Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  7, 2020, 13:37:07
Wat is nu exact je bedoeling HP.

Ik word in dat topic om de haverklap belachelijk gemaakt, gezamelijk uitgelachen, mensen die ook wat positiefs proberen toe te voegen worden zo snel mogelijk ook maar weggehoond, en dat weet je heel goed.

Ik vraag nogmaals netjes of woorden als tutjes, klootjesvolk wat netter mag en krijg daar reacties op dat ik niet zo moet zeuren.

Dus ik denk....
Ok, eens kijken wat er gebeurt als ik post dat ik vind dat mensen die ervoor kiezen om in een patser bak te rijden van boven de 50K van mij extra belast mogen worden en dat dit geld dan moet gaan naar subsidies voor oudere en gehandicapten om hun vervoer zero emissie te maken.

Meteen daarna geef ik duidelijk aan dat een Volvo geen patser bak is maar een opgevoerde BMW sport series natuurlijk een totaal ander auto is.


En serieus dan haal jij het in je hoofd om niet alleen daar maar ook hier je beklag te doen.
Ik post altijd netjes en onderbouw dingen, en krijg in die topics het ene gezeur na het andere voor mijn hoofd (en niet alleen ik stoor me daar aan) en dan met 1 opmerking over een patser bak is de wereld te klein.


Echt HP?
Ga je schamen, sorry hoor maar dit soort gedrag is dus exact waar het mis gaat in showcase, kabels, ev, milieu, politiek, reviews etc.
Mensen zien niet hoe denigrerend ze zelf posten en als ze dan maar 10% terug krijgen is het ineens te veel.....
Echt dat moet afgelopen zijn.


En voor je dat weer omdraait naar mij.
JA ik post stellig
JA ik post lang

NEE ik speel niet op de man
NEE ik probeer niet moedwillig mensen te treiteren.

En NEE ik wil absoluut geen mensen een ban aanpraten maar ik vind wel dat we reeel naar elkaar moeten zijn.
Als ik vraag of het taalgebruik wat netter kan en daar word lacherig over gedaan en ik moet me niet aanstellen... ga dan niet lopen zeuren over iets waar je zelf volgens mij niet eens bij betrokken was.

Ik schaam me nergens voor, ik hou je alleen spiegel voor maar jij vertikt het om er in te kijken. Sterker nog: dat verwijt je mij.

Je doet hetzelfde als wat je ander verwijt en als ik je daarop aanspreek is het de schuld van een ander, moet ik mij schamen maar jou treft nooit blaam..... yeah right....

Echt Frank??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

hayabusa

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 12:21:59
De laatste tijd valt mij (en veel andere) op dat er dingen behoorlijk aan het verharden zijn zowel in de maatschappij als op ons mooie en gezellige forum.


Helemaal mee eens!

Misschien kunnen we het een ander meer zelfregulerend maken door net als de "like" button een "notlike" button op het forum te hebben.
Als iemand erg veel "notlikes" heeft kan dat dan een reden zijn hier eens nauwkeuriger naar te kijken..
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

5061

@Frank, ze hebben niet eens in de gaten dat ze zichzelf belachelijk maken maar ook hun opvoeders. Dat is ook de reden dat ik ook al lange tijd geen posts meer instuur. Overweeg ook dit forum vaarwel te zeggen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Roksan

Quote from: hayabusa on February  7, 2020, 14:36:17
Helemaal mee eens!

Misschien kunnen we het een ander meer zelfregulerend maken door net als de "like" button een "notlike" button op het forum te hebben.
Als iemand erg veel "notlikes" heeft kan dat dan een reden zijn hier eens nauwkeuriger naar te kijken..

Dat kan twee kanten uitwerken.

Zet één niet crimineel iemand tussen 1000 criminelen. Wie past er dan niet in de groep?
Oftewel als iemand denkt dat hij een positief post heeft maar er komen allemaal notlikes op?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

hayabusa

Quote from: Roksan on February  7, 2020, 14:54:23
Dat kan twee kanten uitwerken.

Zet één niet crimineel iemand tussen 1000 criminelen. Wie past er dan niet in de groep?
Oftewel als iemand denkt dat hij een positief post heeft maar er komen allemaal notlikes op?

Ik stel ook alleen maar voor dit als een signaal te gebruiken.
Het geeft de schrijver maar ook de admins iets om eens naar te kijken en eventueel actie te ondernemen.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Davey

Quote from: hayabusa on February  7, 2020, 14:36:17
Helemaal mee eens!

Misschien kunnen we het een ander meer zelfregulerend maken door net als de "like" button een "notlike" button op het forum te hebben.
Als iemand erg veel "notlikes" heeft kan dat dan een reden zijn hier eens nauwkeuriger naar te kijken..

Dus niet alleen de positiviteit benadrukken maar ook de negativiteit. Lijkt mij een heel goed plan  :clapping:

Voorlopig ben jij lekker bijna 20% gestegen met likjes  ;)

Erik

Quote from: hayabusa on February  7, 2020, 14:36:17
Helemaal mee eens!

Misschien kunnen we het een ander meer zelfregulerend maken door net als de "like" button een "notlike" button op het forum te hebben.
Als iemand erg veel "notlikes" heeft kan dat dan een reden zijn hier eens nauwkeuriger naar te kijken..
hebben we al eens geprobeerd in het verleden, karma heette het toen als ik me goed herinner,  werd voornamelijk misbruik van gemaakt en is toen vrij snel afgeschaft. Praat over zeker tien jaar terug en blijkbaar hadden we dit gezeur toen ook al. Niks verandert dus hier. We zijn gelukkig wel van paar irritante stokers afgekomen dat dan weer wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: Erik on February  7, 2020, 15:36:03
hebben we al eens geprobeerd in het verleden, karma heette het toen als ik me goed herinner,  werd voornamelijk misbruik van gemaakt en is toen vrij snel afgeschaft. Praat over zeker tien jaar terug en blijkbaar hadden we dit gezeur toen ook al. Niks verandert dus hier. We zijn gelukkig wel van paar irritante stokers afgekomen dat dan weer wel.

Dit is echt werkelijk van alle tijden. Ik kan me herinneren dat er ook een topic is over "het geschreven woord" of zo.
Volgens mij is dat een topic uit de tijd van PatrickVdb? (in andere woorden: eeeeeuwen geleden)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Yep
Om de zoveel tijd doe ik een oproep om een beetje normaal met elkaar om te gaan.

Kijk ik kan ook verharden door alles wat mij als eigenaar niet aan staat eraf te gooien. En maak je geen zorgen er zal dan weinig veranderen eigenlijk. Maar ik hoop gewoon op het gezonde verstand van mensen dat ze even nalezen hoe iets over kan komen. En dat er niet altijd maar gepost moet worden om wat te zeggen.

@5061
Gewoon blijven. Je laat je toch niet weg jagen
Deel je passie
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: VlisChris on February  7, 2020, 15:52:09
Dit is echt werkelijk van alle tijden. Ik kan me herinneren dat er ook een topic is over "het geschreven woord" of zo.
Volgens mij is dat een topic uit de tijd van PatrickVdb? (in andere woorden: eeeeeuwen geleden)
patrickvdb dat is wel heel lang terug. Jammer dat die weg ging.
Even wat namen uit je topic bekeken, aantal lang niet meer geweest maar gelukkig komt meerderheid hier nog.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

chansig

Ja jammer, mis dan ws wel andere maar altijd jammer.

Ben erg benieuwd wat de nieuwe regels/gedragscode gaat opleveren. Ws niets want is naar blijkt (niet geheel verrassend) een terugkerend fenomeen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Je zegt zelf jammer.
Dat is mooi
Dit betekend dus dat JIJ het jammer vind dat mensen het forum verlaten.

Ik zeg super doorbraak chansig
Want een paar pagina's geleden hoopte je nog bij de 5 mensen te zitten waar mensen zich aan ergerde .

Chapeau helemaal top
Probeer dus gewoon positief mee te doen zoals dit soort opmerkingen .

Elk lid dat het forum verlaat heeft een reden
Beëindiging hobby is jammer
Maar verlaten omdat een kleine groep het onmogelijk maakt om je thuis te voelen = mijn inziens ontoelaatbaar.

Het voorstel ligt nog steeds bij het modteam
Ik ben ervoor om zonder waarschuwing en zonder gevolg gewoon dingen te verwijderen die echt niet thuishoren in een topic .ik denk dat dat al enorm.zal schelen .

Het is vaak 1 post waar het start en vanuit daar is het een spiraal .haal gewoon die posts weg en klaar. Of post ze gewoon niet.

Ben erg blij met die laatste post chansig .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Frank...je maakt het iets groter dan dat het is. :D

Ik roep dit om de zoveel tijd al jaren. Abel bv...geweldige kerel...maar vrijwillig gekozen. Baard komt daar nu bij.....ook vrijwillig gekozen. Zo zijn er vast wel meer. Ik blijf van mening dat mensen die wegblijven omdat anderen...ect en ik me daar dan verantwoordelijk voor zou moeten voelen. Daar verandert niets aan. Gaat niet gebeuren.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Ach jammer
Had ik even hoop
Maar je bedoeld dat het jammer is dat de mensen die moedwillig het onmogelijk maken voor andere weg zijn?

Mag ik dan zo brutaal zijn om te vragen waarom?

Ik denk dat we hier op het forum erg mild zijn met bans. Eigenlijk veel te veel waarschuwingen geven zonder concequenties en als je dan een ban krijgt dan ben je wel echt er aan toe.

En dan vind jij dat jammer ?
Beetje vreemd.
We willen toch allemaal een plek waar iedereen zich thuis hoort en niet het recht van de sterkste geldt

Of ben ik de enige daarin
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#416
Quote from: J.A.F._Doorhof on February  8, 2020, 09:21:04
Ach jammer
Had ik even hoop
Maar je bedoeld dat het jammer is dat de mensen die moedwillig het onmogelijk maken voor andere weg zijn?

Mag ik dan zo brutaal zijn om te vragen waarom?

Ik denk dat we hier op het forum erg mild zijn met bans. Eigenlijk veel te veel waarschuwingen geven zonder concequenties en als je dan een ban krijgt dan ben je wel echt er aan toe.

En dan vind jij dat jammer ?
Beetje vreemd.
We willen toch allemaal een plek waar iedereen zich thuis hoort en niet het recht van de sterkste geldt

Of ben ik de enige daarin

Ik ben van de overtuiging dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gevoel, gedachten, handelen en dus keuzes die hij/zij maakt. Dat is mijn grondovertuiging.

Om een heel simpel voorbeeld te geven: Als jij me uitscheldt voor wormvormig aanhangsel dan kan ik echt niet anders dan denken: Het zal...jouw probleem...simpele kerel...zal...boeie....zoek het uit.

Ga me daar niet verantwoordelijk voor laten maken omdat jij vindt dat jij het recht hebt om dat te zeggen tegen mij omdat ik iets heb geschreven wat je bv niet aanstaat.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#417
Hans,
Laten we het zo zeggen.
Als iemand jou uitscheld dan verwacht ik een RTM en dan flikker ik die persoon er hoogstpersoonlijk af want dat gedrag accepteer ik niet naar leden.
Kijk dat mij soms de huid verrot gescholden word dat kan me een worst zijn, maar leden zijn voor mij "heilig" die behandel je met respect of ze vertrekt.

En dat is mijn mening en als eigenaar heb je het daarmee te doen en anders weet je dat je misschien ooit de kans loopt om eraf te gaan.
Ik zal dat alleen nooit doen zonder support van het admin/mod team dus tot daar een beslissing valt heb je nog "mazzel" zullen we maar zeggen, en misschien wel voor altijd geen idee. Ik zeg alleen hoe ik erover denk en hoop uit de grond van mijn hart dat ook jij eens niet denkt over wat JIJ normaal vindt en dat andere daar maar aan moeten wennen maar dat je ook even denkt aan andere en hoe het bij die overkomt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Witalik

Quote from: chansig on February  8, 2020, 12:30:00
Ik ben van de overtuiging dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gevoel, gedachten, handelen en dus keuzes die hij/zij maakt. Dat is mijn grondovertuiging.

Om een heel simpel voorbeeld te geven: Als jij me uitscheldt voor wormvormig aanhangsel dan kan ik echt niet anders dan denken: Het zal...jouw probleem...simpele kerel...zal...boeie....zoek het uit.

Ga me daar niet verantwoordelijk voor laten maken omdat jij vindt dat jij het recht hebt om dat te zeggen tegen mij omdat ik iets heb geschreven wat je bv niet aanstaat.

Gr. Hans

Uiteindelijk wordt het toch een wisselwerking, als iemand dat tegen iemand zegt gaat die iemand dus ook waarschijnlijk zoeken en zulke dingen zeggen alleen maar om 'terug te pakken'
Het boeit je niet dat geloof ik , maar dat erop gereageerd gaat worden is zeker. Niet gelijk misschien maar.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

i2Paq

#419
Quote from: J.A.F._Doorhof on February  8, 2020, 13:02:40
Hans,
Laten we het zo zeggen.
Als iemand jou uitscheld dan verwacht ik een RTM

Nou, nee.

Een wee de l*l die wel een rtm stuurt.

Quote
Dat mij soms de huid verrot gescholden word dat kan me een worst zijn

Dat dus.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

J.A.F._Doorhof

i2paq
En waarom zo een reactie?

Je vind kunnen dat iemand iemand anders gewoon een l*l noemt?
Dat is de sfeer die jij fijn vind?

Even voor mijn beeldvorming, fout antwoord bestaat niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

negotiata

Het mooie is. Vroeger kon ik me echt ergeren aan een paar mensen hier.
Tot ik of via marktplaats of via de markt hier bij sommige thuis ben geweest.

Toen zag ik het verschil. In real life beleefd of in ieder geval onderdanig. Of gefrustreerde vrijgezellen.
Ik ben zelf niet klein uitgevallen heb wel eens met de gedachte gespeeld om ze te confronteren met hun gedrag hier.

Ik ben er nog steeds voor om de harde pestkern gewoon voor altijd eraf te gooien. Dat paar maandjes hier paar maandjes daar en weer terugvallen in zelfde gedrag heeft mij inziens geen nut.

Dat is mijn bescheiden toevoeging.
- To be or not to be, thats the question -

chansig

#422
Quote from: Witalik on February  8, 2020, 13:34:36
Uiteindelijk wordt het toch een wisselwerking, als iemand dat tegen iemand zegt gaat die iemand dus ook waarschijnlijk zoeken en zulke dingen zeggen alleen maar om 'terug te pakken'


Het is van meet af aan een wisselwerking. Maar ik ga geen verantwoordelijkheid nemen voor hetgeen jij schrijft. Dat is wat de essentie van mijn post is. Dat iemand het nodig vindt om mij een l*l te noemen is zijn verantwoordelijk...ongeacht wat ik geschreven heb. Ik neem verantwoordelijkheid voor hetgeen wat ik schrijf...en dus ook voor mijn keuzes, gevoelens, gedachtes. Het begint bij gevoel, dan de gedachte en dan het handelen...zijn best wel stappen (van een ander) waar ik weinig zicht op heb.

Redelijk lineair....irl is het wat mij betreft circulair.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen hans.
Als je merkt dat mensen zich behoorlijk storen aan jouw manier van posten....
En dat zijn er meer dan 1, maar laat zeggen meer dan 90%.
Komt het dan niet in je op om toch maar eens misschien iets "anders" te reageren?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Niet zoals ik nu post. Zeker niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.