Kodi Menu veranderen

Started by timster, January 15, 2020, 19:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi,

Ik ben aan het stoeien met Kodi en dan de Aeon Nox skin. Normaal gebruik ik Plex, maar ik vind deze interface fantastisch. Ik heb nu een aantal van mijn films geupload (moet wel aardig wat namen veranderen anders leest hij de helft niet). Echter ik zou graag een eigen menu maken onder het kopje speelfilms. Nu staat er Onlangs toegevoegd, bezig, niet bekeken, sets enz. Kan ik deze rij aanpassen en mijn eigen films daar onder plaatsen. Ik heb namelijk op mijn NAS de mapjes Actie, Drama, Trilogy, Nieuwe films enz. Ik zou hier graag een menu structuur van zien en mijn eigen films daaronder plaatsen. Ik weet niet of het kan, maar dat hoor ik graag  ;D

Freubel

Volgens mij kun je dat doen bij Instellingen - Appearance en dan skin configuratie ?
TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017

_ MarcelloW _

Je kunt je actiefilms gewoon onder genres terugvinden.

En anders video - bestanden - en dan je mappen structuur.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

timster

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd en ook via Youtube gekeken hoe het moet, maar ik krijg het niet voor elkaar. Onder genre zie ik mijn films wel staan, maar ik wil ze graag zelf in mappen zetten. Als ik naar deze tutorial kijk vanaf 2.44 dan lijkt het heel simpel, maar mijn structuur is heel anders. Hier al in lopen wijzigen, maar het is niet zoals ik wil ???

https://www.youtube.com/watch?v=EeboqCf-VsA

pameijer

Je kunt in Aeon Nox echt alles aanpassen. En daar vind je echt overal op het www heldere informatie over.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

paulkokkie

Kun je die namen niet gewoon veranderen dan?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Sjettepet

Kodi groepeert media standaard aan de hand van de metadata. Dus je zult je films moeten 'taggen' volgens de genres die jij zelf wilt onderscheiden. Jij hebt ervoor gekozen om een mappenstructuur te laten bepalen in welk genre een film hoort. Dat kan ook hoor, je zult dan het menu 'films' of het submenu 'genres' moeten laten verwijzen naar 'bestanden'. Dan krijg je een folderstructuur te zien waarin je kunt navigeren. Zo is het niet bedoeld maar het kan wel. Gewoon even spelen met de Skin-menu instellingen.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Er is nog een manier, misschien wel makkelijker. Maak van elk van je 'genrefolders' een favoriet. En maak dan onder speelfilms submenu-items aan die direct verwijzen naar die favorieten. Je kunt zelfs op hoofdmenu-niveau knoppen maken die direct naar de verschillende genres gaan. Eigenlijk is alles mogelijk. Maak steeds even een backup van je instellingen en experimenteren maar!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

WilcoD

Wat ik met Kodi altijd doe is, van mijn map met films een bibliotheek aanmaken.
Deze functie zit in Kodi, daarna filter ik binnen Kodi dus op bibliotheken, dus van elke map maak ik een bibliotheek.

Dit is wat ik handig vind :pompom:

Sjettepet

Dat kan idd ook.
Ik gooi al mijn films in 1 bibliotheek en selecteer ze op basis van genre tags die ik vooraf heb aangebracht. Maar dat is dus handwerk.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

timster

Genoeg tips om vanavond eens even flink te gaan stoeien.

Wat ik met Kodi altijd doe is, van mijn map met films een bibliotheek aanmaken.
Deze functie zit in Kodi, daarna filter ik binnen Kodi dus op bibliotheken, dus van elke map maak ik een bibliotheek.


Kun je mij vertellen waar je dit precies doet of hoe?

WilcoD

Quote from: timster on January 16, 2020, 14:31:24
Genoeg tips om vanavond eens even flink te gaan stoeien.

Wat ik met Kodi altijd doe is, van mijn map met films een bibliotheek aanmaken.
Deze functie zit in Kodi, daarna filter ik binnen Kodi dus op bibliotheken, dus van elke map maak ik een bibliotheek.


Kun je mij vertellen waar je dit precies doet of hoe?

Bekijk onderstaand filmpje maar eens.
Het heet smart playlists, die ik gebruik.
Echt heel handig als je weet hoe het werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=s1DPRk1W0-U