HJ2's HT: Marantz MA700 op de SR7012... Hoe werkt het met de remote?

Started by HJ2, January 19, 2020, 18:05:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

selmer

Zoek 'ns op pro-ject speedbox. Geen ervaring mee, maar dat zou hem op moeten lossen

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

HJ2

Nu ik mijn ogen openhoud op zoek naar een speedbox (liefst eentje die ik even kan lenen om te zien of de brom verdwijnt...) heb ik een setje MA700 monoblokken op de kop getikt.
Het is de bedoeling om ze in een kastje (met ventlatie) weg te werken, dus wil ik graag dat ze aan gaan samen met de SR7012.
De SR7012 en de MA700 beschikken beiden over een remote in/out. Alleen is er door de jaren heen toch iets veranderd wellicht?

Mij lijkt dat de SR7012 remote aansluiting een doorgeefluik is voor de signalen van de IR afstandbediening, terwijl de MA700's een (5VTTL?) trigger verwacht op deze poort. (en niks met het AB signaal kan).
Of maak ik nu een denkfout? Het lijkt iig niet te werken als ik beide units met elkaar verbind.
Alternatief is om de 12V trigger out te gebruiken, maar als het met de tulpjes gaat werken heb ik dat liever.

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig en kan me op het juiste spoor zetten?
Tips welkom!  ;D
If you always do what you always did, you always get what you always got...

toetertje

Blijkbaar werken de ma700's met een 5 volt trigger signaal,
maar de sr7012 heeft een 12v uitgang. Ik weet niet zeker of dat goed gaat.
Een andere manier is een master slave contactdoos.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

HJ2

Quote from: flakkees on September 24, 2020, 04:59:30
heb 10 ma-500 gehad op een sr-5004 zonder problemen .

Ik heb nu op de SR de remote out verbonden met de MA700 remote in... niets.
Ik kan ook een videotrigger gebruiken op de MA700... ook niets, maar misschien moet ik die eerst actief maken op de SR?  :blink:
Ik kan als laatste de 12V trigger proberen, de MA kan tot 13V op de video trigger verwerken blijkbaar   

Toch heb ik het idee dat ik gewoon iets fout doe of vergeet juist in te stellen.  :eh:
If you always do what you always did, you always get what you always got...

mijkie

Volgens mij moet je die ook gebruiken, de 12v trigger uitgang op je marantz
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

HJ2

Rtfm (doe ik)
Maar in de gauwigheid heb ik gezien dar de 12V trigger op de video trigger van de MA wordt aangesloten.
Tich raar dat het met gewoon video- of remote signaal niet werkt.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

flakkees

je hebt ze wel eerst aangezet ?
er moet ook nog ergens een knopje zitten wat je met een kleine schroevendraaier moet verzeten , ook geprobeerd ?

ik ga eens wat oude foto's zoeken
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

mijkie

Gewoon op de remote-in als ik het zo lees en als je ze gebruikt als mono blok, schakelaar op master



Als ik het zo lees, is de tulp/rca ingang van de remote, tevens een mini-jack

Ingaand signaal op de ingang en hij/ze zouden moeten spelen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

HJ2

Sja, dat dacht ik ook. maar het speelt zo niet.
Het lijkt er op dat beide remote poorten een ander dialect spreken. BV de SR een blokvorm (soort heartbeat) en dat de MA een 5v hoog verwacht of zo
Ik zal er nog eens een scope aan hangen.

Het weekeinde eerst even de trigger uitgang op de SR met de video in op de MA verinden...
If you always do what you always did, you always get what you always got...

remco320

Geen idee waar je huis woont, maar ik heb hier een speedbox die je wel even kan lenen. Let wel, werkt alleen op 33 toeren, de 45 toeren stand doet het niet.
Ik woon in baarn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

skyfox

Als je ma700 hetzelfde werkt als mijn oude ma500 blokjes, dan moet je werken met tulpen van de Remote uit op de sr5012 naar de Remote in op het monoblokje. En vervolgens nog een tulp van Remote out op het monoblok naar Remote in op het tweede monoblok.
Daarna moet je ergens een universele Remote zoals een harmony op de kop tikken en programmeren dat hij voor het in en uitschakelen de oude codes gebruikt van Marantz ipv de hedendaagse. Van mijn 7011 werkte de aan code wel, maar de uit niet, of andersom... Ze hebben namelijk ergens tussendoor die codes aangepast, waardoor het Remote signaal niet meer klopt en de blokjes dus niet goed opstarten en afschakelen.

Marantz weet dit zelf overigens niet. Na wat contact met de helpdesk ben ik er zelf achter gekomen. Ik heb dit nog wel aan ze teruggekoppeld.

Als je van regio Utrecht bent en je komt er niet uit dan wil ik je wel komen helpen ermee. Tis een klote klusje, maar als het eenmaal werkt dan blijft het wel werken. 
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HJ2

Hi Remco, Skyfox,

Mijn huis woont regio Delft  :pompom: Bedankt voor de fijne reacties iig.
Ik ga nog even stoeien met een Harmony die ik nog heb liggen.
Staan de Marantzen niet toevallig in de database van Logitech?

Weet iemand of de 12V trigger hoog of laag is als de SR7012 uit staat? (aan zou wel raar zijn)
Anders ga ik het weekeinde even de multimeter ter hand nemen
Ik heb ook een Ify voeding intussen (via het forum alhier) Als dat niks brengt en het huis van Remco niet te ver woont van HJ, maak ik graag gebruik van je aanbod!

Wordt vervolgd...

If you always do what you always did, you always get what you always got...

toetertje

Je kunt de triggers in de 7012 per bron en zone configureren.

De video poort op de ma700 lijkt inderdaad een dubbele functie te hebben.
En misschien zoals eerder is geopperd, zit er een jackplug in het midden, als trigger.

skyfox

Die codes zitten gewoon in de database. Met het maken van een activiteit hoefde ik bij de 7011 alleen te wisselen tussen power on/off en powertoggle. Ik weet alleen niet meer of ie standaard kiest voor power toggle of on/off. Maar die wisselen was dus genoeg. Ik meen me te herinneren dat dit al genoeg was.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HJ2

Waarde collega's,

Intussen heb ik de tijd gevonden om even een frankenkabel in elkaar te klussen.
Deze geeft mbv het 12V triggersignaal van de SR7012 keurig 11.9V (per default staan alle triggers aan)

Ook werken de remotes van de MA700's nu zoals het hoort!  :pompom:
Echter zodra ik de trigger in een van de amps plug (video plug, voor de goede orde), krijg ik er extra gratis een aardlus / 50Hz brom bij?  :nopompom:

Ook op het gebied van de platenspeler geen succes...
De Ify voeding is beduidend sterker dan de Pro-ject (makkelijk met platen borstelen) maar de mech. brom is er nog steeds.
(nee, heeft niks te maken met de andere brom, want op een hele andere locatie met alleen de motor geïsoleerd bromt hij net zo mechanisch als bij mij)

Voordeel: ik kan de motor meenemen naar Baarn  :worship:
If you always do what you always did, you always get what you always got...