Versterker hulp voor Usher X719

Started by audio_stabilo, January 26, 2020, 09:24:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedenmorgen

Deze week ben ik de trotse bezitter geworden van de Usher X-719 speakers. Het sonos gebeuren toch maar de deur uit gedaan omdat het echte goede stereo geluid weer begon te kriebelen.
Op dit moment heb ik de Ushers staan op een Rega Brio R (2012 versie), echter vind ik het hoog wat tegen vallen. Wat zou een mooie match zijn met Usher? Volgens mij lusten ze best wat vermogen.

Ik kan van de week ook een Naim naim unitiqute 2 van iemand lenen. Leek mij erg mooi omdat hier ook gelijk het stream gebeuren in zit. Maar deze is qua wattage wel minder vermogen dan de Rega.

Bedankt alvast voor de feedback!

Oja op dit moment staat er een sonos Connect tussen zonder externe dac. Dat zou misschien ook nog wel eens het doffere geluid kunnen veroorzaken

chansig

Zou ook kunnen, kan ook akoestiek zijn of dat je moet wennen aan het geluid. Dus je hebt nog een lange weg te gaan. Volgens mij zijn de specificaties van de Ushers niet bijzonder.

https://www.stereophile.com/standloudspeakers/504usher/index.html

Zijn altijd wel oke reviews.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Zijn goede speakers zonder meer en ja ze hebben zeer veel vermogen nodig. Dus een zeer zware voeding wat belangrijker is dan t aantal watts.
Even simpel gezegd een goede versterker van 200 watt zou t moeten doen, neem geen klasse D dat klinkt niet op deze speakers. Neem contact op met Karel van wenw audio die verkoopt Usher en die kan je goed adviseren.
Heb diverse versterkers gehad op usher, belles, arcam, die niet nemen te weinig vermogen, plinius.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

En inderdaad de rega is veels te licht voor deze ushers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik zou zeggen Astin Trew....50 watt en stabiel tot 1 Ohm. Over goede voeding gesproken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on January 26, 2020, 09:48:24
Ik zou zeggen Astin Trew....50 watt en stabiel tot 1 Ohm. Over goede voeding gesproken.

Gr. Hans

Die heb ik toen gehad inderdaad ! Was een erg mooie combinatie.  :tounge:

audio_stabilo

Quote from: frank2 on January 26, 2020, 09:44:13
Zijn goede speakers zonder meer en ja ze hebben zeer veel vermogen nodig. Dus een zeer zware voeding wat belangrijker is dan t aantal watts.
Even simpel gezegd een goede versterker van 200 watt zou t moeten doen, neem geen klasse D dat klinkt niet op deze speakers. Neem contact op met Karel van wenw audio die verkoopt Usher en die kan je goed adviseren.
Heb diverse versterkers gehad op usher, belles, arcam, die niet nemen te weinig vermogen, plinius.

Dankje wel. Vandaar dat het niet helemaal naar me zin klinkt. Dan ga ik opzoek naar een mooie eindbak. Wie weet knoop ik daar dan een node 2i aan. En in de toekomst een mooie Linn streamer

frank2

Staat een oude plinius op Marktplaats... Zeer betaalbaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

audio_stabilo

Quote from: frank2 on January 26, 2020, 10:58:03
Staat een oude plinius op Marktplaats... Zeer betaalbaar.

Die van 3500 bedoel je ?

Rowdy

3500 Euro is voor mij niet 'zeer betaalbaar'.

mijkie

staat er ook 1 op van 600 euro .....iets vriendelijker geprijsd
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Lijkt een oudje te zijn. Dus misschien handig om even na te laten kijken.

Perreaux heeft ook mooie degelijke eindbakken gemaakt.

