Arcam AVR 600 alleen 720P input en CEC vraagje

Started by mrrepel, January 29, 2020, 10:01:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mrrepel

Hoi allemaal,

Ik ben aan het spelen met een Arcam AVR 600 en het probleem waar ik tegenaan loop is dat mijn Nvidia Shield alleen 720P uitstuurt naar de Arcam. Zonder de Arcam er tussen is 1080P geen probleem. De Arcam schaalt het wel naar 1080, maar goed, daar heb ik niet zo veel aan.

Tevens lijkt de Arcam niet over CEC te bezitten en dit was wel erg makkelijk. Zou ik dit probleem kunnen oplossen met een HDMI splitter die een edid heeft waarbij de shield in 1080P gaat, een HDMI naar de Arcam voor geluid en een naar de tv waardoor ik de CEC kan gebruiken ?


mrrepel

Met de update naar 8.2 op de Shield is het probleem met de 720P opgelost. Nu alleen de vraag of het mogelijk is de CEC "rechtstreeks" te koppelen met een splitter.

Tabcam

#2
Met een splitter krijg je soms dubbele hdmi-handshake (onderhandelen over resoluties e.d.) en ik betwijfel of het dan goed gaat maar proberen kan altijd.

Ik kreeg problemen met een beamer en TV toen ik nog geen AV-receiver had. Met elke keer nieuwe resolutie als één van de twee aan of uit ging. Wordt met CEC niet beter gok ik.

Edit: opmaakfout verwijderd
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audiofly

De AVR600 kan 1080P aan, dat zou geen probleem moeten zijn. Heb jarenlang met het ding gedraaid en nooit dergelijke problemen gehad. Zou het toch in de shield zoeken. Kijk anders ook eens in de hdmi in/out settings van de 600? Daar zijn ook wel wat dingen in te stellen.

Tabcam

Quote from: audiofly on January 29, 2020, 14:46:45
De AVR600 kan 1080P aan, dat zou geen probleem moeten zijn. Heb jarenlang met het ding gedraaid en nooit dergelijke problemen gehad. Zou het toch in de shield zoeken. Kijk anders ook eens in de hdmi in/out settings van de 600? Daar zijn ook wel wat dingen in te stellen.
Shield kan 4k aan, dus ook geen probleem. Ik zou eerder alle CEC uitzetten. Kijken wat dat oplevert. Misschien minder comfortabel maar ook minder kans op rare problemen en sowieso kan de Arcam AVR600 hooguit hdmi1.4 aan, maar alleen als je het upgrade board hebt. Wat ook nog kan is dat een andere ingang van de Arcam ineens het wel doet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mrrepel

Hoi allemaal, het 720P probleempje is opgelost door een software update van de shield. Het zou alleen echt handig zijn als ik de shield kan bedienen met de afstandbediening van de TV. Hiervoor is het nodig om de CEC door te lussen naar de shield.

De versterker is voorzien van het upgrade 3d board.