Marantz en vtuner

Started by Schollaw, January 25, 2020, 13:55:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schollaw

Hey allen,

Kunnen jullie me helpen met volgend probleem:

Als ik naar mijn marantz 7702mkii naar de online radio wil luisteren werkt alleen mijn opgeslagen zenders. Voor alle andere zenders word ik doorverwezen naar radiomarantz.com ofwel de site van vtuner. Daar zou ik 3$ moeten betalen om verder te kunnen luisteren.  Naar mijn inziens us radio luisteren gratis, heb ik nergens gekozen voor ondersteunde diensten om dit makkelijker te maken, enz.

Kennen jullie het probleem? Is dit legaal?

Mvg

Wouter
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Trabuca

Ik heb hetzelfde op mijn Denon 4520. Ik word verwezen naar radiodenon.com, die komt bij hetzelfde uit.

Een tijd terug kon ik nog zelf via de app de zenders zoeken maar dat lijkt verleden tijd. Jammer en niet echt service vriendelijk.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Schollaw

Enig idee hoe fit o te lossen valt?
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Schollaw

Deze had ik ook al gevonden maar wil niet betalen voor mn radio. Niet vooraf meegedeeld, geen keuze mogelijkheden, enz.
Vreemd dat niet betalen geen radio is.
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Xander32

De uitleg van Marantz is duidelijk toch?

Marantz kan er niets aan doen dat een derde partij andere keuzes maakt, daarnaast kan je m.i. van een producent van consumenten electronica niet verwachten dat deze tot in lengte van dagen 'verouderde' hardware blijft ondersteunen.

En ik heb er zelf ook mee van doen hoor, met m'n NA11, maar ik maak er verder geen punt van. Het enige wat ik aan internetradio heb afgespeeld sinds de vier jaar dat het ding in mijn bezit is, is Radio 2, de Top 2000. En laat Radio 2 nou net nog in beeld staan 🤓

En indien ik het internetradio zo voornaam vond tikte ik zonder morren die 3 dollar per jaar af. Tegenwoordig is niets meer gratis, deal with it.


Quote from: Schollaw on January 25, 2020, 16:32:28
Deze had ik ook al gevonden maar wil niet betalen voor mn radio. Niet vooraf meegedeeld, geen keuze mogelijkheden, enz.
Vreemd dat niet betalen geen radio is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jack_D

Volgende keer niets meer kopen waar een "externe service" voor nodig is..........
Als iedereen dat doet veranderd de houden van de producenten wel, maar voor nu ben je gewoon de Sjaak ben ik bang.


Schollaw

Ik vreesde er al voor. Wat er achter de schermen gebeurd is niet echt mijn zaak. Eerder principieel... en verder zal ik er ook geen groter item van maken.
Bedankt voor de meningen!

Grtn
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Xander32

Dit was een begrijpelijke vraag van je hoor 👍🏻, over een issue waar steeds meer consumenten mee van doen gaan krijgen.

Quote from: Schollaw on January 25, 2020, 19:28:50
Ik vreesde er al voor. Wat er achter de schermen gebeurd is niet echt mijn zaak. Eerder principieel... en verder zal ik er ook geen groter item van maken.
Bedankt voor de meningen!

Grtn
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Schollaw

Het zou interessant zijn dat de consument dit vooraf kan weet zodat hij kan kiezen. Er vervalt nu een optie kn mijn voorversterker waar ik voor betaald heb. Dit is volgens mij ook niet correct naar de consument.
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300