Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

#200
In het kader van tere zieltjes, attitude en gedrag is dit een oud stuk dat nog steeds zeer actueel is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

#201
Quote from: Jack_D on January 28, 2020, 00:22:58
Het recht van de sterkste dus, als ik het zo lees en je goed begrijp. Hoe kom je tot die conclusie dat je nare situaties zou krijgen als je rekening houd met tere zieltjes?. Je krijgt toch ook nare situaties als je over tere zieltjes heen walst. Klinkt een beetje als de evolutie theorie van Darwin, je oordeel is dus terug te herleiden naar het primitieve oerinstinct van de mens, de sterkste wint. Interessante benadering. Maar of de evolutie theorie van Darwin nu ook voor gedrag op een forum toepasbaar is?


Tja,.....  op een forum zonder Mod's zou je best eens gelijk kunnen hebben.


(Of begrijp ik je verkeert en sla ik de plank finaal mis :D )

Noem je mij nu een primaat .....zou dan een voorbeeld reactie kunnen zijn.

Zie je hoe makkelijk het is om een discussie plat te slaan? En dan een rtm en huilen dat ik mijn hele leven al buitengesloten ben en ineens gaat het niet meer over inhoud maar mijn mate van gekwetstheid

Je kunt een gevoel niet als objectief uitgangspunt nemen, een norm wel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

simsatit

Quote from: Hanky Panky on January 28, 2020, 00:28:37

En dan een rtm en huilen dat ik mijn hele leven al buitengesloten ben en ineens gaat het niet meer over inhoud maar mijn mate van gekwetstheid


Okee, je hebt gelijk!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Xander32

Door beroeps gekwetsten en teletubie wereld, geef je jouw schrijven een lading mee. Al dan niet bewust.

Quote from: Hanky Panky on January 27, 2020, 20:39:21
Ik reageer met regelmaat op een stukje/citaat uit jouw opstellen / long reads en dan klap je vaak uit je vel want ik mag dat niet doen zonder de rest te bespreken...ofzo. Ik moet het allemaal zien in het licht van de intenties. Serieus?? Ik ga mijn avonden toch niet vullen met oeverloze citaten uit jouw ellenlange verhalen die als enige doel lijken te hebben om er elke keer een standpunt of een mening als feit in een discussie te valideren.

Zoals ik eerder al schreef richting Tabcam - als je ergens niet op aangesproken wil worden dan moet je het niet schrijven....

Voor de rest is mijn observatie dat de grens van het toelaatbare kennelijk gelijk getrokken wordt naar het niveau van de meest licht gekwetste deelnemers (beroepsgekwetsten?) aan de discussie. Op die manier werk je langzaam toe aan een soort van teletubbie wereld. Maar hee, misschien is dat dan wel de intentie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

oeli

#204
Hmm ik vond het al zo vreemd dat Bert niet meer reageerde. Ik loop hier nog niet zo lang rond als de meesten maar ik weet wel dat met een permanente ban voor Bert 1 van de grootste kennisbronnen op het gebied van akoestiek verdwijnt. Hij onderbouwde veel, en liet je veel zelf ontdekken door de juiste pointers te geven.

En hij kon inderdaad vrij allergisch reageren op religieuze niet onderbouwde reacties. Ik vind zelf die religie ook maar niets. Maar zolang je iets onderbouwt (en dat is niet 'ik doe het al 60 jaar zo' of 'Google maar eens op x dan zul je zien dat ik gelijk heb') is daar nog wel doorheen te lezen.

Ik heb natuurlijk niet meegekregen waarom ie uit zijn slof schoot maar als het een woede uitbarsting was nav een dreiging met een van oid, hebben we daar niet allemaal wel eens last van?

chansig

Quote from: Hanky Panky on January 28, 2020, 00:28:37
Je kunt een gevoel niet als objectief uitgangspunt nemen, een norm wel.

Zeker niet om op te modereren. Op zicht al knap en fijn wat de huidige mods doen, maar als dit zou gebeuren dan mijn eeuwig durend respect voor hen.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: oeli on January 28, 2020, 07:09:23
Ik heb natuurlijk niet meegekregen waarom ie uit zijn slof schoot maar als het een woede uitbarsting was nav een dreiging met een van oid, hebben we daar niet allemaal wel eens last van?

