Welke Oled?

Started by MrG, January 23, 2020, 20:17:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Hallo allemaal,

Het forum al wat afgestruind maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek vandaar hier mijn vraag. Mocht het toch al behandeld zijn dan graag een linkje of zo ;)

Ik ben dus op zoek naar een Oled TV maar loop een beetje vast.
Ik kom van een Pioneer Plasma (436XDE). Deze doet het nog steeds (na 13 jaar/zonder inbranden), maar aangezien ik ga verhuizen wil ik een nieuwe integreren in het geheel. Ik hou heel erg van het filmische van de pio en heb deze toen ook laten calibreren.

Welke van de 4 merken die Oleds hebben sluiten wat jullie betreft het beste aan bij mijn wensen.

Ben al wel wezen kijken maar met de verschillende instellingen en content is het voor mij nu moeilijk vergelijken. Ik neig een beetje naar de Sony maar kan daar dus weinig over vinden hier. De Pana heb ik nog niet in het echt gezien.

Graag jullie mening met eventueel de pro's en cons.

Alvast bedankt :clapping:
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Tabcam

Heel kort door de bocht:
LG - vaak goedkoper, motion compensation niet de beste, laatste serie is OK.
Sony - duurder, geluid beter maar nog steeds niet goed (genoeg :angel:) , Android wat traag
Panasonic - erg duur, al erg goed zo uit de doos. Filmisch het sterkst.
Philips - hoor helaas veel klachten van winkeliers, durf ik niet te kopen
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MrG

En wat minder kort door de bocht ;D

De Philips valt dus af.

Pana filmisch beter, maar hebben we het dan over de GZW2004 of is de GZW1004 hetzelfde qua beeld? Is namelijk inderdaad een groot prijsverschil. Wat is het substantiële verschil tussen deze 2 schermen en is dat het prijsverschil waard?

LG: Motion compensation is het voorspellen waar een bewegend object zich zou moeten bevinden als men er een frame tussen plaatst bij upscalen? Zo ja, dan is de LG dus wat minder met reguliere content. Is dat een goede conclusie?

Sony: Beter geluid maar niet goed genoeg. Geldt dat dan ook voor de AG9 met dubbele subwoofer?

Thnx again
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Xander32

... geen idee wat er tegen de Philips oleds is, maar ik heb er nu ruim een jaar eentje staan (55"), geheel probleemloos en super content mee. Wat een mega stap vooruit t.o.v. mijn voorgaande Pana plasma. Mijn broer heeft een 65" variant, ook probleemloos, een prachtig beeld (en geluid met de ingebouwde B&W soundbar).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: MrG on January 23, 2020, 21:00:55
En wat minder kort door de bocht ;D

De Philips valt dus af.

Pana filmisch beter, maar hebben we het dan over de GZW2004 of is de GZW1004 hetzelfde qua beeld? Is namelijk inderdaad een groot prijsverschil. Wat is het substantiële verschil tussen deze 2 schermen en is dat het prijsverschil waard?

LG: Motion compensation is het voorspellen waar een bewegend object zich zou moeten bevinden als men er een frame tussen plaatst bij upscalen? Zo ja, dan is de LG dus wat minder met reguliere content. Is dat een goede conclusie?

Sony: Beter geluid maar niet goed genoeg. Geldt dat dan ook voor de AG9 met dubbele subwoofer?

Thnx again
De GZW2004 is vooral qua HDR beter. Hoeveel speel je af op HDR en vrij fel? De 9 serie van LG is wel flink verbeterd qua motion compensation. En dat is dan meer voor TV beelden en niet qua upscalen.

Op lange termijn zou ik al snel voor de panny GZW2004 gaan als je het budget hebt. Zelf hoop ik dat 77 inch variant van de C9 nog wat zakt maar dat heeft meer met 77" te maken :angel:. Ben erg blij met OLED in het algemeen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ppeter

Na twee Plasma's, toch terug gekozen voor een (Oled) Panasonic.

Het natuurlijk beeld en accurate kleuren met mooie zwartwaarden en vooral uitstekend zwartdetail (volgens vele reviews), hebben ons overtuigd om terug een Pana te nemen. Ook het geluid van de Blade speakers van onze
TX-55GZ1500, is indrukwekkend te noemen. We hebben een hogere prijs betaald dan een LG of Philips, maar het kwalitatieve beeld en geluid is het meer dan waard.

Plasma is mooi, maar Oled is een waardige opvolger met nog scherper en meer diepte in het beeld. Zeker met 4K en HDR beelden, is het best indrukwekkend en om van te smullen!

