Samsung Qled 4K 65Q70R ?

Started by Ralf67, January 19, 2020, 10:19:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Ik overweeg om een Samsung Qled 65 inch scherm te kopen.

Volgende model binnen budget en voldoet aan eisen.

Samsung Qled QE65Q70R

100hz
4K HDR

Iemand ervaring met dit scherm ?

Nu €1399 , maar met de btw dagen op komst vermoedelijk voordeliger te verkrijgen.

timster

Waarom qled ? Zijn prima tv's, maar kan voor mij niet matchen met een Oled. Die heb je voor dezelfde prijs en misschien nog wel goedkoper. Zit je echter wel aan een 55 inch mits dit geen probleem is.

Ralf67

#2
Heb nu 55inch scherm en wil naar 65 inch 4K en HDR

timster

Ja dan zit je voor een Oled rond de 2000 euro. Als je de nieuwste c9 wil hebben tenminste. Misschien een c8 of c7 kun je iets goedkoper krijgen.

Voor die prijs is Qled echter ook een prima tv.

millon

De 70R voor dat geld een prima TV.
Ik had hem op mijn lijstje staan.
70R
Panasonic GXW804 en de GXW904
Maar het is de Sony 65XG9505 geworden voor 1250euro bij Smits.

Ralf67

#5
even afwachten tot de 23ste

DustinV

Ik zou denk ik ook voor een 65C8 gaan. Of een aantal maanden wachten op nieuwe modellen en dan een C9 kopen. Of een van de concurrenten. Als je van games speelt dan zou ik voor een C9 gaan in verband met de hdmi2.1 poorten op dat model.

fluissie

Zou persoonlijk ook echt wel een oled niet buiten beschouwing laten Ralf...

Heb die qleds meerdere malen gezien en ik wordt vrolijker van een oled

millon

Panasonic lijkt het wel beter voor elkaar te hebben tegen het inbranden bij de Oled,s.

fluissie

Was ik als enige bang voor ...

Blijkt totaal niet nodig te zijn, Philips gaat gewoon keurig in de scherm beveiliging na een paar minuten

DustinV

Quote from: millon on January 20, 2020, 17:32:52
Panasonic lijkt het wel beter voor elkaar te hebben tegen het inbranden bij de Oled,s.

Nee hoor. Precies zoals alle andere. Behalve het topmodel gz/hz die wellicht beter zijn door betere koeling van het paneel, reden waardoor de panelen stuk helderder zijn ook.

timster

Inbranden is echt niet meer aan de orde hoor. Heb de mijne al meer dan 2 jaar en ook geruime tijd op dezelfde zender staan met logo. Zowel de tv heeft hier een trucje voor alsmede dat logo`s niet meer knaloranje bovenin de hoek staan te knallen.

Ralf67

Dan laat ik dus OLED even voor wat het is.

M:iNdO

Heb zelf OLED maar verder niets mis met Qled hoor.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het beeld (in ieder geval bij reguliere tv uitzendingen) zelfs iets scherper/detailrijker en de kleuren dieper.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

mondiaal

Ik heb de 55 Q6. Bevalt super. Ik kom van een Panasonic plasma. Wat ik wel mis....het scherpe beeld als je dichtbij staat. Maar ja, dat is niet zo vaak.

darkrunner

Tot 65" zou ik altijd voor Oled gaan, de Qleds worden pas interessant vanaf 82" omdat Oled vanaf die maat zogoed als niks heeft of onbetaalbaar, al zou ik in +82" nog eerder de Sony aanraden.

millon

#16
De 80r schijnt toch wel flink beter te zijn.

Ralf67

hmm

vraag gaat over 65 inch en prijs rond de €1399

Trabuca

Is de Sony 65XG9505 die in de markt staat hier een optie?

Niveau Qled80R maar dan goedkoper
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Ralf67

nee, wil echt een nieuw scherm

Ralf67

het is een 65Q70R geworden.
vanmiddag geleverd als het goed is.

JGvH

Hoi Ralf67 heel veel plezier met je nieuwe tv gewenst!!

JGvH

Quote from: Ralf67 on January 24, 2020, 12:04:11
het is een 65Q70R geworden.
vanmiddag geleverd als het goed is.
Is ie al binnen en zo ja al aangesloten? Hoe bevalt ie?

millon

Ben benieuwd.
De XG9505 die vergelijkbaar is met de 80R kost nu 1200 bij Smits

Ralf67

Ja, gisteren aangesloten en bevalt heeel goed.

4K film the Kingsman gekeken, en beeld is super.

Mooie upgrade, en later deze week de juiste instellingen zoeken.

Nu wel zwarte balken met het 16:9 formaat, maar met films gewoon de verlichting omlaag.