Sonos? Legacy?

Started by Hannibal_, January 22, 2020, 09:23:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Iig suc6 met de afhandeling, met het vervolg.

Ik ken het zelf ook deels hoor; met een onderwijl dino NA11s1. Maar daar was ik mij al bewust van bij aanschaf. Gelukkig doet het ding nog voortreffelijk waar ik deze voor gekocht heb; het afspelen van flac van de nas. Dat is zo basaal, daar zal niet snel iets in wijzigen. Spotify Connect voorts ook probleemloos. Enkel op dit moment een issue met internetradio, maar daar maakte ik nauwelijks gebruik van en ach, ik heb er ook nog een BSN2 staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jack_D

Zo gehersenspoeld zijn we al. Ik vind dit niet normaal en door deze manier van denken is onze afval berg zo groot als ie nu is met alle gevolgen van dien.

Ik heb bvb nog nooit een nieuwe smartphone moeten kopen omdat ie technisch kapot was, altijd omdat hij niet meer ondersteund werd door.........  En ik doe er altijd exact het zelfde mee, 3 app's die ik gebruik meer niet. Het is een verdien model, technisch kun je alles gewoon in de lucht houden. Is niet een kwestie van niet kunnen maar van niet willen (geen nieuwe functionaliteit erbij is overigens prima en kan met de oude hardware vaak ook niet, dat snap ik).

En dan hebben we het allemaal over ons klimaat waar het zo slecht mee gaat. Het draait om geld, niet om de natuur en onze leefomgeving. Zolang we niet structureel anders gaan denken zal de klimaat ellende alleen maar groter worden en de plastic soep alleen maar uitbreiden.

Oke, nu stop ik met type, begin mijzelf te frustreren.... :-X , ga een relaxed muziekje opzetten(met mijn versterker van 21 jaar oud :D )

Quote from: Xander32 on January 24, 2020, 09:41:13
...het is balen, maar je kan toch niet verwachten dat een leverancier van consumenten electronica hun verouderde modellen alsmaar in de lucht blijft houden.

Als een product v.a. 2006 op de markt is, dan vind ik het niet vreemd dat er in 2020 een aankondiging volgt dat bepaalde zaken geen aandacht meer krijgen. Die aankondiging vooraf is m.i. al heel chique, andere producenten gaan daar soms al heel anders mee om.

gerard1

Het is recyclebaar.
Klimaat en milieu zijn 2 verschillende onderwerpen.
Vooruitgang noemen we dat :D

Hanky Panky

Ik heb even een berichtje naar de Consumentenbond geschoten over dit verhaal. Dit is toch gewoon geldklopperij.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jack_D


Ja, vooruitgang.... tgaat prima met de aarde.... :thumbs-up:

Quote from: gerard1 on January 24, 2020, 14:11:04
Het is recyclebaar.
Klimaat en milieu zijn 2 verschillende onderwerpen.
Vooruitgang noemen we dat :D

Xander32

Dat zal ze leren, de schavuiten van Sonos, foei toch.

Quote from: Hanky Panky on January 24, 2020, 14:28:41
Ik heb even een berichtje naar de Consumentenbond geschoten over dit verhaal. Dit is toch gewoon geldklopperij.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Op MP zag ik n u al 2 stuks play1 voor 150 euro, koopjes jagen kan ook beginnen. Het is dat ik ze niet nodig heb, heb er wat staan ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

gerard1

#32
Quote from: Blue-Eyes on January 24, 2020, 21:22:42
Op MP zag ik n u al 2 stuks play1 voor 150 euro, koopjes jagen kan ook beginnen. Het is dat ik ze niet nodig heb, heb er wat staan ;)

Dat is niet duur, ze zijn ook niet legacy, ik zeg kopen ;D

Zal wel per stuk zijn ;D

Hanky Panky

Quote from: Xander32 on January 24, 2020, 20:42:28
Dat zal ze leren, de schavuiten van Sonos, foei toch.

Je kunt inderdaad beter in een nikszeggend janktopic ergens verstopt op het internet iets roepen, dat komt pas echt binnen bij Sonos  :plain:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xander32

Mede dankzij jouw inspanningen verwacht ik dat Sonos nu zekers hun koers zal gaan wijzigen 🤓

Quote from: Hanky Panky on January 25, 2020, 00:00:34
Je kunt inderdaad beter in een nikszeggend janktopic ergens verstopt op het internet iets roepen, dat komt pas echt binnen bij Sonos  :plain:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn bovenstaande reactie is wel erg flauw 🧂, maar wat ik probeer aan te geven is dat ik de producent wel begrijp en jullie reactie maar deels. Ik begrijp dat men enigszins gefrustreerd raakt wanneer een producent aangeeft een artikel wat bij jou thuis staat niet meer te gaan ondersteunen. Maar wat verwacht je nou voor een reactie van de industrie?

Quote from: Xander32 on January 25, 2020, 07:05:33
Mede dankzij jouw inspanningen verwacht ik dat Sonos nu zekers hun koers zal gaan wijzigen 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gerard1

Doordat er oa op de Sonos forums flink commentaar kwam, is er toch actie ondernomen.

