PANASONIC OLED TOPIC

Started by ppeter, January 16, 2020, 21:44:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ppeter

Quote from: DustinV on May 20, 2020, 09:58:19
https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/tv/download/fw/eu_2019/down_eu_uk_cis_02.html

Improved system stability. Nog niet helemaal helder maar hier kan je vaak info vinden.
Thx! Maar helaas word je hier niet veel wijzer van?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Erik66

#26
Hi allemaal, ben sinds vandaag de blije eigenaar van een GZW2004 en ben bezig met wat dingen uit te proberen qua instellingen,
ik heb al wat tips hier voorbij zien komen qua instellingen.
Ik heb hem gekoppeld met een hoogwaardige HDMI kabel aan mijn Oppo 203, en heb wat HDR10 en Dolby Vision content afgespeeld wat zeer mooi is
de Oppo hangt direct aan de tv dus niet via een reciever, echter als ik media afspeel met zowel HDR10 als Dolby Vison erin vraag ik me af of je kan kiezen tussen die formaten?
Via de Oppo kan ik dat niet echt vinden.
Ik kan niet echt vinden waar je dat kan instellen of kiezen op de tv als de media afspeelt staat er wel linksboven dat het HDR is maar niet welk formaat.
Misschien iemand die weet waar je dat zien kan? 8)

ppeter

Quote from: Erik66 on July 28, 2020, 20:03:21
Hi allemaal, ben sinds vandaag de blije eigenaar van een GZW2004 en ben bezig met wat dingen uit te proberen qua instellingen,
ik heb al wat tips hier voorbij zien komen qua instellingen.
Ik heb hem gekoppeld met een hoogwaardige HDMI kabel aan mijn Oppo 203, en heb wat HDR10 en Dolby Vision content afgespeeld wat zeer mooi is
de Oppo hangt direct aan de tv dus niet via een reciever, echter als ik media afspeel met zowel HDR10 als Dolby Vison erin vraag ik me af of je kan kiezen tussen die formaten?
Via de Oppo kan ik dat niet echt vinden.
Ik kan niet echt vinden waar je dat kan instellen of kiezen op de tv als de media afspeelt staat er wel linksboven dat het HDR is maar niet welk formaat.
Misschien iemand die weet waar je dat zien kan? 8)
Vind het ook spijtig dat Panasonic niet aan geeft om welk type HDR het gaat?
Zowel bij streamen als uhd disc via de uhd player, krijg ik dezelfde standaard melding!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

henkieboy

Quote from: Erik66 on July 28, 2020, 20:03:21
Hi allemaal, ben sinds vandaag de blije eigenaar van een GZW2004 en ben bezig met wat dingen uit te proberen qua instellingen,
ik heb al wat tips hier voorbij zien komen qua instellingen.
Ik heb hem gekoppeld met een hoogwaardige HDMI kabel aan mijn Oppo 203, en heb wat HDR10 en Dolby Vision content afgespeeld wat zeer mooi is
de Oppo hangt direct aan de tv dus niet via een reciever, echter als ik media afspeel met zowel HDR10 als Dolby Vison erin vraag ik me af of je kan kiezen tussen die formaten?
Via de Oppo kan ik dat niet echt vinden.
Ik kan niet echt vinden waar je dat kan instellen of kiezen op de tv als de media afspeelt staat er wel linksboven dat het HDR is maar niet welk formaat.
Misschien iemand die weet waar je dat zien kan? 8)

meestal zit de keus in het menu van de disc   ;) ;)

Erik66

#29
Quote from: henkieboy on July 29, 2020, 09:25:06
meestal zit de keus in het menu van de disc   ;) ;)
..vreemd is dat hij wel op HDR10 of HDR10+ springt maar niet op Dolby Vision al zit het samen in een media container via externe USB dockingstation
wanneer ik bijv. een losse .m2ts afspeel die zowel Dolby Vision als HDR10(+) bevat wordt de HDR10(+) automatisch afgespeeld.
Dat was eigenlijk mijn vraag of dat in te stellen is maar ik heb uitvoerig mijn Oppo 203 uitgeplozen maar kan het nergens vinden ook in het TV menu niet.
Als ik vervolgens mijn UHD disc naar een losse .mp4 file rip met DVDFab,en afspeel via de externe USB via de Oppo dan pakt ie wel Dolby Vision dat verschijnt dan groot in beeld.

Erik66

#30
Ik ben er al uitgekomen Dolby Vision is inderdaad het eerste wat er gepakt wordt met de fysieke disc al bevat deze ook HDR10, het Dolby Vision logo verschijnt dan direct
via een media formaat als .m2ts .mkv of mp4 lukt dat niet goed, soms wel maar dan is er weer geen HD geluid.
Maargoed ben er nu uit, met een fysieke disc lukt het wel.
Wel superbeeld die Panasonic GZW2004 gewoon kippenvel.

Eriks

Ik heb nu een KRP500A die helaas kuren begint te vertonen, zijn de pana's goed met motion? Dat is eigenlijk wat ervan weerhield de kuro te upgraden. Ik haat stutters en artifacten ;)

Erik66

#32
Quote from: Eriks on August  7, 2020, 12:22:12
Ik heb nu een KRP500A die helaas kuren begint te vertonen, zijn de pana's goed met motion? Dat is eigenlijk wat ervan weerhield de kuro te upgraden. Ik haat stutters en artifacten ;)
Ik kom van een Pana plasma TX-P50GT60 heb die ingeruild voor een TX-55GZW2004, geen stutteren of artifacten (met alle toeters en bellen uit) zover ik kan merken.

Mrwhoopie

Altijd pana gehad maar de GT50 die we nu hebben heeft ons toch wat teleur gesteld,beeld was niet altijd wauw,het beeld had ook moeite met wanneer er een shot is dat het beeld bvb tussen gebouwen (veel horizontale lijnen...)
Nu vallen er gedeeltes van de plasma uit en ergens lijkt deze Oled Pana leuk maar ik overweeg toch de nieuwe Samsung Frame 65".

MichielO

Hallo Pana bezitters,

Ik ben toe aan een nieuwe TV en twijfel tussen OLED (eerst LG, maar zie nu de prijzen van Pana zakken dus dan heeft dat de voorkeur) of toch QLED (ivm heldere woonkamer, minder spiegeling volgens reviews en geen inbrand risico). Vooral dat laatste laat mij nog wat twijfelen aan OLED. Wat is jullie ervaring? Ik heb vroeger jaren plasma gehad en nooit last gehad van inbranden.
Maar met kinderen die ook gamen en de TV rustig de hele dag laten aanstaan....

Dank & groet,
Michiel

ppeter

Ik heb ook een paar Plasma's gehad, en nooit echt problemen van inbranden gehad. Ik zag wel na een avondje tv kijken bij het uitzetten van de bron, dat de lay-out te zien was van de laatste beelden, maar de volgende dag was er niets meer van te zien. Als je zelf nooit problemen hebt gehad met Plasma, zal dit met Oled ook niet het geval zijn.

Er zitten ook een paar slimme technieken in de Oled om het inbranden tegen te gaan, zie de foto's in bijlage van de functies in de handleiding. Ik heb op YouTube al verschillende video's gezien met extreme testen, en nooit was er een probleem van inbranden, dus ik maak me echt geen zorgen.

Voor het kijken in een heldere kamer, kan ik je verzekeren dat de Oled voldoende licht geeft om volwaardig te kijken. Bij avond moet je de juiste beeld instelling hebben, anders kan je bij heldere scènes zelfs verblind worden. Zeker de overgang van donker naar licht beeld, moet ik soms de ogen even dichtknijpen. (zelfs met de helderheid maar op 70)

Als je de tv lange tijd laat spelen, dan is het de bedoeling om deze in stand-by zijn werk te laten doen om het scherm te onderhouden. Dit gebeurd vanaf vier uur spelen en/of je krijgt de melding om een groot onderhoud te laten gebeuren van 80min.

De betere QLED zijn mooie toestellen, en zullen voor de meeste mensen een mooi beeld hebben. Persoonlijk vind ik de Oled net dat beetje meer hebben! De betere reviews QLED vs Oled, geven aan dat de Oled op vele punten net iets beter scoort. Ik ben steeds zeer tevreden geweest van Plasma, maar Oled is voor mij toch wel de betere.
Zeker bij 1080p en vooral bij 4K HDR, is Oled echt indrukwekkend!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Arjen221

#36
Ik heb sinds kort de HZW1004. Zijn er nog mensen met tips aangaande instellingen?

Heb momenteel prof 1 en 2 in gebruik met Warm2.

De beeld verbeteringen heb ik allemaal uit staan en of Black frame insert op min staan als test en soms IFC ook op min. Hierbij zie ik niet echt verschil tussen min en uit.

Voor prof 1 heb ik de luminance teruggeschroeft naar 50
Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

quattronl

Quote from: Arjen221 on October 29, 2020, 13:48:24
Ik heb sinds kort de HZW1004. Zijn er nog mensen met tips aangaande instellingen?

Heb momenteel prof 1 en 2 in gebruik met Warm2.

De beeld verbeteringen heb ik allemaal uit staan en of Black frame insert op min staan als test en soms IFC ook op min. Hierbij zie ik niet echt verschil tussen min en uit.

