Receiver weg.... op zoek naar HDMI switch

Started by chulin, January 10, 2020, 17:32:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chulin

#25
Quote from: audiofly on January 11, 2020, 09:55:29
Ik neem aan dat vrouw draadloos wil omdat ze kabelzooi lelijk vind, en niet omdat ze zo'n voorkeur heeft voor wifi.

Zet je receiver onzichtbaar in een (door haar uitgekozen) kastje, werk alle draden netjes weg in gootjes en plinten, en bedien de zooi met ir oogjes etc (bijv. logitech hub). Klaar.

Dit is wat "draadloze" speakers uiteindelijk veroorzaken, zie foto uit het kef lsx topic. Je schiet er echt niks mee op.

Eigenlijk vindt ze alles een beetje overbodig omdat we het weinig gebruiken. Bij kennissen gezien een setup met oled tv icm soundbar en was ze gelijk verkocht.

Quote from: scoc on January 11, 2020, 07:59:58
Ik ken natuurlijk je budget niet maar je kan ook kijken naar de Sennheiser Ambeo bar.

Ziet er goed uit maar het mag "iets" goedkoper zijn  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

audiofly

Quote from: chulin on January 11, 2020, 10:12:18
Eigenlijk vindt ze alles een beetje overbodig omdat we het weinig gebruiken. Bij kennissen gezien een setup met oled tv icm soundbar en was ze gelijk verkocht.

Ziet er goed uit maar het mag "iets" goedkoper zijn  ;)
Er zijn wel hele goede soundbars, bijv. van Yamaha, die geven haast een 'echte' surround/hifi ervaring, en zijn ook voorzien van meerder hdmi inputs.
Subwoofertje er desnoods nog bij, kan een mooie oplossing zijn, zeker als er wat software mogelijk is voor tidal, roon etc.

scoc

Quote from: chulin on January 11, 2020, 10:12:18
Eigenlijk vindt ze alles een beetje overbodig omdat we het weinig gebruiken. Bij kennissen gezien een setup met oled tv icm soundbar en was ze gelijk verkocht.

Ziet er goed uit maar het mag "iets" goedkoper zijn  ;)
Stel je zou richting Sonos gaan met een Playbar en de sub en dan 2 losse One's en dan kom je ook al aan 2000€. Bij  die Sennheiser heb je normaliter geen sub meer nodig. Anyway ... het was maar een suggestie.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

chulin

Quote from: audiofly on January 11, 2020, 10:37:29
Er zijn wel hele goede soundbars, bijv. van Yamaha, die geven haast een 'echte' surround/hifi ervaring, en zijn ook voorzien van meerder hdmi inputs.
Subwoofertje er desnoods nog bij, kan een mooie oplossing zijn, zeker als er wat software mogelijk is voor tidal, roon etc.

Toevallig ben ik nu naar de denon soundbars zitten kijken met meerdere HDMI ingangen

Quote from: scoc on January 11, 2020, 10:58:16
Stel je zou richting Sonos gaan met een Playbar en de sub en dan 2 losse One's en dan kom je ook al aan 2000€. Bij  die Sennheiser heb je normaliter geen sub meer nodig. Anyway ... het was maar een suggestie.

Misschien verkeerd uitgelegd, surround en sub zijn optioneel. We hebben al een sonos one, nog eentje zou voldoende zijn om af en toe een muziekje te draaien.
Met je suggestie is niets mis mee, bedankt voor het meedenken  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

J.A.F._Doorhof

Laat ik even duidelijk zijn.
Ik ben iemand die altijd bereidt is concessies te doen, dus misschien kwam mijn uitspraak hard over maar ik vind dat er twee mensen (of meer) in een huis wonen, als 1 iemand enorm gelukkig word van zijn/haar hobby dan moet je toch een beetje begrip daarvoor hebben.

