Versterker hulp voor Usher X719

Started by audio_stabilo, January 26, 2020, 09:24:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Kijk bv. bij het maximaal vermogen en het vermogen per kanaal, liefst met alle kanalen gemeten. Zeg dat je grofweg het dubbele maximale vermogen nodig hebt t.o.v. kanaalsvermogen.

Voor leken is het sowieso oppassen omdat ze ook over muziekvermogen, continuevermogen, RMS-vermogen, piekvermogen en welke andere leuke term ze kunnen verzinnen. Hoe ze meten maakt ook nogal veel uit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

John Wx

Quote from: chansig on January 26, 2020, 09:41:37
Zou ook kunnen, kan ook akoestiek zijn of dat je moet wennen aan het geluid. Dus je hebt nog een lange weg te gaan. Volgens mij zijn de specificaties van de Ushers niet bijzonder.

https://www.stereophile.com/standloudspeakers/504usher/index.html

Zijn altijd wel oke reviews.

Gr. Hans

Nee 88db 8 ohm hoe hard wil je spelen ? gehoorbeschadiging
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jahtari

Welk probleem moet hier eigenlijk worden opgelost?

Wat ontbreekt er aan het hoog? Of moet er gewoon gewend worden aan een rustiger, minder schreeuwend, vervormend en opgeblazen hoog van de sonos setup?

Dit schreef hifi.nl ooit over de betreffende versterker:

" Waar de vorige Brio presteerde met een uitgangsvermogen van 49 Watt per kanaal, komt de Brio-R er met 50 Watt slechts lichtjes over heen (74 Watt bij 4 ohm). Maar dat is niet het hele verhaal. Waar in het verleden de Brio het moeilijk had met lage impedantie luidsprekers, presteert de nieuwe Brio opmerkelijk beter. Rega claimt dat de nieuwe versterker gemakkelijk kan dealen met driver outputs 'zo laag als 1.7 Ohm'.

Ik zou eerst even goed testen en ook wennen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Quote from: audiogek on January 26, 2020, 16:13:43
Zat eigenlijk meer te denken aan een krachtige ev. Mag simpel zijn van bijvoorbeeld Nad. Die heb ik voor een paar honderd euro. En dan uiteindelijk een mooie voorversterker of Linn streamer erop. Ik denk dat de voorversterker het meeste uitmaakt qua klankkleur
Waar woon je? Volgens mij is het altijd handig om thuis uit te proberen met een andere versterker (voorkeur) ofwel ze mee te nemen en ergens anders aan een andere versterker te hangen (is ruimte flink bepalend).

Ook kan je nog eens met de positionering experimenteren. Daar kan je best veel winst mee halen! Andere winst haal je met goede match en goed gevoede apparatuur maar zelfs dan maakt positionering meer uit!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Idd, als je in de buurt woont mag je mijn eindbak ook wel proberen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

audio_stabilo

Thanks voor alle antwoorden! :)
Heb net ook even de fronten eraf gehaald. Die houden ook best een hoop tegen qua hoog.

De brio r schijnt idd niet slecht te zijn. Maar ik dacht dat een eindversterker met meer ballen wel zou uitmaken. Ik kan idd het 1 en ander testen van iemand uit Woerden waar ik al jaren kom. Dit ga ik van de week maar eens doen denk ik.

Ook denk ik dat de bluesound node 2i ook wel het een en ander gaat doen

chansig

Quote from: audiogek on January 26, 2020, 19:55:14
Thanks voor alle antwoorden! :)
Heb net ook even de fronten eraf gehaald. Die houden ook best een hoop tegen qua hoog.

De brio r schijnt idd niet slecht te zijn. Maar ik dacht dat een eindversterker met meer ballen wel zou uitmaken. Ik kan idd het 1 en ander testen van iemand uit Woerden waar ik al jaren kom. Dit ga ik van de week maar eens doen denk ik.

Ook denk ik dat de bluesound node 2i ook wel het een en ander gaat doen

Serieus ? Dus Usher maakt speakers met een frontje die de speaker minder laten klinken ?

