat schaven en dan verlijmen met de 2 platen berken.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

en in de lijm.. :pompom:

dit wordt dus de tussenlaag van de sandwich plaat (het bovenblad)

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

PatrickP

Quote from: simsatit on February  4, 2020, 18:44:58
het is wel een foto van 3 x dezelfde onderdelen hoor haha, maw er komt maar 1 zo een deel deze kant op, met uiteraard arm en gewicht etc erbij!
Ik had de door jou opgegeven maten even vergeleken met mijn "spelertje". Flink verschil en de mijne is al best fors!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

simsatit

Quote from: PatrickP on February  5, 2020, 17:44:10
Ik had de door jou opgegeven maten even vergeleken met mijn "spelertje". Flink verschil en de mijne is al best fors!

Ja het wordt een flinke jongen 😂
Hoop dat het mooi gaat staan..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Middelste deel topboard klaar, nu een sandwich paneel van verlijmen :music:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#59
wat is jullie mening over extra demping?
Ik heb een 10cm centraal lager dat aan het bovenblad geschroefd zit.
Dat kan ik, of vrij naar beneden laten lopen en verder nergens aan vast maken, of ik kan het gaan geleiden door een centraal dempend deel heen, waar het vast in zit.
Dat deel zou ik kunnen dempen door middel van zilverzand en/of bijenwas.
Ik zou dan ook nog bracing kunnen maken van de plint naar dat centrale deel.
Zodat het zwaartepunt dichtbij het middenlager komt te liggen en enige vibraties daar gedempt worden.

Ideeën??


edit:

dit is een antwoord dat ik kreeg op een zelfbouwforum:

'I believe the spindle and tonearm should be rigidly coupled together to reduce differences between the arm and spindle.  That way, stylus movement should only represent the groove modulation and little else.'

ik denk dat ik me alleen daar op ga richten, het centrale lager opsluiten en dmv bracing verbinden naar het onderste deel van de arm.

Ideeen hierover?

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

en het bovenblad is klaar om te gaan aftekenen en allerlei freeswerk aan te gaan doen. :colgate:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

wat denken jullie,
zal ik het lager helemaal opsluiten in het bovenblad en ook onder het bovenblad in hout?
en dat verbinden met de arm?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

het lager kan warm worden en dan helemaal opsluiten lijkt me niet verstandig, er zitten rubberen 0 ringen op het 10cm lange lager, misschien daarmee 1mm rondom vrijhouden maar wel geklemd (op de rubberen 0 ringen)?

Of gewoon het lager vastschroeven op de 5mm dikke rvs bovenplaat en alle trillingen die er zijn door het bijna 6cm dikke bovenblad laten absorberen?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

jrjhoe

Quote from: simsatit on February  8, 2020, 14:34:26
het lager kan warm worden en dan helemaal opsluiten lijkt me niet verstandig, er zitten rubberen 0 ringen op het 10cm lange lager, misschien daarmee 1mm rondom vrijhouden maar wel geklemd (op de rubberen 0 ringen)?

Of gewoon het lager vastschroeven op de 5mm dikke rvs bovenplaat en alle trillingen die er zijn door het bijna 6cm dikke bovenblad laten absorberen?

Mooi project!

Ik zou er persoonlijk vooral voor zorgen dat je het lager later evt. nog kunt verwijderen. Van meer demping wordt een platenspeler m.i. lang niet altijd beter - ben persoonlijk meer een fan van suspension en/of massa.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

simsatit

Quote from: jrjhoe on February  9, 2020, 11:02:27
Mooi project!

Ik zou er persoonlijk vooral voor zorgen dat je het lager later evt. nog kunt verwijderen. Van meer demping wordt een platenspeler m.i. lang niet altijd beter - ben persoonlijk meer een fan van suspension en/of massa.
Thanks!
Duidelijk, de platter ga ik in de toekomst nog iets uitbreiden en er komt een flinke puck op.
De motor is geveerd opgehangen, evt zou ik in de poten nog een veersysteem kunnen maken, wat is jou idee daarvan?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Het bovenblad gefineerd,
nu de topplate uitfrezen.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Geef gouden handen het juiste gereedschap.... Erg mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jrjhoe

Quote from: simsatit on February 10, 2020, 13:31:42
Het bovenblad gefineerd,
nu de topplate uitfrezen.

Wow, dat gaat echt super worden in de lak straks! :worship:

V.w.b. evt. vering etc: ik zou er vooral voor zorgen dat dit modulair is, zodat je later lekker kunt experimenteren wat goed werkt en wat je lekker vind klinken.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

simsatit

Dank jullie wel mannen!

Even 1 en ander opgemeten en de eerste uitsparing gemaakt voor de PTP plaat.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Uitsparing gemaakt (komt de motor in te hangen) en begonnen met het fineren van de holle zijkanten.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.