Ik wil geluid over mijn HT systeem

Started by stevefilmfreak54, January 26, 2020, 20:02:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiofly

#25
Ik snap echt niet wat je wilt bereiken hier. Je hebt een AVR gekocht, maar die wil je NIET aan hebben staan, en dan toch beeld en geluid van je ziggo next, naar je tv sturen? Want je wilt niet het geluid over de op de AVR aangesloten luidsprekers? Waarom heb je die AVR gekocht dan? Haal dat ding er tussenuit, verkoop de speakers en sluit de nect direct aan op de tv.

Of wil je wel alles aansluiten via de AVR, maar het ding verder niet gebruiken ofzo?

Ik zal wel iets missen, maat ik snap echt niet wat je wilt.

stevefilmfreak54

Quote from: audiofly on January 28, 2020, 19:21:02
Ik snap echt niet wat je wilt bereiken hier. Je hebt een AVR gekocht, maar die wil je NIET aan

Aan of uit maakt mij niet uit, hij staat toch de hele dag aan, radio. Mijn denkwijze was TV geluiden ipv via een soundbar via mijn luidsprekers, ik had altijd gedacht dat met "passthrough" je AVR ging uit en geluid ging "through" je AVR naar je luidsprekers.

Nu, door allelei vragen te stellen en uitproberen ben ik toch een tikkeltje wijzer geworden, hoop ik.  :o :o

Snap wat je bedoelt dat het lijkt alsof ik niet weet wat ik wil.............jaren geleden geleerd.......... beter 100 domme vragen stellen dan 1 domme beslissing nemen ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Mokumer45

#27
Beste stevefilmfreak54: zoals je het beschrijft, moet het ook zijn. Er komt nl. nooit geluid uit je speakers, als je AVR uit of op stand-by staat. De AVR stuurt nl. de speakers aan. Ik zelf zou ook niet anders willen, het geluid van de TV-speakers is eigenlijk op zijn best matig en meestal eigenlijk slecht (misschien een enkele uitzondering daar gelaten). Kan ook niet anders i.v.m. de onmogelijkheid om goede speakers in een TV te plaatsen - kwestie van een te groot volume van die speakers. Bij mijn TV staat in het menu aangegeven, dat het geluid naar een externe weergever (de AVR) gestuurd wordt, maar deze TV is zo "slim", dat als die AVR niet aan staat, hij automatisch omschakelt naar het weergeven van het geluid via zijn eigen speakers. De speakers van een TV zijn naar mijn mening hooguit geschikt om praatprogramma's weer te geven en in mijn ogen moeten films, muziekprogramma's e.d. altijd via de AVR gaan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

fluissie

#28
Quote from: audiofly on January 28, 2020, 19:21:02
Ik snap echt niet wat je wilt bereiken hier. Je hebt een AVR gekocht, maar die wil je NIET aan hebben staan, en dan toch beeld en geluid van je ziggo next, naar je tv sturen? Want je wilt niet het geluid over de op de AVR aangesloten luidsprekers? Waarom heb je die AVR gekocht dan? Haal dat ding er tussenuit, verkoop de speakers en sluit de nect direct aan op de tv.

Of wil je wel alles aansluiten via de AVR, maar het ding verder niet gebruiken ofzo?

Ik zal wel iets missen, maat ik snap echt niet wat je wilt.

Dus jij wilt ALTIJD dat als je tv kijkt of je vrouw of je kinderen dat het hele spul aanstaat ??????, Dat is wel logisch zullen we zeggen

Maar post is aangemaakt om de vraag voor hulp , niet of jij het wel of niet snapt ... (Maw je commentaar brengt ts ook net niks ook)

fluissie

Steven

1 je bent niet dom en dan nog is het veel dommer om iets NIET te vragen dan wel

Nogmaals , middels de HDMI pass through / HDMI doorgeven in te stellen kun je bijvoorbeeld tv kijken ZONDER de receiver aan te hebben staan ( Let wel de reciever dient wel in STAND BY te staan )

Je hebt dan GEEN geluid via de receiver en het beeld wordt ook rechtstreeks doorgegeven

Dit is dus handig want je wilt behalve audiofly wellicht niet de hele handel steeds aan hebben staan als je alleen even televisie wilt kijken


audiofly

#30
Ja. Mijn tv heeft geen speakers, dus alles wat ik kijk of luister gaat over de AVR. ALTIJD. En zo'n "gedoe" is dat niet hoor, met 1 druk op de ab gaat alles aan, tv, avr, sub, next. en weer uit ook.