Zou zomaar kunnen.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

#32
Het is altijd beter om de frontjes weg te nemen bij het luisteren naar muziek.

chansig

Dan mag ik hopen dat ze dit in de manual van de speaker schrijven. Of zouden er ook mensen zijn die het niet horen ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on January 26, 2020, 20:01:44
Serieus ? Dus Usher maakt speakers met een frontje die de speaker minder laten klinken ?

Zou zomaar kunnen.

Gr. Hans

sterophile


Ushering in a new sound
I tested the X-719s with their grilles on and off. Although Usher recommends leaving the grilles off for the most uniform and flat frequency response, and despite the fact that I felt the X-719 sounded more transparent and detailed that way, I preferred listening with the grilles on, which provided the best integration of bass, midrange, and highs. The differences, however, were subtle.

chansig

Gnagna...en nu ?

Fabrikant zegt eraf en de ervaring zegt erop.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on January 26, 2020, 20:09:31
Gnagna...en nu ?

Fabrikant zegt eraf en de ervaring zegt erop.

Gr. Hans

Denk maar wat ik persoonlijk mooier vind haha

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: Kingpin on January 26, 2020, 18:41:57
Idd, als je in de buurt woont mag je mijn eindbak ook wel proberen.

Nieuwegein

Tabcam

Quote from: audiogek on January 26, 2020, 20:52:28
Nieuwegein
Is nog een keer te doen in de voorjaarsvakantie. Heb er drie om mee te experimenteren :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Quote from: TabCam on January 26, 2020, 21:05:57
Is nog een keer te doen in de voorjaarsvakantie. Heb er drie om mee te experimenteren :angel:!

Welke ? :D

Tabcam

Anthem I225, Arcam AVR600 (oudje) en een stageline STA2000, pascal klasse d versterker
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

leon.

Wat ook goed klinkt lyngdorf
Zelf heb ik nu een set minidancer ushers two
Met de tdai 2170 en sda 2400
Dat klinkt super


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


audio_stabilo

Quote from: leon. on January 26, 2020, 22:13:29
Wat ook goed klinkt lyngdorf
Zelf heb ik nu een set minidancer ushers two
Met de tdai 2170 en sda 2400
Dat klinkt super


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Thanks !

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

audio_stabilo

Zou een andere amp grote verschillen maken in klank?
Of eerder van sonos Connect naar Bluesound 2i?

Kingpin

Quote from: audiogek on January 27, 2020, 09:36:15
Zou een andere amp grote verschillen maken in klank?
Of eerder van sonos Connect naar Bluesound 2i?
Mijn ervaring is dat een amp voornamelijk verschilt in hoe goed deze bepaalde speakers 'onder controle' kan houden, dus ook het verschil in hoe 'snel' deze vermogen kan leveren om subtiele nuances correct weer te laten geven.
Daarnaast verschil qua 'klank' kan ... mijn Tripath is 'vloeiender' en beter gedefineerd dan mijn Naim, moeilijk uit te leggen.

En ja in streamers kunnen ook verschillen zitten ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Hoe meer resolutie ze hebben en hoe beter opgesteld, hoe meer verschil het kan maken. Meestal moeten versterker en luidspreker goed matchen om het effect van de voorversterker goed te kunnen horen. Er zijn er die zeggen dat versterkers niet uit maken maar ze vergeten het tweede deel, als ze hetzelfde meten. En dat is al vaak niet het geval! Ook niet bij degenen die ik kan meenemen. Ik zou pas voorversterkers en streamers proberen als je een EV hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Heb nu ook even de kef Ls50 in bruikleen. Ik twijfel heel erg of ik geen probleem heb met mijn oren. Helaas heb ik al 10 jaar een piep in mijn oor (goed mee te leven) alleen als het stil is irritant. Rechter oor mis ik ook hoog. Links is nog helemaal goed dus ik zit vaak te testen met linker oog dicht en rechter. Om gek van te worden. Vind de Ls50 ook niet zo spetterend klinken als een jaar geleden. Er zitten nu wel wat simpele kabels tussen.

Klopt het trouwens (anders twijfel ik helemaal over mijn oren) dat als je je oren klaart en je blijft dat even doen dat je dan ineens veel meer hoge tonen hoort totdat je stopt met klaren ?

Kan ook zijn dat ik gewoon weer zwaar moet wennen of dat de Rega brio niet zo goed is in hoge tonen

Rowdy