Review JVC DLA-N5/RS1000 JVC DLA-N7B/RS2000 zeer uitgebreid

Started by Mediasluis, January 14, 2020, 15:08:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Deze had ik hier nog niet geplaatst, dus hier alsnog.

JVC heeft met zijn N-Serie projectors een ongekend mooi product op de markt gezet, waarvan de concurrentie echt het nakijken heeft. Natuurlijk blijf je altijd verschillen houden met andere merken. Iemand die altijd een Sony projector heeft gehad is heel gevoelig voor de rust in bewegend beeld en die zullen misschien bij Sony blijven, maar ook dat heeft JVC nu vrij goed voor mekaar en duidelijk verder doorontwikkeld, of doet de super snelle beeldprocessor dit nu gewoon nog beter.  Deze N-Serie projectors zien er misschien erg massief uit, maar zo is ook het beeld dat hij projecteert. Een professioneel ogend apparaat die waarmaakt wat hij uitstraalt.

Het beeld is zeer helder en dit doen ze met een ongekend diep zwart. Via de Native 4K panelen in deze projectors wordt ook je 2K materiaal automatisch ge-upscaled naar een hoger niveau, inclusief het 3D dat hiermee prachtig via de Native 4K panelen nog verder wordt opgewaardeerd en dit alles overtreft wat we al gewend waren van JVC.
Maar UHD projectie ziet er helemaal verbluffend mooi uit en heeft er nog nooit zo volwaardig uitgezien als nu. Via de Native 4K panelen met een SMPTE resolutie van  4096x2160 pixels projecteert de N-Serie met het grootste gemak een zeer stabiel, scherp en ongelooflijk gedetailleerd beeld. Voor High Dynamic Range gebruikt JVC nu Frame Adaptive HDR. Hiermee optimaliseert JVC zowel de HDR alsook de kleur in BT2020 en doet dit realtime. echt beeldje voor beeldje, met een ongeëvenaarde resultaat. UHD met zijn 4K resolutie, HDR en WCG (Wide Color Gamut) ziet er nu eindelijk zeer volwassen uit, zonder poespas of extern randapparatuur voor Tone Mapping. De JVC DLA-N7B overtreft de DLA-N5 qua prestatie natuurlijk wel en doet dit vooral tijdens UHD projectie. Dit niet alleen door zijn nog diepere zwartweergave in het beeld, maar ook door gebruikmaking van zijn DCI Filter waarmee deze zijn kleurdiepte vergroot en vrijwel 100% van de DCI P3 laat zien. hiermee springt deze JVC projector echt boven alle anderen uit, Alleen JVC's vlaggenschip de JVC DLA-NX9B overtreft dit nog mooier, met zijn enorme grote loepzuivere lens en zijn 8K eShift simulatie, maar alle waar voor zijn geld natuurlijk.
Op dit moment vind ik de N7B qua prijs/kwaliteit wel het meeste bieden.

Geloof mij vooral niet op mijn woord, maar maak gerust een afspraak om bij Mediasluis een demonstratie bij te wonen.

Lees de zeer uitgebreide review hier bij Mediasluis: https://mediasluis.nl/review/jvc-dla-n5-dla-rs1000-vs-jvc-dla-n7-dla-rs2000
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Mooie review en eens met conclusie[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Een jaar te laat en lees niets nieuws, overigens behalve de motionflow is de scaling van de Sony ook beter. De JVC heeft betere zwartwaardes maar minder dan de vorige X HD generatie.

denoontje

Nou kjelt mag iest positiever[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Is een hele mooie projector  ;)
Verwacht alleen wat betere reviews zeker als er een jaar overheen is gegaan, ik zie de meerwaarde nu niet meer zo.

williams

Hoi Matheu wederom weer met plezier gelezen deze review en de liefde voor de hobby spat er weer van af .
Heb wel een aantal vragen voor je .
- Vind je het prijsverschil waard tussen de N-5 en de N-7 zeker daar er in contrast niet zo veel verschil zit tussen als tussen  de x5900 en de x7900 ?
- Zelf gebruik ik geen dynamische Iris met HDR tonemapping wat is jouw gedachte hierover ?
- Waar gaat jouw voorkeur naar uit ,een groter kleurenbereik met het filter ervoor voor DC-I P3 of zonder met meer lichtopbrengst met kleurenbereik REC 709 ?
- Wat is de lichtopbrengst na kalibratie met REC 709 en DC-i P3. ?