Ach...eigenlijk zijn er weinig merken die niet zouden kunnen voldoen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#13
Oeps verkeerd !  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Audiogek zoekt een ev. Dus ws wil je zijn budget weten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#15
Quote from: audiogek on January 26, 2020, 09:24:39
Goedenmorgen

Deze week ben ik de trotse bezitter geworden van de Usher X-719 speakers. Het sonos gebeuren toch maar de deur uit gedaan omdat het echte goede stereo geluid weer begon te kriebelen.
Op dit moment heb ik de Ushers staan op een Rega Brio R (2012 versie), echter vind ik het hoog wat tegen vallen. Wat zou een mooie match zijn met Usher? Volgens mij lusten ze best wat vermogen.
Ik kan van de week ook een Naim naim unitiqute 2 van iemand lenen. Leek mij erg mooi omdat hier ook gelijk het stream gebeuren in zit. Maar deze is qua wattage wel minder vermogen dan de Rega.

Bedankt alvast voor de feedback!

Oja op dit moment staat er een sonos Connect tussen zonder externe dac. Dat zou misschien ook nog wel eens het doffere geluid kunnen veroorzaken

Wat is je budget ?   Ik heb in de verkoopsectie een Marantz PM11S2 te koop staan
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

audio_stabilo

Zat eigenlijk meer te denken aan een krachtige ev. Mag simpel zijn van bijvoorbeeld Nad. Die heb ik voor een paar honderd euro. En dan uiteindelijk een mooie voorversterker of Linn streamer erop. Ik denk dat de voorversterker het meeste uitmaakt qua klankkleur

thepioneer

Ik heb nog een Atoll staan met voldoende vermogen voor de Ushers.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Tabcam

Zelf vind ik de Anthem I225 mooi matchen maar die is niet goedkoop en er zijn veel meer mooie combinaties mogelijk. Stabiele voeding vind ik ook belangrijk. Klasse D kan mijns inziens met de X-719 in sommige gevallen wel. En qua AV-receivers, bij mij werken de kleintjes niet goed uit en dan kan je beter een goede stereo dan een van hun dure broers kopen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Quote from: thepioneer on January 26, 2020, 16:23:07
Ik heb nog een Atoll staan met voldoende vermogen voor de Ushers.

Welk type?

thepioneer

Een eindversterker met goede voeding is echt een must voor optimaal geluid van de Ushers. Zoals benoemd kan een gemiddelde reciever ze wel aansturen maar dan haal je echt niet het meeste uit je luidsprekers. Heb diverse ushers gehad en ook icm verschillende eindversterkers.

Wattage maakt niet heel veel uit. Een goed gebouwde versterker wel. Qua klank is het ook erg persoonlijk natuurlijk. Ik heb een Thule versterker gehad waarmee ik de achterkanalen aan stuurde. Prima voor surround maar voor stereo ben je wel een goede  versterker nodig. Even goed online kijken en je kan wel iets goeds gebouwd vinden.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

chansig

Quote from: thepioneer on January 26, 2020, 17:50:41
Een eindversterker met goede voeding is echt een must voor optimaal geluid van de Ushers. Zoals benoemd kan een gemiddelde reciever ze wel aansturen maar dan haal je echt niet het meeste uit je luidsprekers. Heb diverse ushers gehad en ook icm verschillende eindversterkers.

Wattage maakt niet heel veel uit. Een goed gebouwde versterker wel. Qua klank is het ook erg persoonlijk natuurlijk. Ik heb een Thule versterker gehad waarmee ik de achterkanalen aan stuurde. Prima voor surround maar voor stereo ben je wel een goede  versterker nodig. Even goed online kijken en je kan wel iets goeds gebouwd vinden.

Hoe kan een technische leek zien/weten wat een goede voeding is of hoe deze eruit ziet ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Quote from: chansig on January 26, 2020, 17:57:34
Hoe kan een technische leek zien/weten wat een goede voeding is of hoe deze eruit ziet ?

Gr. Hans
Niet ;D

Maar meestal bij een goede versterker staan de impedantiewaarden tot hoever deze stabiel is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy

Ik kijk naar het vermogen bij 8 ohm en 4 ohm. Dit moet minstens een factor 1,5 hebben bij hetzelfde frequentiebereik en vervorming. Veel fabrikanten geven het dubbele vermogen bij 4 ohm t.o.v. 8 ohm, maar frequentie is vaak 1 kHz en vervorming is vele malen hoger.
Als de gegevens bij 2 ohm en eventueel 1 ohm er ook bij staat is het nog beter.