Ik vond het prijsverschil met de GZ2000 veel te groot, wel heeft deze een nog betere sound systeem en een Pro display met een hogere helderheid voor HDR. Voor mensen die een all in one tv willen zonder verdere uitbreiding van een 5/7.1 systeem, is de GZ2000 een ideaal toestel.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MrG

#6
De 2004 ligt ver boven budget dus die valt helaas af.

Hoe verhoud zich de 1506 dan t.o.v. De andere opties. Welke heeft dan ook t beste geluid?
Waar zou ik in de regio Utrecht of Den Bosch deze kunnen gaan bekijken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Het liefst een winkel waar ze zowel de pana als de sony en de LG hebben hangen.  Iemand een idee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

darkrunner

In Budel bij Stevens.

holco

Doe Smits in Arnhem even een email voor een net prijsje  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MrG

Quote from: darkrunner on January 24, 2020, 08:23:53
In Budel bij Stevens.

Zeker weten? Zie de pana niet bij hun op de site.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Klopt het trouwens dat het enige verschil tussen de Pana GZW954 en de GZW1004 de voet is? Ik kan verder namelijk geen verschillen constateren.

Thnx again

P.S. In Budel hadden ze geen Pana's staan dus ga zo maar even naar Smits. Daar heb ik jaren geleden ook mijn Plasma gehaald bij Vincent volgens mij. Maar die zal er wel niet meer werken.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

quattronl

Ik heb sinds 2 maanden de Pana GZW954 in 65" uitvoering.
Het verschil met de 1004 is idd de voet.
De 2004 is een heel pak duurder maar met actieve schermkoeling kan ie ook nóg feller. Vond ik niet zo interessant want OLEDs kunnen al aardig fel.

De OLED panelen zelf komen trouwens allemaal van LG. De hardware wordt echter door de fabrikanten zelf gemaakt en daar zit een (erg) groot onderling verschil in.

Ik heb gekozen voor Panasonic vanwege de natuurgetrouwe kleuren.
4k HDR (en Dolby Vision) geeft echt een werkelijk schitterend resultaat.
(ik heb 'natuurlijk' wel alle zgn. beeldverbeteraars uit staan).
De Pana tv's draaien op een verder ontwikkeld WebOS waarvoor niet alle apps (op dit moment) beschikbaar zijn (zoals Disney+). Common zaken zoals Netflix e.d. natuurlijk wel. Laat dat wel meewegen mocht je dat belangrijk vinden.

In winkels krijg je veruit een betere prijs als die je online ziet. Winkels mogen niet actief met tv prijzen stunten maar als je ze belt of langsgaat gaat er zomaar een paar honderd euro vanaf. Ik heb de mijne ook bij Smits gehaald.

Als je vragen over de Pana hebt, stel ze me gerust.
Succes!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MrG

Dank voor de hulp allemaal.

Ben net bij Smits geweest en heb alles redelijk kunnen vergelijken.
Ik twijfel nu tussen de Sony KD-55AG9 (~€2000) en de 55" Panasonic GZW954 (~€1800)

De twijfel komt voort uit het feit dat ik een zo'n clean mogelijke opstelling wil. Het scherm komt aan de wand te hangen en er komt geen kast of iets dergelijks onder (dus geen ruimte voor een aparte versterker etc). Het geluid is dus niet geheel onbelangrijk. Als de 2004 in het budget zou passen zou ik daar voor gaan, maar helaas.

Mijn bevindingen van de schermen is dat ik de Pana het mooist vond met filmmateriaal en de Sony juist net iets beter met TV materiaal. Ik vond hem zo goed dat het me verbaasd dat hij hier niet een wat bredere aanhang heeft. Uiteindelijk zal de TV het meeste gebruikt worden voor TV materiaal alleen zal ik zelf meer films er op kijken. Dit geeft voor mij dus nog geen uitsluitsel.

Het geluid van de Sony is aanzienlijk beter dan die van de Pana, dus dat zou dan de doorslag geven zou je denken.
Ware het niet dat de Pana beschikt over een losse subwoofer aansluiting via de headphone out aansluiting. hier kun je dus een aparte Active subwoofer op aansluiten. Dan klinkt het ineens een stuk beter lijkt me.

Heeft iemand van jullie dit al uitgeprobeerd?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Tinus_

Loopt je geluid van je TV niet gewoon over je audioset?
Een losse subwoofer in je kamer alleen voor je TV is ook nogal wat.