En als ik dan lees "ik heb een jaar uitstel" dan heb ik zoiets van.... waar is de balans.
Dus misschien kwam mijn uitspraak wat hard over maar dat is absoluut niet zo bedoeld.
Hier is Annewiek het ook niet altijd eens met wat ik wil en doe, maar dan maken we een compromise waar we beide mee kunnen leven.
En draadloze speakers lost vaak niets op want je zit dan ten eerste met een stuk mindere kwaliteit plus bij elke speaker heb je een netvoeding nodig, en vaak zijn die moeilijker weg te werken dan een speaker kabel :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chulin

Ik snap wat je bedoel Frank maar eerlijk gezegd hoe meer over na denk, hoe meer mijn vrouw gelijk moet geven.
We hebben heel veel genoten van onze kleine ht setup maar zoals ik eerder al zei momenteel gebruiken we het nauwelijks. Voor mij is, of misschien was, moeilijk om afscheid te nemen wegens de goede herinneringen en de "wauw" factor als ik op volle toeren laten draaien, maat het is een paar keer per jaar, niet meer.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

thepioneer

Ik begrijp niet waarom het hier zo op de omgangsvormen wordt gespeeld. Lekker belangrijk hoe het huishouden van topic starter functioneert. De opmerking wie zal het meeste verdienen dus die bepaalt en dat soort zaken.

Topicstarter hoeft geen advies over zijn relatie of over hoe je als hork moet fungeren als je blijkbaar meer verdient binnen een relatie.

On topic
De LG soundbar met Meridian technologie zijn ook fijn om naar te luisteren. Als je een ouder model kan vinden dan kun je qua geld ook wel gunstig uitkomen. Succes
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra


chulin

Bedankt voor de adviezen, helaas vandaag geen tijd, morgen verder met mijn zoektocht
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

HJ

Gewoon een vraag vwb de apparaten die je weinig gebruikt.
Ik heb zelf de apps op Mijn tv zoals netflix, disney+, apple tv+, spotify en tune in etc.
Verder kan ik mij  nas benaderen en heb ziggo in het CI+ slot zitten incl HDD om op te nemen.
Verder een  xbox als console en eventueel ook als bluray speler.
Af en toe kan ik nog een film huren via rakuten, Google oid.

Dat alles werkt met 1 AB en geen extra apparaten behalve de xbox(welgeteld 1 hdmi kabel)
Is dit mss iets om mee te nemen in je beslissing?


rkonings

Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

rkonings

Quote from: skyfox on January 10, 2020, 18:56:08
Kan je niet gewoon je vrouw eruit zetten ipv je receiver. Ik snap soms niet waar onze vrouwmenschen hun ideeën opdoen... [emoji848]

Precies, als je je vrouw toch niet veel gebruikt zou ik ze direct eruit gooien...
dat een vrouw gaat bepalen welke of wat voor of hoeveel apparaten er in huis komen of mogen is direct EXIT voor mij....
Ik zou gelijk als haar slippertjes en hakken ook weg gooien....
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

jelleeelco

Precies mijn verhaal en zeer herkenbaar...heb nog een discussie lopen over de beamer (ik wil graag beamer aan plafond, zij wil graag alles weg.... maar kids vinden het gelukkig veel en veel te leuk). Heb een gat in de muur gemaakt onder de trap en daar een mooie kast gebouwd. Alle apparatuur daarheen verplaatsen en een enkele HDMI kabel naar de TV. Alle kabels onder kruipruimte en in plinten, NIETS meer zichtbaar.



Echter ook gesnoeid in aantal apparaten. Had ook een ATV4, Shield, HTPC, BluRay, Satelliet, Cable box, etc. ATV4 en de HTPC de deur uitgedaan.

Alles WAS overigens weggewerkt in een kast, maar kabelbende erachter was huge. Ik had een switch ertussen (4x2 van Konig/Nedis), die werkte perfect. Mocht je interesse hebben (niet meer nodig ivm nieuwe receiver die kan switchen in standby, al werkt het niet altijd goed) hoor ik het wel.

