Foto edit op iPad ipv pc welk pakket?

Started by Erik, January 19, 2020, 19:49:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

We hebben Adobe met hun dure abonnementen.
Is er ook een goed pakket, niet al te duur, die vergelijkbaar is met de edit mogelijkheden van Lightroom? Niet teveel en niet te weinig. Moet ook veel raw formaten ondersteunen.
Zie er zoveel in de applestore

En hoe werkt dat in praktijk? Eerst raw naar iCloud van Apple krijgen, van iCloud in editor bewerken en weer terug naar pc als backup?
Gebruik nu nog Dropbox maar misschien is iCloud van Apple beter weet het niet.
En is die iCloud net zo Als Dropbox te gebruiken dus zelf folders maken, of kent Apple een eigen werkwijze? Tags, filmrollen oid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Naast de goedkope abbos van Adobe :)

Kun je kijken naar affinity photo welke een goede Photoshop vervanger is

Waarom adobe goedkoop?
Voor 10-12 per maand heb je Lightroom, Photoshop en alle mobiele apps en dat is echt een schijntje. Vroeger was alleen Photoshop updaten al 600.00.

Het grote voordeel van Adobe vind ik dat ze als eerste en enige een volledig werkende cloud workflow hebben in combinatie met lokaal.

Lightroom cc in combinatie met mobiele devices is enorm handig en gaaf. Daarnaast hebben ze Photoshop nu voor de iPad pro en voor basic dingen werkt dat al goed.

Het is net wat je eisen zijn. Ik ben echt een adobe liefhebber maar werk ook met een flink aantal andere oplossingen en het mist gewoon allemaal wel wat.

Vandaar dat ik gewoon voor adobe zou gaan
Maar er zijn zat alternatieven als je niet te veel eisen stelt.  Denk bv aan Snapseed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik doe nog maar 5 festivals per jaar. Om dan elke maand dat bedrag uit te geven gaat me wat ver. Een eenmalig bedrag lijkt me dan beter.
En ja je kan je geld terugvragen van een gekocht pakket als het niet bevalt maar nie te vaak anders kom je op zwarte lijst.
Dus even tien pakketten testen en 1 houden wordt zo lastig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Snapseed is gratis
En adobe lightroom trouwens ook, zolang je maar niet de cloud gebruikt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"