Rebuilding my HT

MrG

Er komt geen audioset in de woonkamer. We willen echt een zo clean mogelijke muur. De kabels gaan door de muur en komen aan de andere kant in de meterkast uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

addesmo

Ben van Pana plasma naar Philips oled gegaan en geen seconde spijt!
Bovendien heeft mijn Philips b&w geluid ingebouwd.

ppeter

Als het de bedoeling is om alleen de tv aan de wand te gebruiken, zou ik toch zeker de GZ1500 met een subje aanbevelen! Het resultaat van de Blade speakers met een sub in de Surround modus, daar ga je heel blij van worden en lekker kunnen genieten van de film!

Ik heb een 1 op 1 vergelijk gedaan (naast mekaar) van de GZ1000 en de GZ1500, en het verschil was echt wel groot.
De speakers en het geluid van de 950/1000 staat naar beneden, terwijl de Blade soundbar het geluid recht naar voor stuurt. Doe de test en hoor het verschil!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MrG

Quote from: ppeter on January 24, 2020, 20:57:42
Als het de bedoeling is om alleen de tv aan de wand te gebruiken, zou ik toch zeker de GZ1500 met een subje aanbevelen! Het resultaat van de Blade speakers met een sub in de Surround modus, daar ga je heel blij van worden en lekker kunnen genieten van de film!

Ik heb een 1 op 1 vergelijk gedaan (naast mekaar) van de GZ1000 en de GZ1500, en het verschil was echt wel groot.
De speakers en het geluid van de 950/1000 staat naar beneden, terwijl de Blade soundbar het geluid recht naar voor stuurt. Doe de test en hoor het verschil!

Enig idee waar im dit scherm eventueel kan bekijken en kopen. Lijkt hier in Nederland helemaal niet meer te bestaan??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Quote from: ppeter on January 24, 2020, 20:57:42
Als het de bedoeling is om alleen de tv aan de wand te gebruiken, zou ik toch zeker de GZ1500 met een subje aanbevelen! Het resultaat van de Blade speakers met een sub in de Surround modus, daar ga je heel blij van worden en lekker kunnen genieten van de film!

Ik heb een 1 op 1 vergelijk gedaan (naast mekaar) van de GZ1000 en de GZ1500, en het verschil was echt wel groot.
De speakers en het geluid van de 950/1000 staat naar beneden, terwijl de Blade soundbar het geluid recht naar voor stuurt. Doe de test en hoor het verschil!

@PPeter
Waar heb je deze test kunnen doen? Zou het graag willen horen namelijk.

@iedereen
Kan het zijn dat Panasonic de gehele GZ1500 serie hier niet op de markt heeft gebracht? Ik kan ze in Nederland namelijk nergens vinden en als ik op de site van Panasonic NL kijk dan zie ik ze ook niet staan en op de Belgische site wel. Zo ja, enig idee wat daar de reden van is?

Daarnaast zie ik in België wel prijzen vanaf €1600 voor de 55GZ1500 (https://www.electromania.be/advanced_search_result.php?keywords=GZ1500) terwijl in Nederland de prijzen voor de 55GZW954 pas beginnen bij €1800.

Kan iemand dat prijsverschil verklaren?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

ppeter

De GZ1500 is gelanceerd aan een adviesprijs van 2199€.
Tot 31/12/19 was er een cashback actie van Panansonic van 200€ >> 1999€
Nu in Januari "solden" maand, is de prijs nu 1599€ en dus een heel mooie deal! 👍
Het is zelf zo dat de GZ1500 quasi dezelfde prijs heeft als de GZ1000?

Ik heb de tv's kunnen bekijken bij een lokale dealer en is een Panasonic exclusief dealer in Antwerpen:

http://www.hifistudio.be/product_detail.php?pid=415982
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MrG

Dank Ppeter,

Hoop dan dat ik vandeweek nog even tijd heb om die richting op te gaan.

Moet ik er rekening mee houden dat de prijs in februari dan weer richting de 2000 gaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

ppeter

Quote from: MrG on January 25, 2020, 21:39:14
Dank Ppeter,

Hoop dan dat ik vandeweek nog even tijd heb om die richting op te gaan.

Moet ik er rekening mee houden dat de prijs in februari dan weer richting de 2000 gaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb helaas geen idee wat de prijzen gaan doen na de solden?
Je kan altijd eens een telefoontje doen naar Bart De Wit, hij heeft heel goede contacten met de vertegenwoordigers en importeur van Panasonic. Misschien kunnen zij al aangeven wat de prijsevolutie is voor februari.

Je mag eventueel ook altijd bij ons op de koffie komen, voor een kennismaking met de GZ1500. 😉
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

MrG

Dank Ppeter

Zal hem morgen eens bellen. En ook hier de vraag stellen. Heb ook nog even verder gekeken en ben bang dat ik voor een 1500 serie toch echt naar België moet inderdaad.

Heb jij er ook een externe woofer aangekoppeld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel