Onkyo TX-NR686 of TX-NR696

Started by Keerzijde, January 23, 2020, 11:37:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Keerzijde

Momenteel heb ik een oude Onkyo TX-NR616 staan in mijn thuisbioscoop/mancave
als receiver tussen mijn xbox/media player en mijn epson beamer.
Dit alles voor het spelen van games en kijken van series op een (heel) groot scherm.

Echter ben ik nu alles aan het upgraden van FullHD naar 4K/UltraHD

Mijn huidige versterker heeft alleen HDMI1.4 pass-thru dus die voldoet straks niet meer
wanneer ik via de Xbox One X een 4K@60hz game wil kunnen spelen (18Gb/s)

Nu heb ik zitten kijken naar een opvolgend model en kom eigenlijk uit bij
de TX-NR686, maar zie dat er ook een nieuwer model is, de TX-NR696.

Wat ik uit de specs op kan maken is het verschil niet zo groot.
Beiden hebben 7.1, mogelijkheid tot bi-ampen van de front speakers, en HDMI2.0 met 4K@60Hz pass-thru.
De 696 kan daarnaast upscalen naar 4K, HDCP upgraden naar 2.3, etc. maar dat ga ik waarschijnlijk niet nodig hebben.

Het prijsverschil is echter aanzienlijk: 349,- (aanbieding nu 288,- !!!) vs 449,-

Ik neig er naar om de 686 te gaan kopen of zie ik een belangrijk verschil over het hoofd
om toch voor het nieuwere, duurdere model te gaan?

Jullie adviezen zijn welkom!
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

This Game

Als je de XBX en straks evt ook een X-series wilt gebruiken voor de receiver, dan zou ik tenminste 1 nemen met e-arc en als het even kan wachten tot de hdmi2.1 receivers uit komen dit jaar. Dan kun je VRR/ALLM en 4k@120fps gamen. Anders zou je misschien een Denon 2700 mee moeten overwegen
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Tabcam

Quote from: Keerzijde on January 23, 2020, 11:37:35
Momenteel heb ik een oude Onkyo TX-NR616 staan in mijn thuisbioscoop/mancave
als receiver tussen mijn xbox/media player en mijn epson beamer.
Dit alles voor het spelen van games en kijken van series op een (heel) groot scherm.

Echter ben ik nu alles aan het upgraden van FullHD naar 4K/UltraHD

Mijn huidige versterker heeft alleen HDMI1.4 pass-thru dus die voldoet straks niet meer
wanneer ik via de Xbox One X een 4K@60hz game wil kunnen spelen (18Gb/s)

Nu heb ik zitten kijken naar een opvolgend model en kom eigenlijk uit bij
de TX-NR686, maar zie dat er ook een nieuwer model is, de TX-NR696.

Wat ik uit de specs op kan maken is het verschil niet zo groot.
Beiden hebben 7.1, mogelijkheid tot bi-ampen van de front speakers, en HDMI2.0 met 4K@60Hz pass-thru.
De 696 kan daarnaast upscalen naar 4K, HDCP upgraden naar 2.3, etc. maar dat ga ik waarschijnlijk niet nodig hebben.

Het prijsverschil is echter aanzienlijk: 349,- (aanbieding nu 288,- !!!) vs 449,-

Ik neig er naar om de 686 te gaan kopen of zie ik een belangrijk verschil over het hoofd
om toch voor het nieuwere, duurdere model te gaan?

Jullie adviezen zijn welkom!
Gezien het verschil in prijs en je met de goedkoopste al flink uit de voeten kan tot er over twee jaar een vergelijkbare aanbieding komt en kan je de oude voor niet veel minder kan verkopen als waar je hem nu voor koopt. Dan wist ik het wel ::).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Keerzijde

Bedankt voor de input.

Aangezien ik ongeduldig was, en de voorraad beperkt bleek, heb ik gisteren meteen gebruik
gemaakt van de aanbieding en de TX-NR686 voor 288,- euro gekocht.   :colgate:

Voor dat geld kan ik geen miskoop doen, denk ik.
Verder/later upgraden heeft geen zin omdat de beamer 'maar' 4K@60fps ondersteunt.

Meteen even getest en zelfs met mijn oude high speed HDMI kabels kreeg ik er een
mooi 4K plaatje uit.
Alleen voor HDR moet je blijkbaar een 'secret menu' in om HDMI 4K Enhanced Throughput in te schakelen.
Dat ga ik vanavond even testen...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

JGvH

Verstandige keuze, zou ik ook gedaan hebben, veel plezier met je receiver welke bij introductie toch tussen de €500-600 heeft gekost :clapping: :clapping: