Cursus Logitech Media Server

Started by WillyP, January 19, 2020, 09:44:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WillyP

Goedemorgen,

Als streamer / server heb ik een Musical Fidelity Encore Connect. Deze bevalt op zich goed.

Musical Fidelity had grote plannen maar na de overname door Pro-ject is het erg stil. Op vragen wordt niet gereageerd, de app werkt niet goed onder iOS 13 en is al twee jaar niet meer bijgewerkt. Er is een nieuwe plug-in voor Spotify maar die is nog niet geïnstalleerd.

Het gaat in wezen om een computer die gebaseerd is op de software van Logitech media Server. Nu ben ik niet van plan om allerlei zaken aan te pakken, maar ik zou wel meer willen weten over de werking van LMS, bijvoorbeeld om een nieuwe plug-in te kunnen installeren.

Hoe pak ik dat aan? Hoe kan ik me verdiepen in de werking van de software? Er zijn fora die over LMS gaan, alleen ik zou graag willen beginnen bij het begin.

Wie heeft tips?

WillyP

hifiman

#1
Ehhhhhh installeren en gaan met die banaan?  :notify: Veel moeilijker is het niet hoor.

(gebruik het al een jaar of 15 schat ik)

Als appje op de ipad gebruik ik dan iPeng.

WillyP

Dank je. Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest. Het werken met de streamer is eenvoudig, dat is geen probleem. De Musical Fidelity app is afgeleid van iPeng. maar wordt niet onderhouden; iPeng wel dus die heb ik aangeschaft en werkt verder precies zo.

De software van de streamer is toegankelijk via Chrome. Alle standaard opties kan ik bedienen, maar er is ook een menu item Advanced. Musical Fidelity raadt aan om daar weg te blijven (dat heb ik natuurlijk niet gedaan al ben ik wel overal afgebleven). Ik kan bijvoorbeeld zien dat er nieuwe plug-ins zijn voor Spotify en Qobuz. Waarschijnlijk is het een kwestie van de oude uitzetten en de nieuwe aanzetten, maar dat durf ik niet zo goed.

Vandaar mijn vraag of er een eenvoudige gebruiksaanwijzing is voor LMS.

Groet,

WillyP

Tabcam

Je vraagt eigenlijk om een cursus Musical Fidelity Encore LMS. Daar zullen veel minder mensen verstand van hebben. LMS wordt op vele manieren ingezet, op de Raspberry Pi, op NASsen en vele andere hardware zoals de MF Encore.

Normaal kan je met iPeng ook de geavanceerde instellingen bekijken. Zonder de apparatuur het lastig je te helpen omdat het in elke setup vaak net even anders werkt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jvanhambelgium

Quote from: WillyP on January 19, 2020, 19:57:57
De software van de streamer is toegankelijk via Chrome. Alle standaard opties kan ik bedienen, maar er is ook een menu item Advanced. Musical Fidelity raadt aan om daar weg te blijven (dat heb ik natuurlijk niet gedaan al ben ik wel overal afgebleven). Ik kan bijvoorbeeld zien dat er nieuwe plug-ins zijn voor Spotify en Qobuz. Waarschijnlijk is het een kwestie van de oude uitzetten en de nieuwe aanzetten, maar dat durf ik niet zo goed.

Binnen LMS staat het updaten van Plugins zelfs standaard aan. LMS zal zelf de download doen en bij het herstarten heb je gelijk de recentste versie van een reeds geinstalleerde plugin.
Wil je echter *nieuwe* plugins installeren zal je die typisch moeten installeren (vinkje zetten voor de plugin) en mogelijks beetje configureren.
Ik dat product niet, maar wil je dan zeggen dat je een "door Music Fidelity aangepaste" LMS software ziet in je web-browser Chrome ???
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

WillyP

Dank weer voor de reacties. Vooral de laatste heeft me verder geholpen.

Bij mij worden de updates niet automatisch geladen. Om een of andere reden stond het updaten van de Plug-ins uit. Aangezet en ja, hoor, alles werd opgewaardeerd.

Het is me duidelijk geworden dat ik verder maar beter niet teveel moet instellen aan mijn MF streamer. Ik heb LMS gedownload op mijn NAS en daar kan ik zonder al te veel risico zaken uitproberen. LMS hier en op mijn MF lijken sprekend op elkaar maar er zijn ook verschillen. Het liefste heb ik dus dat Pro-ject de ondersteuning van de Encore serie weer serieus op zich neemt, al ben ik daar niet gerust op. Het uitfaseren van de M8 Encore 500 zo snel na de introductie is wat dat betreft geen goed voorteken.

Groet,

WillyP