Of zijn er serieus mensen die een AVR oid hebben maar die alleen aanzetten bij speciale aangelegenheden ofzo? Een film? Het NOS journaal? En de rest wordt beluisterd via de neuzelige, goedkope tv speakertjes? Echt? Hahaha... wat een armoede. Koop dan geen AVR.

Raymen

Dus jouw kinderen en he vrouw mogen geen gebruik maken van de avr, fluissie

Hier ook alles aan hoor
Daar is het toch voor gemaakt en gekocht
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

fluissie

#32
Quote from: audiofly on January 28, 2020, 21:26:42
Ja. Mijn tv heeft geen speakers, dus alles wat ik kijk of luister gaat over de AVR. ALTIJD. En zo'n "gedoe" is dat niet hoor, met 1 druk op de ab gaat alles aan, tv, avr, sub, next. en weer uit ook.

Of zijn er serieus mensen die een AVR oid hebben maar die alleen aanzetten bij speciale aangelegenheden ofzo? Een film? Het NOS journaal? En de rest wordt beluisterd via de neuzelige, goedkope tv speakertjes? Echt? Hahaha... wat een armoede. Koop dan geen AVR.

Zou eigenlijk hier niet op moeten reageren want echt man man

1 simpel voorbeeld ; s ochtends hier om 5 uur voor ik naar me werk ga kijk ik even tv met een snee brood en een bak koffie ; dit doe ik met de de hele installatie aan inc een svs ultra om dit tijdstip  :nowink:

En wat een armoede ? ; Je tv heeft geen speakers ?
Die kon je niet meer erbij pinnen of zo ?


audiofly

Haha nee een 60" kuro had geen speakers destijds. Ding was ook maar €5500. Kon er niet af inderdaad, was ook niet nodig want de velodyne dd sub is strak gecalibreerd, zo ook de Arcam AVR850 met Dirac.

Een goede set klinkt ook zachtjes heel goed, maar ja, dat kan ik jou denk ik niet wijsmaken.

fluissie

Nee klopt... Denk ook niet dat ik wijzer wil worden van jouw

Denk je dat we nu weer on topic ts verder kunnen gaan helpen of wil je wijs blijven doen met je spullen ?

audiofly

Quote from: fluissie on January 28, 2020, 22:08:56
Nee klopt... Denk ook niet dat ik wijzer wil worden van jouw

Denk je dat we nu weer on topic ts verder kunnen gaan helpen of wil je wijs blijven doen met je spullen ?
Wijs doen met spullen... ja je vroeg je toch af hoe dat zat met mijn "goedkope" speakerloze tv? En dan leg ik het uit en dan is het weer niet goed? Wat wil je nou joh? Nee antwoord maar niet, daar wordt niemand wijzer van.

holco

Klopt precies met hoe het zou moeten werken :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

stevefilmfreak54

Quote from: fluissie on January 28, 2020, 21:23:54

Nogmaals , middels de HDMI pass through / HDMI doorgeven in te stellen kun je bijvoorbeeld tv kijken ZONDER de receiver aan te hebben staan ( Let wel de receiver dient wel in STAND BY te staan )


Wat jij zegt boven gebeurt bij mij niet, kan geen TV kijken als mijn receiver UIT/Standby staat

Als de receiver uit staat en je ziet het rode lampje branden, dan is de AVR in Standby, toch?

Dus, ik dacht als ik kies om TV te kijken door mijn luidsprekers, na het kiezen ging de AVR automatisch naar Standby, toch?



Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

fluissie

je weet zeker dat : bron doorgeven op cbl/sat staat ? > het lijkt erop dat dit niet zo is

als het rode lampje brand dan staat hij op stand by inderdaad

je laatste regel snap ik even niet ?

audiofly

#39
De luidsprekers zitten aangesloten op je avr neem ik aan?
Hoe denk je dat het signaal daarvoor opgepakt en versterkt worden, als de avr uit of in standby staat? Niet dus.