Het was zijn eigenste allergie die zorgde voor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Het maakt niet uit of iemand uit zijn slof schiet.
Kan gebeuren.

Zeg dan even "was fout"
Maar ga niet een admin verrot schelden en zelf aangeven dat je dat -$-$+$;$:&3 forum toch _&+&&+(+& vind.

Dan is de beslissing geen beslissing meer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: Xander32 on January 28, 2020, 06:41:05
Door beroeps gekwetsten en teletubie wereld, geef je jouw schrijven een lading mee. Al dan niet bewust.

Ja en nu ? Voel je je gekwetst ? Al dan niet bewust ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

En soms moet je gewoon weten wanneer je moet stoppen met wederzijds elkaar te prikkelen.

En ik vind dat dit nu is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Geert (gvc)

Net zoals het gemiddeld kabeltopic ontaard deze discussie in een patstelling tussen rationele en gevoelsmensen. Beide partijen begrijpen niet dat ze het gegeven vanuit een ander perspectief bekijken, wat leidt tot een Babelonische spraakverwarring.

Wat basiskennis van persoonlijkheidstypen en voorkeursgedrag zou veel mensen kunnen helpen https://www.mudamasters.com/nl/persoonlijke-ontwikkeling-persoonlijkheid/insights-discovery-deel-1-de-4-kleuren.

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Richi

Quote from: gvc on January 28, 2020, 09:36:09
Beide partijen begrijpen niet dat ze het gegeven vanuit een ander perspectief bekijken, wat leidt tot een Babelonische spraakverwarring.
Precies, als iedereen een beetje meer begrip voor de ander opbrengt en met enige nuance zijn posts schrijft, dan zijn dit soort topics niet meer nodig in de toekomst.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hanky Panky

Quote from: Xander32 on January 28, 2020, 06:41:05
Door beroeps gekwetsten en teletubie wereld, geef je jouw schrijven een lading mee. Al dan niet bewust.

Nee hoor, dat is gewoon beeldspraak. Zo praat ik in het echt ook.

En we weten direct waar we het over hebben: de mensen wiens wereld draait om de rtm knop. Mensen die anderen niet met argumenten kunnen benaderen maar hun gelijk via een omweg willen halen door te zinspelen op een gevoel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HuubF

Forumpersoonlijkheden hoeven niet hetzelfde te zijn als die in real life. Een extreem voorbeeld is de eigenaar van een (vroeger) concurrerend forum. In het echt een ontzettend aardige vent maar op het forum op het beledigende af. Ik heb nooit begrepen waar dit vandaan komt. Wat is waar?

Dus als er pinnig wordt gereageerd op een post van iemand die zo'n alternatieve persoonlijkheid heeft levert dat soms verwarring op waarbij 2 mensen met in totaal 4 persoonlijkheden ruzie hebben.

Beste remedie: wees jezelf op een forum. Dat maakt het een stuk overzichtelijker.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mario D

Geen alter ego's en iedereen zijn eigen naam en foto zoals jij Huub.  ;)


J.A.F._Doorhof

@GVC
Leuk overzicht.

Even naar mezelf gekeken zit ik toch wel in alle vlakken een beetje :D
Maar meeste toch wel aan de rechterkant.
Maar zeer zeker zorgzaam dus groen.

dat is een beetje het probleem met hokjes.
Ik kan me met bepaalde dingen totaal niet identificeren in bv rood, maar met andere wel.
En daar zit het probleem.
Het is niet zwart wit.

Anders was het in mod gedeelte wel heel makkelijk.
Ik hoop gewoon dat we allemaal een beetje op elkaar letten, zie je iets mis gaan spreek iemand gewoon even aan, als iemand van 3-4 kanten word aangesproken op gedrag dan is het wel snel duidelijk maar nu zie je vaak mensen met de "popcorn" (soms zelfs met de smiley van popcorn) hun mond houden en de boel escaleert dan tot een punt dat iets voor altijd vernield is tussen partijen.

