Oppo BDP 93 eu geen audio

Started by Fox, January 12, 2020, 11:43:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

#25
Ben van 1009 naar 106 gegaan.

Hier op usb gezet, en werd wel gewoon herkent en ge-update.

Usb ingang aan voorkant gebruikt.

Fox

Quote from: stevefilmfreak54 on February 10, 2020, 14:48:09
En nu met versie 0106 op de USB stick zegt Oppo, geen firmware upgrade file, de hoofd SW is niet geupdated?

Anyone?

Dat probleem had ik eerst ook.
Ik heb toen de 3e file DVD460.bin uit de laatste versie er voor deze Beta gezet en toe werkte het wel.

Overigens moet je niet alleen naar de laatste cijfers kijken maar ook naar de eerste 2 en dan zie dat die bij de Beta een hogere versie hebben.
De Beta is dus BDP9xEU-85-0106B

Leest dus eerst even de posts hiervoor.....  :-X

Ralf67

Deze doet het hier ook weer prima met de beta software.

haythijs

Inmiddels lijkt ook hier eenzelfde soort probleem.
Sinds een weekje heb ik een nieuwe reciever, Yamaha rx-a2070. Op deze o.a een Sony UBP speler en de Oppo bdp 93 aangesloten. Geen instelling op beide spelers gewijzigd, maar de Oppo geeft nu geen geluid via Hdmi.
Kabels gewisseld ( Audioquest, RU, Supra en een no name) maar probleem blijft, idem als ik van ingang wissel. Oppo teruggezet naar Fabrieksinstelling, de laatste firmware ( welke er al op stond maar je probeert iets) en tot op heden geen geluid, alleen beeld. Hiervoor een Pioneer reciever waar dit probleem zich nimmer voordeed.
Ik las hierboven omtrent een beta software, maar deze leest de speler bij mij niet in via Usb, waarschijnlijk omdat hij denkt dat deze up to date is?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Ralf67

Mijn Oppo 93 speelt helemaal geen disc normaal meer af.


haythijs

Daar heb ik (nog) geen last van. De reden dat ik hem nog gebruik als backup, is dat deze enorm vergevingsgezind is met gebrand materiaal. In verleden genoeg via de bekende achterdeuren binnengehaald en op schijfjes gezet, en eigenlijk speelt hij alles af. Ongeacht welk type schijf. En evt om cinavia te omzeilen, hoewel ik dat zelden ben tegengekomen ( als dat nog een issue is) m
Vooropgesteld dat de Sony ook vrijwel alles pakt, is deze niet altijd even blij met oudere gebrande schijfjes.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Fox

#31
Op de vorige pagina staat de oplossing.

Bij mij werkt de speler nog bijna dagelijks en aan de bugs ben ik inmiddels gewent...

haythijs

Je bedoelt de EDID? Want even verder lees ik nl dat het alsnog niet helpt?
Wel heb ik inmiddels een mail gestuurd naar Oppo UK gister en tot heden nog niets ontvangen maar gezien een eerdere vraag ( probleem met de disclade van de bdp83) zal het tzt ongetwijfeld komen.
Het bestandje ' wisselen' werkt hier sws niet.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Fox

pfff dan lees je niet zorgvuldig  :(

Mijn 1e poging met de EDID emulator werkte eenmalig.
De 2e poging met de speciale beta software wel.

En gezien je niet alles zorgvuldig leest stuur je ook je mail niet naar de juiste contact  :-X

Quote from: haythijs on August 28, 2020, 13:06:23
Je bedoelt de EDID? Want even verder lees ik nl dat het alsnog niet helpt?
Wel heb ik inmiddels een mail gestuurd naar Oppo UK gister en tot heden nog niets ontvangen maar gezien een eerdere vraag ( probleem met de disclade van de bdp83) zal het tzt ongetwijfeld komen.
Het bestandje ' wisselen' werkt hier sws niet.

haythijs

Ik las zorgvuldig, ook mbt tot het Duitse mailcontact.
Volgende keer ff je teennagels knippen, maar wellicht voel je je al snel teniet gedaan of zal ik eerst vragen of ik uberhaupt mag vragen.
Geeft niks hoor, ik zal de trieste emoticons achterwege laten, straks is dat ook al niet zorgvuldig voor je.....
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

En voor de volledige zorgvuldigheid, problem solved.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Ralf67


haythijs

Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Ralf67


haythijs

#39
Speelt jouw Oppo nog steeds niks af? Moet zeggen dat ik er nog nooit een probleem mee heb gehad verder. En ik heb toch ook een groot aantal gebrande schijfjes uit het usenet verleden die wel wat krasjes bevatten.
Bijveen tweetal Pink Floyd dvd-a van Animals en The Wall welke ik een jaar of 10  via een nzb site haalde en een soort fanmade waren, gebrand op een dvd. Nog voor de remasters uit 2011.
Op de Sony x800 en een Pio bdp160 doen deze het niet, deze Oppo (en destijds de 83) leest en speelt gewoon af.
Moet wel zeggen dat het beeld via de Sony bij mij wel iets fijner overkomt en uiteraard 4k, maar voor de rest blijft het een prima werkend apparaat.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

riwi

Heeft iemand die 85 firmware voor de EU Oppo 93/95 ? Die zou ik wel willen hebben. Kan iemand me die download link sturen?

Ik sla alle Oppo firmware hier op : http://riwi.noip.me/oppo/

Je weet maar nooit wanneer de officiele sites down gaan.