In passthrough zal het hdmi signaal van de ziggo next box (als je die dus op de avr hebt aangesloten en niet direct op de tv), als de avr in standby staat, onbewerkt via de avr doorgeven aan de avr hdmi uitgang waar je tv aan hangt (dus via de avr aan de tv) en dus zul je in dat geval de luidsprekers van de tv moeten gebruiken.

Zet je de avr UIT dan doet ook de passthrough het niet. Het ding staat dan namelijk UIT. Iets wat UIT staat, werkt niet.

Bottom line, de luidsprekers die aan de avr hangen doen het alleen als de avr AAN staat, NIET in standby. NOOIT.

stevefilmfreak54

Quote from: fluissie on January 29, 2020, 14:31:45
je weet zeker dat : bron doorgeven op cbl/sat staat ? > het lijkt erop dat dit niet zo is

als het rode lampje brand dan staat hij op stand by inderdaad


Ik had de hdmi kabel geplaatst in cbl/sat geplaatst.........bij het nadere lezen Denon adviseert een hdmi poort wat dichterbij ARC is zodat het signaal wat kortere is, dus heb ik gekozen voor AUX2, toen deed alles het.

Toen deed alles het, geluid over de luidsprekers, geen probleem, MAAR ik dacht waarom staat de receiver AAN moet hij niet naar standby mode? iaw uit gaan, Denon zegt dat hij bij default naar de Standby mode gaat naar 15 minuten (net gelezen andere site)
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Mokumer45

#41
Nee, dat kan niet. De AVR verzorgt de power om de met de AVR verbonden speakers te laten spelen, dus als hij op stand-by of uit staat, komt er nooit geluid uit de speakers, die met de AVR verbonden zijn. En ja, als het rode lampje op de AVR brand, staat hij in de stand-by mode en niet helemaal uit. Als het goed is, kan de TV gewoon solo/alleen aan gezet worden zonder de AVR aan te doen en dan zou het geluid via de TV-speakers weergegeven moeten worden. Zo werkt het iig bij mij en ik zou niet weten, waarom dit ergens anders niet zo zou zijn. Via de by-pass methode wordt het TV-signaal en het TV-geluid via de AVR door gegeven naar de TV en doet de AVR verder niet mee. Als dit allemaal niet zo werkt, zal er hoogstwaarschijnlijk ergens in de menu's van de TV en/of de AVR iets niet goed staan.
Alleen als je CEC geactiveerd hebt, zal bij het aanzetten van de TV volgens mij automatisch ook de AVR aan gaan en bij het uit zetten van de TV de AVR ook naar stand-by gaan (maar dat weet ik niet voor 100% zeker).
P.S.: dat van die HDMI aansluiten zo dicht mogelijk bij de ARC is in mijn ogen pure waanzin, als dat zo is, hadden ze volgorde van de aansluitingen wel anders geplaatst. Welke HDMI ingang/aansluiting je ook gebruikt, het moet altijd werken (uiteraard als alles heel is). Er staat notabene boven die HDMI ingangen aangegeven, waar ze voor bedoeld zijn. Ik krijg het vermoeden, dat de toewijzing van de bronnen in het menu niet goed staat of dat er de verkeerde bron via de bron selectie gebruikt werd.
Maar als het nu goed werkt, lekker laten staan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

stevefilmfreak54

Moet eerlijk zeggen, ik begin het een beetje te snappen. Zonder jullie input was ik waarschijnlijk nooit uitgekomen, heb mijn laatste receiver 5 jaar en ik kreeg het niet voor elkaar, toch opgegeven. Deze Denon pas 3 weken en tot nu toe gaat het best goed, dit voor mij is het hopelijk laatste struikelblok, gelukkig voor het forum zou ik het maar zeggen.

Jongens nogmaals bedankt, jullie zijn toppers :clapping: :clapping: :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

fluissie

Graag gedaan en mocht er toch nog wat zijn ; gewoon vragen !

stevefilmfreak54

Quote from: fluissie on January 29, 2020, 15:11:32
Graag gedaan en mocht er toch nog wat zijn ; gewoon vragen !

Thanks mate ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.