SV..S

#39
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 11, 2020, 08:25:39

Daarnaast is het heel simpel
Er leven 2 mensen in dat huis en als het goed is brengt er 1 meer geld binnen. Als jij dat bent spijt het me voor mijn vrouw maar dan word het gepraat over hoe het netter kan maar weg gaat het niet.



serieus? tijd voor een nieuwe Avatar?

het is 2020 hoor :-X




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

home@the movies

Tjonge jonge, ik wordt een beetje bang als ik een aantal van deze reacties lees  :wacko:

darkrunner


chulin

Sorry maar een beetje te druk met mijn werk....

Aub blijft on topic 😜

Quote from: hans. on January 14, 2020, 22:47:13
Gewoon een vraag vwb de apparaten die je weinig gebruikt.
Ik heb zelf de apps op Mijn tv zoals netflix, disney+, apple tv+, spotify en tune in etc.
Verder kan ik mij  nas benaderen en heb ziggo in het CI+ slot zitten incl HDD om op te nemen.
Verder een  xbox als console en eventueel ook als bluray speler.
Af en toe kan ik nog een film huren via rakuten, Google oid.

Dat alles werkt met 1 AB en geen extra apparaten behalve de xbox(welgeteld 1 hdmi kabel)
Is dit mss iets om mee te nemen in je beslissing?



Dat was idd mijn eerste gedachte maar zoals ik al zei alles wordt gebruikt. Heb over na gedacht om een nas te kopen maar een ding tegelijk anders wordt te gek, ik heb geen flauw verstand van de nas wereld.

Quote from: rkonings on January 15, 2020, 08:59:56
Ik heb de 4 in 1 werkt voortreffelijk.


Top, soundbar ben ik nog niet uit maar een HDMI switch heb sowieso nodig. Heeft u het model dat ik bedoelde met de link?

Btw, ik hoop mijn huidige setup kunnen verkopen, een paar jaar oud maar werk nog steeds goed en in zeer goede conditie.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

audiofly

Quote from: chulin on January 15, 2020, 16:06:01
Top, soundbar ben ik nog niet uit maar een HDMI switch heb sowieso nodig. Heeft u het model dat ik bedoelde met de link?
Er zijn soundbars met meerdere hdmi ingangen... let daar op.

chulin

Oh, ik dacht alleen aan de Ambeo, suggesties?
Bedank voor de tip  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

audiofly

#45
Zelf verder zoeken maar dit geeft al een aardig idee: https://www.coolblue.nl/soundbars/aantal-hdmi-poort:4?redirect=soundbar
Punt is, als je weer een hdmi switch oid bij koopt, creeer je weer extra draden en voedingen etc... en daar wilde je juist vanaf dacht ik.

chulin

Bedankt...
Het gaat eigenlijk om de surround systeem met 5 luidsprekers + subwoofer. De switch zou in de kast komen met 1 HDMI kabel naar de tv, neemt de plaats van de receiver
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

audiofly

Tja, wat je dan 'wint' aan kabelzooi.... niks dus. Hou die receiver dan gewoon. Dit gaat nergens over zo.

chulin

Misschien leg ik verkeerd uit...
Vanaf de receiver lopen 6 speaker kabels, die komen te vervallen plus de speakers.
Apparaten naar switch en deze naar tv en soundbar
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Menno_M

Quote from: chulin on January 10, 2020, 17:32:42
Goedemiddag,
De baas in het huis (lees vrouw )heeft besloten om draadloos te gaan  :confused:
Dat betekent dat mijn 5.1 B&W systeem moet plaatsmaken voor een soundbar en misschien nog een paar draadloos speakers (waarschijnlijk sonos). Dat betekent dat mijn receiver ook weg moet, mijn vraag is?
Mijn tv heeft 4 HDMI ingangen, helaas niet genoeg, dus moet ik kijken voor een HDMI switch.
Welke is aan te raden?

Wat voor ingangen heb je dan allemaal? Als je toch het besluit hebt genomen om je vrouw een plezier te doen, en je hebt een aparte mancave, kun je misschien ook marie kondo-en in devices. Bijvoorbeeld je TV box eruit gooien en een CI+ module kopen.