Lens memory function

Started by darkrunner, January 10, 2020, 18:02:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Living met Tv vast scherm helaas niet mogelijk :(

Teejoo

#26
Als het een oprolbaar scherm moet zijn zou ik direct het scherm dat papaleo en Riwi hebben:Multiformat.

darkrunner

#27
Quote from: Teejoo on January 11, 2020, 13:52:28
Als het een oprolbaar scherm moet zijn zou ik direct het scherm dat papaleo en Riwi hebben:Multiformat.
rond de €3000 nee dank voor de helft van die prijs koop ik 2 (1 16:9 1 21:9) Alr Tab-tension schermen maar zelf dat bedrag wil ik er eigenlijk niet aan geven

Edit: verkeerd gelezen dat dat het over een tab-tension ging

Was een spanscherm maar een optie dan was ik klaar voor  €699 in de maat 235 x 132cm met manuele masking

Teejoo

Quote from: darkrunner on January 11, 2020, 14:00:14
Edit: verkeerd gelezen dat dat het over een tab-tension ging

Was een spanscherm maar een optie da
Ja, ik zeg het ook verkeerd.

buckler

https://www.screenint.com/all-products/double/

Electrisch masking scherm.
Of het goed en vooral vlak is weet ik natuurlijk niet aangezien ik geen tab tensioned systeem zie op die foto...
Is maar een idee.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: Teejoo on January 11, 2020, 12:08:03
Bij het 2e zie ik het ook niet, maar bij het eerste duidelijk:


Deze had ik niet gezien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Sorry, had mijn post al geplaats over dat electrische masking scherm voordat ik las dat jullie daar al over bezig waren... excuses.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

darkrunner

µKeuze opties van schermen staan al vast, enkel de keuze van projector veranderd omdat ik toch niks ben met die auto lens functie

Teejoo

Quote from: buckler on January 11, 2020, 14:09:34
https://www.screenint.com/all-products/double/

Electrisch masking scherm.
Of het goed en vooral vlak is weet ik natuurlijk niet aangezien ik geen tab tensioned systeem zie op die foto...
Is maar een idee.
Je link werkt niet?

darkrunner

Duurde even voor die site volledig geladen was +2/3 min bij me

reza

Misschien is het handig om eens te gaan kijken bij iemand met een 21.9 scherm.
Ik merk dat je echt heel veel vragen hebt over het cinescoop scherm, en dat speelt al een tijdje..
Ken je niet iemand waar je terecht kan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Ik wil een scherm van 244 breed als ik dat in 2:35:1 pak dan schiet er voor 16:9 beeld amper 186 cm breed over wat voor me veel te weinig is.

buckler

Quote from: Teejoo on January 11, 2020, 16:59:28
Je link werkt niet?

Ja bij mij duurde het ook lang voordat hij hem geladen heeft maar deed het wel...

Om even verder op de situatie in te gaan, ik snap zijn twijfel wel want ik heb exact hetzelfde.
En als ik er dan lang en uitgebreid over nadenk kom ik elke keer op een Panamorph Paladin lens uit, en dat in combo met Lumagen/MadVR.
En waarom? Meer licht , je volledige aantal pixels bij 2.35 materiaal en scherper beeld (met het voordeel dat hij in deze combo ook gewoon 16.9 materiaal kan weergeven in 2.35 formaat).
Denk zelf dat dit dus vele voordelen zal geven aan mijn machine, maar aan de andere kant heb je voor datzelfde geld bijna een NX9 dus vandaar dat het ook in mijn geval bij twijfelen blijft en ik zeker niet doorzet naar de volgende upgrade.
Maar gewoon bij een 1080p 4k e-shift projector flink zoomen naar een groot 2.35 beeld ,met dus minder pixels en uitvergroot, geeft mij ook twijfels.
En dan klinkt een groot 16.9 scherm met masking nog niet zo gek en ik ben zeker met vele van jullie eens dat masking eigenlijk een must is om het maximale eruit te halen qua beeldkwaliteit.
Maarja als je dan een 16.9 serie kijkt of IMAX film word het allemaal wel weer heel groot wat ook weer niet prettig kijkt en om dan weer kleinder te zoomen moet je eigenlijk ook weer 4 way gaan masken.
Blijft gewoon moeilijk, zeker wanneer je het niet in in werkelijkheid ziet en dan blijft het voor je gevoel een gok.
Heb je nu een native 4k projector en/of kan je het in de projector door de chip laten masken zoals Theo zijn JVC kan dan word het al een ander verhaal en mis je maar een klein stukje beeld boven en onder bij IMAX formaat of bij films met verschillende formaten ,athans zo heb ik het begrepen, en dan heb je ook weer bij 16.9 materiaal een heel klein en smal beeld... tja, ik kom er ook niet uit dus nogmaals ik snap zijn twijfel zeker.
Just my 2 cents, en verbeter me aub als ik het helemaal fout heb.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#38
Quote from: darkrunner on January 11, 2020, 19:45:10
Ik wil een scherm van 244 breed als ik dat in 2:35:1 pak dan schiet er voor 16:9 beeld amper 186 cm breed over wat voor me veel te weinig is.

