Advies zwart handmatig rolscherm? Epson 9400, €200-€400, woonkamer, 100" 16:9

Started by Menno_M, December 31, 2019, 11:18:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_M

Scherm geïnstalleerd. Samenvatting: nog voldoende te wensen, maar voor nu prima kijkbeleving voor het geld (160 piek incl verzenden).


  • Beeld: prima
  • Wat lichte horizontale strepen, maar valt alleen op als er een scene is 1 groot licht vlak bijvoorbeeld sneeuw
  • Rolmechanisme werkt solide
  • Bollingen in het scherm vallen reuze mee


reza

Fijn dat je er bij mee bent :thumbs-up:
Ik kon niet leven met die strepen in het beeld.
Toen ik ze eenmaal zag, bleef ik ze zien :blink:
Maar goed, iedereen is anders :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M


reza

Ik heb een cinescoop scherm van Hivilux.
Wit doek.

Echt vele malen beter dan de Elite.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M

Strepen zijn op een of andere manier minder geworden nu ik hem 2 dagen heb uitgehangen (beetje chemisch luchtje).

Als ik toch wat moet aanmerken, is dat het donkere wel wat zwarter kan. Is dat bij die hivilux beter?

Jij hebt de witte hivilux toch? Enig idee hoe die zich verhoudt tot de cinegrey?

https://www.hivilux.de/Tuch-Sortiment/HiViGrey-Cinema-5D-1-35/

darkrunner

Je koopt voor minder een zeer goed Alr scherm in Tab-tension

De Hivigrey had geen toegevoegde waarde in een zwarte ruimte tov de Hiviwhite zelfs met de lichten aan was het verwaarloosbaar voor zowel men Benq Dlp en de Tw9300.



https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169241.0

Forum lid met een xyscreen Tab-tension
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169062.msg3219292#new


reza

Quote from: Menno_M on January 12, 2020, 13:43:38
Strepen zijn op een of andere manier minder geworden nu ik hem 2 dagen heb uitgehangen (beetje chemisch luchtje).

Als ik toch wat moet aanmerken, is dat het donkere wel wat zwarter kan. Is dat bij die hivilux beter?

Jij hebt de witte hivilux toch? Enig idee hoe die zich verhoudt tot de cinegrey?

https://www.hivilux.de/Tuch-Sortiment/HiViGrey-Cinema-5D-1-35/

Ik snap je vraag niet zo?
Het donkere kan wel wat zwarter?
Je bedoeld het kader, of je bedoeld het blacklevel?
Het verschil tussen de Hivilux en de Elite zijn enorm op het gebied van beeld kwaliteit, kleur, lichtopbrengst (op papier 1.0 maar gemeten 1.2)zonder hotspotting. Geen gekke glinsteringen in het beeld, gewoon goed beeld.

Ik heb een sample liggen van het alr scherm en ook mee geëxperimenteerd maar ik heb het niet nodig aangezien mijn JVC behoorlijk zwart kan projecteren, plus geen ik een "batcave"
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M

Quote from: reza on January 12, 2020, 19:46:33
Ik snap je vraag niet zo?
Het donkere kan wel wat zwarter?
Je bedoeld het kader, of je bedoeld het blacklevel?
Het verschil tussen de Hivilux en de Elite zijn enorm op het gebied van beeld kwaliteit, kleur, lichtopbrengst (op papier 1.0 maar gemeten 1.2)zonder hotspotting. Geen gekke glinsteringen in het beeld, gewoon goed beeld.

Ik heb een sample liggen van het alr scherm en ook mee geëxperimenteerd maar ik heb het nodig aangezien mijn JVC behoorlijk zwart kan projecteren, plus geen ik een "batcave"


Bedoel idd het blacklevel.

Dank voor de tips!

Heb nu voor de time being een goedkoop scherm gekocht, verhuizing gepland binnen nu en een jaar. Kan in mn huidige woonkamer mn scherm niet op een achterwand hangen, dus hangt aan plafond. Wilde dan per se geen elektrisch scherm want geen stopcontact in de buurt en geen zin in lelijke kabelgoten meters lang dwars door woonkamer.

Maar in volgende woning staat mooi scherm op 1.

Ik kijk in de woonkamer, maar kan aardig verduisteren. Licht plafond, maar donkere vloer en aan ene kant hele kamer zwarte gordijnen en aan andere kant donkere boekenkast.


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M

Overigens, is er een plek in de buurt van Rotterdam waar ik schermen beetje aardig kan vergelijken? Vind het ook zo wat om blind in Duitsland te bestellen


reza

Nope..

Je kan bij mij de Hivilux zien als je wilt.
Ik zit heel dichtbij Rotterdam.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M

Quote from: reza on January 13, 2020, 18:26:08
Nope..

Je kan bij mij de Hivilux zien als je wilt.
Ik zit heel dichtbij Rotterdam.

Dank! Dit houd ik even in gedachten als ik aan upgraden ga beginnen! Eerst nog een paar films kijken op deze.