Kopieerbescherming SACD geldt ook voor CD laag?

Started by WillyP, January 25, 2020, 23:41:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

Mijn Blu ray speler wordt gebruikt voor het afspelen van CD's, DVD's en SACD's. Voor CD's gebruik ik een externe DAC omdat dat een beter resultaat geeft. Het is me bekend dat bij SACD's de coax uitgang geen signaal doorgeeft vanwege die ellendige kopieerbescherming.

In het menu van de Blu ray speler kan ik aangeven dat de CD laag afgespeeld moet worden in plaats van de SACD laag maar dan geeft dus de coax uitgang nog steeds geen signaal door.

Het zij zo maar logisch vind ik het niet.

Wie weet hier meer over of heeft een link naar een lezenswaardig artikel?

Groet,

WillyP

Jack_D

Dat doet mijn Marantz niet, die geeft gewoon coax en optisch uit als ik de cd laag van een sacd speel. Heb het op mijn Oppo nog niet geprobeerd.


Met welke speler draai jij?

WillyP

#2
Dank voor je reactie. Ik heb een Primare Blu ray speler en die maakt gebruik van een loopwerk van Oppo. Ik ben benieuwd hoe jouw Oppo hiermee omgaat.

De werking van jouw Marantz vind ik logisch. Ik had verwacht (en gehoopt) dat het bij mijn speler ook zo zou gaan.

Groet,

WillyP

Jack_D

U vraagt wij draaien........ :D , heb het even geprobeerd voor je.

Pink Floyd - Dark side of the moon SACD even uit de kast gehaald, en de Oppo ingesteld dat ie de cd laag leest.

En....... de Oppo geeft bij mij netjes geluid over de Coax. Hij staat bij mij altijd ingesteld als dat die de meerkanaals SACD laag standaard moet spelen. Nadat ik hem had ingesteld op de cd laag kreeg ik echter geen geluid over de coax. Moest eerst cd uitwerpen(laden open en laden weer dicht) en toen speelde hij netjes de cd laag met output over de coax. Dit zelfde gebeurde ook toen ik hem weer terug naar de meerkanaals SACD laag had ingesteld. Geen SACD geluid... dus na het veranderen van de voorkeurslaag van de SACD moet je eerst de cd op nieuw lezen als ie er al inzit anders pakt ie de nieuwe instelling niet.



WillyP

#4
Dankjewel, dat je dit voor mij hebt gedaan. Dit had ik gisteren al geprobeerd, zonder resultaat. Maar jouw opmerkingen hebben me wel aan het denken gezet.

Op het display van mijn Blu ray speler verschijnt duidelijk het CD symbool dus de juiste laag is daadwerkelijk gekozen en toch hoorde ik niets. Blijkbaar wordt ergens onjuiste informatie opgeslagen.

Nu heeft mijn Blu ray speler een flash geheugen waar allerlei instellingen worden bewaard. Zo kwam ik op het idee om dat te wissen. En toen klonk er muziek!

Helemaal snappen doe ik het nog niet. Morgen ga ik na of dit een permanente oplossing is of dat ik steeds eerst het geheugen moet wissen.

Nogmaals dank voor je inspanningen. Je hebt me echt verder geholpen.

Groet,

WillyP