Nou, dan weet je toch welk scherm formaat je wilt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#39
Quote from: buckler on January 11, 2020, 20:33:35
Ja bij mij duurde het ook lang voordat hij hem geladen heeft maar deed het wel...

Om even verder op de situatie in te gaan, ik snap zijn twijfel wel want ik heb exact hetzelfde.
En als ik er dan lang en uitgebreid over nadenk kom ik elke keer op een Panamorph Paladin lens uit, en dat in combo met Lumagen/MadVR.
En waarom? Meer licht , je volledige aantal pixels bij 2.35 materiaal en scherper beeld (met het voordeel dat hij in deze combo ook gewoon 16.9 materiaal kan weergeven in 2.35 formaat).
Denk zelf dat dit dus vele voordelen zal geven aan mijn machine, maar aan de andere kant heb je voor datzelfde geld bijna een NX9 dus vandaar dat het ook in mijn geval bij twijfelen blijft en ik zeker niet doorzet naar de volgende upgrade.
Maar gewoon bij een 1080p 4k e-shift projector flink zoomen naar een groot 2.35 beeld ,met dus minder pixels en uitvergroot, geeft mij ook twijfels.
En dan klinkt een groot 16.9 scherm met masking nog niet zo gek en ik ben zeker met vele van jullie eens dat masking eigenlijk een must is om het maximale eruit te halen qua beeldkwaliteit.

Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een lens.
Drie maatjes van me hadden allemaal een lens en ze zijn allemaal terug gegaan naar de "zoom methode" alle voordelen die je opnoemd vallen in de praktijk eigenlijk best wel tegen.
Lichtopbrengst is verwaarloosbaar en dat het beeld scherper wordt blijkt in de praktijk ook niet helemaal waar te zijn, in tegendeel. Het licht moet normaal gesproken door de lens van de projector gaan. In het geval van een externe lens moet het daar ook nog doorheen, dan kan het eigenlijk nooit scherper worden zou je dan denken, nou dat was in deze drie gevallen dus ook zo.
Ook met je rekening houden met CA en het beste dus eigenlijk weer een curved scherm gebruiken.
Wat indd handig is dat je 16.9 materiaal op 21.9 kan kijken. Maar voor het geld voor de lens die jij opnoemd zou ik een N9 kopen met madVR, daar zit meer winst in imo.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Thanks reza
Wat ik begrijp geeft de panamorph paladin dcr 38% meer licht en scherper beeld maar jou verhaal komt dan weer van gebruikerservaringen en zal wel beter kloppen, dank je voor je post hierop.
Hadden die jongens die jij opsomde ook een paladin lens want van andere (oudere) lenzen lees ik ook wat jij beschrijft... ?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#41
Quote from: buckler on January 11, 2020, 20:33:35
En als ik er dan lang en uitgebreid over nadenk kom ik elke keer op een Panamorph Paladin lens uit, en dat in combo met Lumagen/MadVR.
En waarom? Meer licht , je volledige aantal pixels bij 2.35 materiaal en scherper beeld (met het voordeel dat hij in deze combo ook gewoon 16.9 materiaal kan weergeven in 2.35 formaat).
Hoe werkt dit dan?

Quote from: buckler on January 11, 2020, 20:33:35
En dan klinkt een groot 16.9 scherm met masking nog niet zo gek en ik ben zeker met vele van jullie eens dat masking eigenlijk een must is om het maximale eruit te halen qua beeldkwaliteit.
Maarja als je dan een 16.9 serie kijkt of IMAX film word het allemaal wel weer heel groot wat ook weer niet prettig kijkt en om dan weer kleiner te zoomen moet je eigenlijk ook weer 4 way gaan masken.