Voor prof 2 heb ik de luminance teruggeschroeft naar 50
Volgens mij heb je het in de basis wel goed staan (prof 1&2 presets, alle beeldverberteringen uit).
Zo heb ik ze ook staan en dat bevalt mij prima.
De rest zal denk ik finetunen naar je persoonlijke voorkeuren zijn.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Arjen221

Quote from: quattronl on October 29, 2020, 13:50:38
Volgens mij heb je het in de basis wel goed staan (prof 1&2 presets, alle beeldverberteringen uit).
Zo heb ik ze ook staan en dat bevalt mij prima.
De rest zal denk ik finetunen naar je persoonlijke voorkeuren zijn.

Cool, ben dik tevreden over beeld kwaliteit. Wel was ik zo "dom" om 5% greyscale test te doen en daar was wel een donkerdere linker helft te zien maar in normaal gebruik merk ik er niks van. Wel merk ik dat ik soms zoek naar issues die daar mee te maken hebben....

Moet gewoon lekker kijken en gewoon genieten ipv denken owjee.

Als het echt slecht is / word ga ik wel aan de bel trekken bij de dealer.
Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

Kempenaartjes

Heeft de TX-65GZW954 een mat scherm als deze uit staat? Ik zie namelijk erg veel schermen van tv's die uitstaan en storend spiegelen.

gerard1

vreselijk die spiegelende schermen, geen mat scherm dan zou deze voor mij meteen afvallen.
Maar ik ben bang dat er weinig matte schermen zijn, of vergis ik mij daarin?

quattronl

Quote from: Kempenaartjes on October 31, 2020, 14:46:20
Heeft de TX-65GZW954 een mat scherm als deze uit staat? Ik zie namelijk erg veel schermen van tv's die uitstaan en storend spiegelen.
Nope, spiegelt best wel.
Het stoort mij niet, ook niet met de zon in de kamer, maar mat is ie niet nee.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Kempenaartjes

Bedankt voor de reply. Kennelijk allemaal ontworpen om spelend te zien 8)

ppeter

De Oled heeft geen mat scherm, maar stoort hier ook helemaal niet.
Zelfs tijdens het kijken bij lichte en zelfs zonnige omstandigheden, is er geen enkel probleem.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Reload

Beste forumleden,

Ik heb diverse demo clips en film (meeste MKV bestanden) met DTS geluidstream.
Deze probeer ik via de mediaspeler van de Panasonic HZW1004 af te spelen (via het netwerk of USB aansluiting).
Ik ontvang wel beeld maar geen geluid. Ik krijg de melding: audioformaat niet ondersteund.
Dit begrijp ik aangezien de TV DTS niet ondersteund.
Enkel als ik de TV aansluit op mijn AVR (Denon AVR-X3400H) via de eARC HDMI aansluitingen van beide, stuurt de TV het geluid ook niet door.
Ik gebruik hiervoor een HDMI 2.1 kabel. Andere films met andere geluidsformaten worden wel goed doorgestuurd.
Ik heb alle instellingen van zowel de TV als de AVR nagelopen en uitgeprobeerd maar nog steeds geen DTS passthrough helaas.
Mijn NVIDIA Shield TV Pro stuurt het geluid wel goed door naar mijn AVR via bijv. KODI.

Zie ik iets over het hoofd of is deze feature (nog) niet mogelijk?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Verder zeer tevreden over deze TV overigens.




quattronl

In de meeste nieuwe tv's zit geen DTS support meer (hoge licentiekosten). Ze geven dat geluid dus ook niet door (passthrough).
Gaat dus via die manier niet werken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

ppeter

Gewoon alles via de Shield >> receiver >> tv afspelen, en lekker genieten van de beeldkwaliteit!
Doe ik hier ook, en alles werkt perfect! 😎👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Gisteren een software update van Panasonic geïnstalleerd.
Versie 3.222
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

quattronl

Quote from: ppeter on March 11, 2021, 22:37:53
Gisteren een software update van Panasonic geïnstalleerd.
Versie 3.222
Ah mooi dat er een nieuwe versie is.
Ik lees dat hierin het volgende is aangepakt:
- Improve network applications
- Improve system stability

We gaan het zien.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

kismat

Beste forumleden,

Met veel interesse heb ik jullie reacties/ervaringen gelezen mbt de Panasonic OLED.

Ik heb zelf een Pioneer plasma scherm (4280XA uit 2007, resolutie 1024x768p) waar ik jaren van heb genoten (en nog steeds van geniet). Frank heeft dit scherm voor mij in 2010 gecalibreerd.

Na 14 jaar zou ik graag willen upgraden naar een Panasonic JZ1500 (55 of 48 inch) die binnenkort uitkomt, echter twijfel ik.

Ik ben het 'filmisch' beeld van de Pioneer plasma gewend en ik vrees dat tussen plasma en OLED een verschil bestaat in de beeldervaring. Daarnaast wil ik niet verblind worden door plotselinge felle HDR scenes aangezien ik in de avond alleen gebruik maak van de tv (mogelijk kan HDR uitgeschakeld worden).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.