Vreemde ervaring winkelbezoek

Started by Teleflubbie, January 20, 2020, 09:26:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

ik koop tegenwoordig, op basis van reviews, alleen nog in goede webshops, nooit geen gezeik.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dirk

Quote from: Robiwan on January 26, 2020, 09:26:23
ik koop tegenwoordig, op basis van reviews, alleen nog in goede webshops, nooit geen gezeik.
eens een andere webshop proberen dan? :dry:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Of de reviews beter lezen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Nooit geen gezeik = dubbele ontkenning, dus gezeik

Tabcam

Quote from: Robiwan on January 26, 2020, 09:26:23
ik koop tegenwoordig, op basis van reviews, alleen nog in goede webshops, nooit geen gezeik.
Hangt sterk af van wat ik wil kopen. Soms kan je niet kiezen, sims is het prijsverschil het risico waard, soms zijn er te weinig reviews.

Neemt niet weg dat als er keus is, ik voor minder dan 20% vaker een gewone winkel de voorkeur geef. Blijven ze ook in de buurt levensvatbaar :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bama

Helaas zelf ook recent mindere ervaring met een winkel. Geen goede demo in de winkel en daarna houden ze zich niet aan de afspraak voor een thuisdemo. Ze belden niet terug op de afgesproken datum en de afspraak die we hadden was nu ineens 2 weken later. Maar gezegd dat ze niet meer hoeven te komen.
Ik mis BB&G nu al ;)

minplus

Natuurlijk heb je winkels met hopeloze eigenaars/personeel. Die meed ik in de jaren 70 ook al.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

astrobart

Quote from: Teleflubbie on January 20, 2020, 09:26:28
Had afgelopen weekend een zéér merkwaardige ervaring in een 'gerenomeerde' Hifi/Audio winkel.

We zijn op zoek naar nieuwe luidsprekers. Eigenlijk hebben we al een zekere voorkeur, maar zijn toch nog wat aan het rondluisteren/vergelijken voor een beetje bevestiging en wellicht een verrassend alternatief.

Doorgaans worden we zeer correct en kundig geholpen, maar afgelopen zaterdag stonden we na korte tijd weer buiten met een 'what the F..." erlebnis.

Wat gebeurde er:

Ik leg onze situatie en wensen uit. Zijn eerste vraag: "welke versterker heb je?". Ik geef aan dat we sinds kort een Lyndorf hebben i.v.m. roomakoustiek. Kort samengevat was zijn antwoord: "Die ken ik niet. Dan moet je maar eens terugkomen en je versterker meenemen".

Ik geef aan dat dat m.i. altijd nog in een later stadium kan, maar of hij mij eerst iets kan vertellen over zijn assortiment (was m.n. geinteresseerd in het Audiovector assortiment die hij had staan.).

Zijn antwoord: "dat heeft geen zin zonder de bijbehorende versterker, want de matching tussen luidsprekers en versterker is allesbepalend."

Ik geef aan dat m.i. de mate van invloed als volgt bepaald wordt door (in volgorde van impact):

  • Akoestiek
  • Karakter luidsprekers
  • Karakter versterker + matching
Nou daar had ik blijkbaar helemaal niets van begrepen!!

Inmiddels konden we ons niet aan de indruk ontrekken, dat deze beste man ons asap de winkel uit wilde hebben. Na nog wat kort gekeuvel, zijn we daarom maar snel vertrokken.

Maar toen we buiten stonden keken we elkaar aan met de vraag: "zijn wij nou gek?! What the F... happened here?!". :blink:





een Lyndorf  zegt mij ook niks ;-) maar ik snap na google dat het iets bijzonders moet zijn.

een beetje verkoper moet hier handiger mee om gaan.

toetertje

Maar, nu weten we nog niet welke audiovectors dat waren.  :D