Idd, ik vond 16:9 bij mij ook echt te groot worden, hoewel dat deels ook aan mijn evenwichtsissues ligt. Maar dat neemt niet weg dat het echt erg groot wordt. Dat is dan wellicht indrukwekkend, maar het verschil met 21:9 wordt dan meteen erg groot qua kijkvlak en gaat hinderen. 16:9 ziet er bij mijn huidige scherm qua formaat gewoon erg prettig uit. Ik moet alleen nog masking voor de zijkanten maken.

buckler

#42
Ik heb geen idee hoe dat dan werkt maar er is mij verteld dat dat instelbaar is via een Lumagen/MadVR (of zelfs via de Oppo 203/205).
Denk dan zelf aan 21.9 cropped mogelijkheid of iets in die trend.
Heb verder geen idee maar ik weet wel dat tegenwoordig met deze optie je niet meer perse de lens hoeft te verwijderen bij 16.9 materiaal.
Of dat dan weer de beste beeld kwaliteit bij 16.9 materiaal geeft denk ik eerlijk gezegd niet maargoed ook dat weet ik niet hoor en is maar een gedachte...
Maar wat ik wel weet is dat iedereen die een paladin dcr lens heeft er lyrisch over is, zelfs Werner  ;D

Ik heb een poosje terug info gewonnen bij Panamorph zelf en die gaven mij dit aan voor mijn situatie en set up:
Omdat ik met de lens op maar 385 cm van het scherm zit kan ik niet de gewone paladin lens gebruiken maar moet ik de dcr nemen.
De dcr is eigenlijk bedoelt voor native 4k toestellen en niet voor mijn 4k eshift laser maar door de minimale afstand naar het scherm ontkom ik daar niet aan.
DCR dus... en om dat te laten werken moest er een Lumagen bij werd mij verteld, anders gaat het niet. Waarom weet ik niet maar zal vast een reden hebben.
De dcr lens geeft bij native 4k toestellen 38% meer licht maar als ik die lens zou gebruiken bij mij zou ik maar komen aan 25-30% meer licht maar zou desalniettemin enorm tevreden zijn over het eindresultaat en het zeker zien als een flinke upgrade.
Zo is het mij verteld dus als het niet klopt dont shoot the messenger.

En mijn 4k eshift laser projector bevalt zo enorm goed dat ik hem eigenlijk niet wil wegdoen en ben zodoende gaan zoeken naar manieren om dat beter te krijgen qua beeldkwaliteit etc etc, vandaar dat ik bij bijvoorbeeld Panamorph/Lumagen/Stewart st130 uitkwam.
Maar dan beginnen de twijfels weer bij deze twijfelkont  :)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on January 12, 2020, 14:29:55
Ik heb geen idee hoe dat dan werkt maar er is mij verteld dat dat instelbaar is via een Lumagen/MadVR (of zelfs via de Oppo 203/205).
Denk dan zelf aan 21.9 cropped mogelijkheid of iets in die trend.
Heb verder geen idee maar ik weet wel dat tegenwoordig met deze optie je niet meer perse de lens hoeft te verwijderen bij 16.9 materiaal.
Of dat dan weer de beste beeld kwaliteit bij 16.9 materiaal geeft denk ik eerlijk gezegd niet maargoed ook dat weet ik niet hoor en is maar een gedachte...
Maar wat ik wel weet is dat iedereen die een paladin dcr lens heeft er lyrisch over is, zelfs Werner  ;D

Daar gaat het volgens mij om: je hoeft de lens niet meer te verwijderen. Maar je 16:9 blijft gewoon een 16:9 beeld in het 21:9 frame.

buckler

Zou inderdaad goed kunnen Theo, heb ik echt geen idee over.
Maar dat weet Werner vast wel.
Ik zal hem eens een appje sturen of hij eens naar dit topic wil kijken want voor hetzelfde geld sla ik de plank volledig mis  :crazy:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Hoi Buckler,

dit waren niet de Paladin lenzen.
Maar volgens mij blijft een voorzet lens altijd hetzelfde principe.
Er komt een extra lens bij waar het licht doorheen moet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on January 12, 2020, 16:06:28
Hoi Buckler,

dit waren niet de Paladin lenzen.
Maar volgens mij blijft een voorzet lens altijd hetzelfde principe.
Er komt een extra lens bij waar het licht doorheen moet.

Oke, dank je wel
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

darkrunner

#47
Ik wil geen horz masking wel vert en dan liefst enkel aan de bovenkant

Die auto lens functies ga ik later voor wat het is maakt men keuze wat ruimer qua projector en kan  ik Dlp projectors terug op de lijst zetten

Kodi kan gewoon alles van beeld verschuiving als een projector maar dan beter, waar een projector heel het geprojecteerd beeld mee verschuift doet kodi dit enkel met de film hij schuift het beeld letterlijk over de onderste zwart/grijze balk zonder je daar iets van ziet of dit kwaliteit verlies geeft.

De 2 schermen optie is nog open hier eentje 2:35:1 eentje 16:9
Voor dat 2:35:1 scherm heeft dat zin om je htpc op de resolutie 3440 x 1440p te laten draaien?
Want dan heb je ineens ook altijd de juiste beeld verhouding

Ik kan men andere htpc met rx580 dan inzetten voor 16:9 Netflix en ander lomp 16:9 materiaal

home@the movies

#48
QuoteDaar gaat het volgens mij om: je hoeft de lens niet meer te verwijderen. Maar je 16:9 blijft gewoon een 16:9 beeld in het 21:9 frame.

Dat klopt inderdaad, meer is het niet, er is echt geen "magische mogelijkheid" om verschillende aspect ratios correct weer te geven op één en hetzelfde scherm.
Er is in de JCV een scaling optie toegevoegd die, waneer je de lens gebruikt, op een 2:35 scherm het beeld gaat rescalen om het zo, zonder de lenst te hoeven verwijderen, het 16/9 beeld juist op je scherm krijgt.
Maar dus wel degelijk in 16/9 en niet magisch uitgetrokken naar 2/35. Het is echt niet zo moeilijk hoor.

2/35 is 2/35 en 16/9 is 16/9 daar kan geen enkel oplossing iets aan veranderen zonder beeld te gaan beïnvloeden door te snijden, Croppen enz.


home@the movies

QuoteIk zou zelf niet zo snel kiezen voor een lens.
Drie maatjes van me hadden allemaal een lens en ze zijn allemaal terug gegaan naar de "zoom methode" alle voordelen die je opnoemd vallen in de praktijk eigenlijk best wel tegen.
Lichtopbrengst is verwaarloosbaar en dat het beeld scherper wordt blijkt in de praktijk ook niet helemaal waar te zijn, in tegendeel. Het licht moet normaal gesproken door de lens van de projector gaan. In het geval van een externe lens moet het daar ook nog doorheen, dan kan het eigenlijk nooit scherper worden zou je dan denken, nou dat was in deze drie gevallen dus ook zo.
Ook met je rekening houden met CA en het beste dus eigenlijk weer een curved scherm gebruiken.
Wat indd handig is dat je 16.9 materiaal op 21.9 kan kijken. Maar voor het geld voor de lens die jij opnoemd zou ik een N9 kopen met madVR, daar zit meer winst in imo.

Daar ben ik het dan wel niet helemaal mee eens, niet met de DCR lens.
Door het gebruik van het volledige paneel gebruik je dus een hoop pixels meer, de extra lichtopbrengst van om en bij de 35% klopt wel degelijk en heb ik zelf nagemeten.
De scherpte neemt zeker niet af en kan je als scherper ervaren alweer door het feit dat je hetzelfde materiaal met meer pixels gaat weergeven. toegeven, er komt hier een scaling aan te pas maar het gehele plaatje ziet er echt wel beter uit. De kwaliteit van de DCE lens neemt zeker geen kwaliteit weg, integendeel.
Wat curved scherm bereft, dat is absoluut niet nodig bij gebruik van de DCR lens, de vervorming bij deze lens is, in de juiste afstand verwaarloosbaar klein.
De afgelopen 2 maanden ben ik bij 4 klanten langs geweest met een lens, met de afspraak dat, indien ze geen verschil zagen, ik ze gewoon terug meenam, wel, na 15 minuten was er geen sprake meer van terug meenemen, echt niet.