Goede actie Hanky Panky, hoe meer tegenstand, hoe sneller ze reageren.

Bij Sonos zagen ze gelukkig de fout snel in ;D

gerard1

#37
Quote from: Xander32 on January 25, 2020, 07:33:24
Mijn bovenstaande reactie is wel erg flauw 🧂, maar wat ik probeer aan te geven is dat ik de producent wel begrijp en jullie reactie maar deels. Ik begrijp dat men enigszins gefrustreerd raakt wanneer een producent aangeeft een artikel wat bij jou thuis staat niet meer te gaan ondersteunen. Maar wat verwacht je nou voor een reactie van de industrie?

De manier waarop was het probleem, en dat na 2 jaar de ondersteuning al weg valt, een aantal producten waren namelijk nog gewoon bij de dealer te koop.
Maar goed, er komt een goede oplossing.

xlr8

#38
Quote from: Xander32 on January 25, 2020, 07:05:33
Mede dankzij jouw inspanningen verwacht ik dat Sonos nu zekers hun koers zal gaan wijzigen 🤓

En hulde!  het heeft zijn vruchten afgeworpen  :D


Sonos-topman biedt excuses aan en belooft langdurig fixes te blijven leveren

Sonos-ceo Patrick Spence biedt zijn excuses aan voor de manier waarop het bedrijf het einde van ondersteuning voor oude Sonos-producten heeft gecommuniceerd. De topman belooft dat het bedrijf lange tijd bugfixes en beveiligingsupdates blijft leveren.

Spence reageert met zijn verontschuldigingen op de kritiek van klanten op het beëindigen van ondersteuning van de eerste generatie Sonos-producten. Onder andere de originele Zone Players, de Connect en Connect:Amp, de eerste generatie Play:5, de CR200 en de Bridge, die zijn geïntroduceerd tussen 2006 en 2009, krijgen daarom geen updates meer. Onduidelijk was of dat ook om bugfixes en beveiligingspatches ging, maar woensdag meldde Sonos al die wel te blijven verstrekken.

De topman meldt nu die fixes 'voor zolang als mogelijk' te blijven verstrekken, maar nieuwe features krijgen de producten niet. Als het bedrijf belangrijke problemen niet kan verhelpen, biedt het alternatieven aan, belooft hij. Bovendien werkt Sonos volgens hem aan een manier om systemen op te delen. Dat moet ervoor zorgen dat aan de ene kant moderne Sonos-apparaten samen kunnen werken en updates blijven ontvangen, terwijl aan de andere kant verouderde producten samen blijven functioneren. Sonos maakt op korte termijn meer bekend over deze plannen.

Ook reageert de topman op kritiek op het inruilprogramma en de 'Recycle Mode'. Met het recycleprogramma kunnen klanten 30 procent korting krijgen op een nieuw Sonos-product als ze producten in die modus zetten. Die modus maakt speakers onklaar en daarna is het niet mogelijk ze weer werkend te krijgen. Volgens Spence was het niet de bedoeling klanten onder druk te zetten om te upgraden.

Hanky Panky

#Hankypowerrrrrr  :colgate:

Ik zag de email ook in mijn inbox vandaag
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xander32

... dat stond gisteren middag al online
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Quote from: gerard1 on January 24, 2020, 21:38:19
Dat is niet duur, ze zijn ook niet legacy, ik zeg kopen ;D

Zal wel per stuk zijn ;D

Ik vind 2 wel even genoeg. Net weer 2, nu voor 175 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rowdy

Op het televisieprogramma KASSA hadden ze ook erover.

xlr8

#44
Overal hadden ze 't erover, zelfs op het Viva en zwangerschapsforum  ;D  De hele branche stond op z'n kop, leek me meer een publiciteitsstunt... maar of dit nu de juiste zet is geweest van zo'n 'slimme' marketeer ??

Hannibal_


Hmmmm inderdaad beter dat ze hun best blijven doen om het spul in de lucht te houden.

Ik kan me niet voorstellen dat dit marketing is. Het blijft tot nu toe het statement dat oud en nieuw straks niet meer samenwerken (aparte netwerken, is de oplossing). Je partymode beslaat dan nog maar een deel van je huis, afhankelijk van of je op oud of nieuw draait.

Als ik naar mezelf kijk, koop ik denk ik niet makkelijk meer spullen bij.
Blijf alles in legacy draaien, vermoed ik.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

jellejanssen

Mooie woorden van de directeur. Maar volgens mij verandert er niets. We proberen ze zo lang mogelijk...

Hannibal_

Op de beoordelings verzoeken van sonos voor de support aanvragen mijn zorgen nogmaals geuit. ook naar de CEO zelf.

het kan ook nog erger: https://tweakers.net/nieuws/162772/google-home-gebruikers-klagen-over-update-die-hun-speakers-onbruikbaar-maakt.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=twk_nieuwsbrief

I know, beta testers, maar toch, sommigen hebben een nieuw device nodig....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.