Dat kan NOOIT de bedoeling zijn van een forum met een relatief kleine groep uit de samenleving die allemaal dezelfde passie hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@kalimereo.......
dus :D
Zet jij de stap ook :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mario D

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2020, 10:10:13
@kalimereo.......
dus :D
Zet jij de stap ook :D

Dat wil ik best doen Frank, moet ik net even een foto van mezelf vinden die forum waardig is.  :D :D

J.A.F._Doorhof

Ik ken wel een redelijk goede en leuke fotograaf :D

Maar is misschien niet eens een gek idee.
Zou het dan wel vrijwillig laten trouwens.
Maar een gepersonaliseerde avator doet het altijd beter dan iets abstracts.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mario D

Voor mij mag je er Mario.D van maken Frank(zelf kan ik dit niet blijkbaar) foto verander ik nog. Tnx.  :smile:

Kjelt

Er is bijna niemand die in 1 hokje zit. Als je de cursus doet (ooit 10 jaar geleden wel eens gehad) dan zie je dat je in meerdere van die hokjes kleurt,
soms is er een dominante (hoogste score) soms is het vrij gelijk.

Het probleem bij een forum is dat je geen directe feedback van de ander krijgt.
Het geschreven woord is vaak harder door het gebrek aan intonatie, gezichtsuitdrukking, kan vaak op meerdere wijzen gelezen en geinterpreteerd worden, dan een conversatie in real life, waar het gesproken woord en de feedback direct komt waardoor je je kunt excuseren of meteen zeggen dat het niet zo bedoeld is.


Geert (gvc)

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2020, 10:09:43
Even naar mezelf gekeken zit ik toch wel in alle vlakken een beetje :D Maar meeste toch wel aan de rechterkant.
Maar zeer zeker zorgzaam dus groen.

dat is een beetje het probleem met hokjes. Ik kan me met bepaalde dingen totaal niet identificeren in bv rood, maar met andere wel. En daar zit het probleem. Het is niet zwart wit.
Het is geen hokjesmodel hoor, er zit veel meer achter dan je op 1 pagina kan uitleggen. De meeste mensen zitten inderdaad in meerdere vlakken, maar met een verschillende intensiteit (1 hoofdkleur die zeer bepalend is, en 1 of 2 minder sterke kleuren die ook hun invloed hebben).

Daarnaast heb je nog verschil in onbewust gedrag, zijnde je natuurlijk gedrag (kleuren), en gedrag dat je bewust nastreeft. Dat kan voor een deel verklaren wat Huub zegt.

Maar de essentie is te respecteren dat er veel manieren zijn om tegen de dingen aan te kijken, en geen enkele per defenitie goed of slecht is. En daarnaast ook te beseffen wat je eigen zwaktes zijn.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

morca

Quote from: chansig on January 27, 2020, 20:21:41
Gewoon (goed) lezen wat er staat. Want je maakt er iets van wat ik niet schrijf.

Bericht nog eens teruggelezen. Snap de verwarring. In mijn hoofd bedoelde ik het anders..maar schreef het dus verkeerd op.

Gr. Hans
Thanks voor de toelichting Hans  :thumbs-up:
Onbewust schrijf ik ook wel eens onhandig wat op.
Typisch voorbeeld dit hoe een schrijffout uit de hand kan lopen.
Of hoe zoals nu we duidelijk zijn, en miscommunication  opgelost is  :thumbs-up:  ;D

oeli

#223
Er kwam een liedje van Raccoon voorbij vanochtend op de radio. Een stukje tekst eruit leek toepasselijk op deze thread.

Quote
Nu de deur is dicht gevallen
Jouw aanwezigheid verdwijnt
Wordt mijn wereld enkel kleiner
Zielsalleen door koppigheid
Wat we vergeten bij het schelden
Op de sleur van zoveel jaar
Dat we zeuren, dat we zeiken
Maar wel in de zelfde taal

J.A.F._Doorhof

Maw
Denk even na voor je wat zegt
Want je gaat het forum echt missen ;)

@gvc
Duidelijk
Ik hou wel van dat soort dingen. Doet je goed naar jezelf kijken en ook waar je "probleem" gebieden zitten. Tenminste als je er niet naar kijkt met een bord voor je kop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"