Voorbereiding op Sonos Legacy

Started by Hannibal_, March 14, 2020, 16:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij/ons ligt er vaak best wat spullen in een la of los van het stopcontact wat eigenlijk geupdate zou mogen worden.

Zo ook een redundante Sonos Connect (eerste hernoemde generatie, of moet ik ZP90 zeggen?) Ook de Play 1 in mijn zoontjes slaapkamer is zo vaak en lang zonder stroom dat deze al tijden updates gemist heeft.

Aangezien er binnenkort geen updates voor het meerderdeel van de apparatuur meer komen en ik mijn netwerk niet ga splitsen, wil ik dat alles voor die tijd up to date is en op dezelfde versie is. Niet omdat ik denk dat het daarna niet bij te werken is naar mijn systeem versie, dan zou Sonos best een discussie met me krijgen, maar domweg omdat ik dat risico niet wil lopen en geen zin heb in die discussie als dat niet nodig is.

Ook die oude reserve ZP90 die in de la ligt.

De Play 1 was een breeze to update, de ZP90 not so much.
Die was al zo lang knus in zijn laatje dat hij uberhaubt niet herkend werd door het systeem en van scratch toegevoegd moest worden. En gewoon in de woonkamer achter switches en stroomnet adapters (die toch echt, ECHT, transparant zoudenmoeten zijn) lukte het dus niet om dat ding te vinden, laat staan toe te voegen.

De raad opvolgen (tegen mijn technische perceptie in) van Sonos was de oplossing: dat ding toch even rechtstreeks aan de router hangen, bedraad dus. Direct herkend en intussen ook weer op de laatste versie.

Voorlopig gaan we die updates minitieus bijhouden tot het bittere einde.

Kom maar op met je legacy verklaring, Sonos.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Sailor Jan

Die Legacy verklaring is al een stuk milder geworden. Dus ik zou mij voorlopig niet te veel zorgen maken. En helaas voor mij is het trade up programma momenteel stilgelegd, wilde eind deze maand even wat inwisselen.
Wees lief voor jezelf

Hannibal_

Quote from: Sailor Jan on March 14, 2020, 18:39:50
Die Legacy verklaring is al een stuk milder geworden. Dus ik zou mij voorlopig niet te veel zorgen maken. En helaas voor mij is het trade up programma momenteel stilgelegd, wilde eind deze maand even wat inwisselen.

Blijft dat oud en nieuw niet meer kunt combineren, als ik me niet vergis.
Begreep dat het onklaar maken van de oude apparatuur niet meer aan de orde is, is de trade up zelf ook niet meer beschikbaar?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Sailor Jan on March 14, 2020, 18:39:50
Die Legacy verklaring is al een stuk milder geworden. Dus ik zou mij voorlopig niet te veel zorgen maken. En helaas voor mij is het trade up programma momenteel stilgelegd, wilde eind deze maand even wat inwisselen.

Jan,

Volgens mij is het trade up programma er nog:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

Hannibal_

Quote from: Sailor Jan on March 15, 2020, 16:13:19


Oeps....
Ze hebben wel het recyclen (bricken van die dingen) verwijderd in andere landen begreep ik...
Misschien moet nl het nog updaten?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.