M.v.g. William.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

raindog

Mooie uitgebreide review !  :worship:

Hier staat al enige tijd een N7 klaar en die mag de komende weken eindelijk uit zijn doos komen om zijn kunsten te vertonen, icm een Panasonic UB9004 en Screen Excellence 104" 16:9 AT doek. Nu wil ik sowieso een iets groter doek van ca 120" maar ik twijfel nog tussen eenzelfde doek als ik nu heb maar dan een maatje groter, of een AT doek met een kwalitatief goede masking. Die keuze zal grotendeels afhangen in hoeverre de zwarte balken mij wel/niet zullen storen, daar ben ik dus erg benieuwd naar.

Dat is wat mij betreft ook het enige 'minpunt' van deze nieuwe JVC generatie, dat de zwartwaarden nog niet op het niveau liggen van mijn vorige JVC's, zoals de X500 en X7900. Dat was voor mij ook de belangrijkste reden om de Sony's links te laten liggen, terwijl die toch ook heel mooi plaatje neerzetten. In een maximaal verduisterde ruimte is de zwartwaarde voor mij een belangrijk aspect, en door het gebruik van een Oled in de woonkamer zijn we nu eenmaal verwend geraakt op dat gebied. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

Even de Panasonic laten upscalen (1080P) naar 4K ipv de JVC. Dat doet Sony inderdaad beter.

Scherpte en contrast maakt Sony absoluut geen kans. Ook de 760ES laser niet. E-shift modellen waren inderdaad contrast rijker in vergelijking met de N series maar er is meer dan alleen contrast. Ik zou persoonlijk nooit meer een stap terug kunnen maken naar een E-shift JVC. Oeps ik lieg... wel naar de 8K E-shift van de NX9  :angel:


Quote from: raindog on January 23, 2020, 12:59:54
Mooie uitgebreide review !  :worship:

Hier staat al enige tijd een N7 klaar en die mag de komende weken eindelijk uit zijn doos komen om zijn kunsten te vertonen, icm een Panasonic UB9004 en Screen Excellence 104" 16:9 AT doek. Nu wil ik sowieso een iets groter doek van ca 120" maar ik twijfel nog tussen eenzelfde doek als ik nu heb maar dan een maatje groter, of een AT doek met een kwalitatief goede masking. Die keuze zal grotendeels afhangen in hoeverre de zwarte balken mij wel/niet zullen storen, daar ben ik dus erg benieuwd naar.

Dat is wat mij betreft ook het enige 'minpunt' van deze nieuwe JVC generatie, dat de zwartwaarden nog niet op het niveau liggen van mijn vorige JVC's, zoals de X500 en X7900. Dat was voor mij ook de belangrijkste reden om de Sony's links te laten liggen, terwijl die toch ook heel mooi plaatje neerzetten. In een maximaal verduisterde ruimte is de zwartwaarde voor mij een belangrijk aspect, en door het gebruik van een Oled in de woonkamer zijn we nu eenmaal verwend geraakt op dat gebied.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Quote from: raindog on January 23, 2020, 12:59:54
Mooie uitgebreide review !  :worship:

Hier staat al enige tijd een N7 klaar en die mag de komende weken eindelijk uit zijn doos komen om zijn kunsten te vertonen, icm een Panasonic UB9004 en Screen Excellence 104" 16:9 AT doek. Nu wil ik sowieso een iets groter doek van ca 120" maar ik twijfel nog tussen eenzelfde doek als ik nu heb maar dan een maatje groter, of een AT doek met een kwalitatief goede masking. Die keuze zal grotendeels afhangen in hoeverre de zwarte balken mij wel/niet zullen storen, daar ben ik dus erg benieuwd naar.

Dat is wat mij betreft ook het enige 'minpunt' van deze nieuwe JVC generatie, dat de zwartwaarden nog niet op het niveau liggen van mijn vorige JVC's, zoals de X500 en X7900. Dat was voor mij ook de belangrijkste reden om de Sony's links te laten liggen, terwijl die toch ook heel mooi plaatje neerzetten. In een maximaal verduisterde ruimte is de zwartwaarde voor mij een belangrijk aspect, en door het gebruik van een Oled in de woonkamer zijn we nu eenmaal verwend geraakt op dat gebied. 

Je gaat blij worden met de n7

Mediasluis

#10
Hmmm, ik krijg zoals voorheen weer geen melding van Reply. Erg vervelend, want dit gaat al jaren zo.
Dan reset ik het en komen de mailtjes weer een week of wat binnen.

Zoals je aan de datum op mijn review site kunt zien Kjelt liep deze review wel al vanaf vorig jaar Februari. Vanwege 2 sterfgevallen van ons beide vaders was ik dit jaar niet op mijn best met het schrijven van reviews. Het viel ons erg zwaar en als je niet positief kunt denken, kun je beter geen review schrijven. De verkoop ging gewoon door en dat was voor mij wel even genoeg.
Wel vind ik dat de JVC projectors nu met hun Frame Adaptive HDR, gewoon echt als compleet nieuwe projectors overkomen en hiermee dit jaar boven alles uitsteken.

Als antwoord op Willeams,... De meeste klanten die hier komen kijken en een JVC meenemen, vinden het verschil duidelijk genoeg. Zij vinden net als ikzelf deze N7B prijs/kwalitatief ook zodanig veel geven, dat ze liever wat door sparen of dieper in de buidel tasten.
Niet iedereen is het zelfde natuurlijk, want ik verkoop ook de N5 wel.
Voor 3D liefhebbers van bv. de NVvS 3D vereniging raad ik de N5 ook meer aan, dit in combinatie met een Volfoni Polarisatie systeem.
Ohh en Willeams,... ik gebruik liever de DCI filter, want ik vind deze maar weinig licht wegnemen en de meerwaarde in kleur naar P3 vind ik zichtbaar erg mooi. Ik heb gekeken of ik de metingen nog heb van met en zonder, maar vind die niet terug.
Wel dat de N7B met DCI filter net zoveel licht geeft als de N5 zonder filter.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Zoals de meesten wel weten heeft JVC intussen de nieuwe serie gelanceerd, welke deze N-serie gaat vervangen.

Als instapper is er de JVC DLA-NP5 op Lamp met 4K 120P via HDMI 2.1:
https://mediasluis.nl/webshop/product/273/JVC-DLA-NP5-Native4K120P-via-HDMI-21-en-3D

Dan volgen de 8K Laser modellen die allen hier te vinden zijn.
https://mediasluis.nl/webshop/1/Projectors/3/JVC

De NP5 en NZ8 zullen standaard in demonstratie te zien zijn, naast de Sony VW290/VW590 en Epson LS12000 Laser modellen.

Voor de oplettende die geïnteresseerd is in een gereduceerde prijs van een JVC DLA-N5W of JVC DLA-N7B kun je hier tevens mijn demoprojectors te koop zien staan.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

De JVC DLA-N7B is niet meer leverbaar, maar de JVC DLA-N5 is er nog wel.
De NP5 gaat zoals jullie weten meteen met  €1000 omhoog in prijs en kost advies €6999.

Voor wie graag een JVC DLA-N7B had willen hebben, maar hooguit het budget van een N5 heeft is hier de oplossing.
Hierbij zet ik mijn JVC DLA-N7B demo projector voor de prijs van €5999 te koop.

Deze heeft zojuist her-kalibreties ondergaan voor 2K SDR, 3D en 4K HDR en heeft de laatste firmware update 3.52 erop staan.
Dit is echt een fantastische projector, zoals je n de onderstaande reviews kunt lezen.
De projector heeft nog geen 600 uur op de teller en geeft nog steeds verblindend veel veel licht in de low lamp mode op ons 120" scherm.

Je krijgt ook gewoon nog een gratis her-kalibratie op de 1200 uur plus bij aankoop van een nieuwe lamp bij Mediasluis na weer 200 uur inspelen.

Als je interesse hebt, mail me dan op:  info@mediasluis.nl
De projector vind je hier:
     https://mediasluis.nl/webshop/1/Projectors/3/JVC

Een review van deze projector heb ik hier geschreven:
     https://mediasluis.nl/review/jvc-dla-n5-dla-rs1000-vs-jvc-dla-n7-dla-rs2000

Een review over Frame Adaptive HDR hier:
     https://mediasluis.nl/review/jvc-komt-met-nieuwe-projectors-via-een-gratis-firmware-update
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis