Receiver weg.... op zoek naar HDMI switch

Started by chulin, January 10, 2020, 17:32:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chulin

Goedemiddag,
De baas in het huis (lees vrouw )heeft besloten om draadloos te gaan  :confused:
Dat betekent dat mijn 5.1 B&W systeem moet plaatsmaken voor een soundbar en misschien nog een paar draadloos speakers (waarschijnlijk sonos). Dat betekent dat mijn receiver ook weg moet, mijn vraag is?
Mijn tv heeft 4 HDMI ingangen, helaas niet genoeg, dus moet ik kijken voor een HDMI switch.
Welke is aan te raden?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Trabuca

Ik zou haar overtuigen dat er met een receiver maar 1 HDMI naar de tv hoeft ipv een heleboel.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

chulin

Well geprobeerd maar niet gelukt, 🤪
Trouwens, met een switch heb je ook een kabel nodig, toch? 
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

SpeedyAndré

De draadloze speakers hebben elk een netvoeding en dat beperkt je met plaatsen.
Een hdmi switch kan soms zonder extra voeding werken, dan voedt de hdmi bron hem.
Het enige wat de vrouw bereikt is dat er ergens anders snoeren komen en uiteraard (veel) minder mooi geluid als je verschillende merken types mixt ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

skyfox

Kan je niet gewoon je vrouw eruit zetten ipv je receiver. Ik snap soms niet waar onze vrouwmenschen hun ideeën opdoen... [emoji848]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Freubel

Dit zou niet eens bij Eucalipta opkomen  :-X
Sterkte met dit verlies !
TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017

Fr@nk

Quote from: skyfox on January 10, 2020, 18:56:08
Kan je niet gewoon je vrouw eruit zetten ipv je receiver. Ik snap soms niet waar onze vrouwmenschen hun ideeën opdoen... [emoji848]
x2
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

mijkie

Quote from: skyfox on January 10, 2020, 18:56:08
Kan je niet gewoon je vrouw eruit zetten ipv je receiver. Ik snap soms niet waar onze vrouwmenschen hun ideeën opdoen... [emoji848]

bij elkaar denk ik, ik heb er gelukkig die zegt, je kijkt maar, is jouw hobby  :headbanging: :headbanging:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chulin

Geloof mij heren, alles geprobeerd, inmiddels 1 jaar gewonnen met smoesjes maar het eind is in zich.
Ik heb ook een klein game room waar alles mag verplaatsen, de woonkamer moet "netjes" blijven.....volgens haar 🤪
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

efsix

Geef mij een weekje en ze piept wel anders...😇😂🤦‍♀️

xlr8

Quote from: skyfox on January 10, 2020, 18:56:08
Ik snap soms niet waar onze vrouwmenschen hun ideeën opdoen... [emoji848]

Tik in Google ' vt wonen'  ...kijk en huiver,  er gaat een wereld voor je open waarbij de rillingen je over het lijf lopen  :D

morca

Quote from: chulin on January 10, 2020, 19:23:25
Geloof mij heren, alles geprobeerd, inmiddels 1 jaar gewonnen met smoesjes maar het eind is in zich.
Ik heb ook een klein game room waar alles mag verplaatsen, de woonkamer moet "netjes" blijven.....volgens haar 🤪
Netjes volgens haar normen ja.
Je moet ook geen smoesjes vertellen.
Maar waar het op staat  ;D

Balen man .
Alles boven zetten en lekker boven gaan zitten .

Quote from: xlr8 on January 10, 2020, 19:58:27
Tik in Google ' vt wonen'  ...kijk en huiver,  er gaat een wereld voor je open waarbij de rillingen je over het lijf lopen  :D
Ik durf niet eens te gaan kijken  :D

_ MarcelloW _

Kijk eens uit naar iets meer dan slechts een switch.

https://tweakers.net/pricewatch/766193/denon-heos-avr.html

Met een mooi setje heos speakers heb je het draadloze (al dan niet alleen voor je rears) ook voor elkaar.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

DennisV

Quote from: skyfoxKan je niet gewoon je vrouw eruit zetten ipv je receiver. Ik snap soms niet waar onze vrouwmenschen hun ideeën opdoen...
Quote from: aktevoxx2

x3

https://www.funda.nl/

https://www.relatieplanet.nl/

Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

chulin

Ik bedankt jullie vriendelijk maar eerlijk gezegd zoek ik advies voor een HDMI switch anders zou ik waarschijnlijk in andere forum mijn "problemen " melden 😉

Quote from: _ MarcelloW _ on January 10, 2020, 20:22:27
Kijk eens uit naar iets meer dan slechts een switch.

https://tweakers.net/pricewatch/766193/denon-heos-avr.html

Met een mooi setje heos speakers heb je het draadloze (al dan niet alleen voor je rears) ook voor elkaar.

Misschien is ook een optie, ik ge ff kijken, 🙏
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

skyfox

Quote from: xlr8 on January 10, 2020, 19:58:27
Tik in Google ' vt wonen'  ...kijk en huiver,  er gaat een wereld voor je open waarbij de rillingen je over het lijf lopen  :D
Bizar... geen ander woord voor. De castratie van mannelijke invloeden en interesse.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jack_D


Respect dat je dit zo open en bloot durft te vertellen......., sterkte..... :D


HDMI switch kun je voor een appel en een ei bij de Chinese webwinkel bestellen als je niet te veel eisen steld. Kennissen van me heeft er daar eentje vandaan, en doet prima wat ie moet doen, met afstandsbediening erbij. Best oke... al schaam ik me een beetje om dit als advies te geven, niet helemaal audiofiel correct :blush:



Quote from: chulin on January 10, 2020, 17:32:42
Goedemiddag,
De baas in het huis (lees vrouw )heeft besloten om draadloos te gaan  :confused:
Dat betekent dat mijn 5.1 B&W systeem moet plaatsmaken voor een soundbar en misschien nog een paar draadloos speakers (waarschijnlijk sonos). Dat betekent dat mijn receiver ook weg moet, mijn vraag is?
Mijn tv heeft 4 HDMI ingangen, helaas niet genoeg, dus moet ik kijken voor een HDMI switch.
Welke is aan te raden?

Faker007

Misschien wat snoeien in de bronnen ook dan? Minder apparaten, geen switch nodig, vrouw nog meer tevreden.

scoc

Ik ken natuurlijk je budget niet maar je kan ook kijken naar de Sennheiser Ambeo bar. Krijgt overal lovende reviews en als het dan toch een soundbar moet zijn en gevoel van surround ga dan in 1 keer all the way. Deze heeft ook gewoon 4 hdmi ingangen en streaming incl. Chromecast.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

J.A.F._Doorhof

Draadloze speakers hebben inderdaad netvoedingen dus vaak bereik je niets.

Nu weet ik niet hoe je je kabels nu hebt aangesloten maar misschien helpt het om alles netjes weg te werken zodat er strakke plint goten naar de speakers lopen ?

Daarnaast is het heel simpel
Er leven 2 mensen in dat huis en als het goed is brengt er 1 meer geld binnen. Als jij dat bent spijt het me voor mijn vrouw maar dan word het gepraat over hoe het netter kan maar weg gaat het niet.

Nogmaals misschien is het een dikke bende bij je waar je kabels en alles ziet lopen en irriteert ze zich daaraan. Bij ons staat ook veel maar vanaf het begin (toen het nog een woonkamer leek) was alles netjes uit het zicht. Labels liepen via goten of over het plafond/onder de vloer. Hou namelijk zelf ook niet van kabel bende maar er is een verschil tussen alles weg of gewoon netjes maken. En met die tweede zou ik het eens zijn met je vrouw.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 11, 2020, 08:25:39
Daarnaast is het heel simpel
Er leven 2 mensen in dat huis en als het goed is brengt er 1 meer geld binnen. Als jij dat bent spijt het me voor mijn vrouw maar dan word het gepraat over hoe het netter kan maar weg gaat het niet.

jawadde... zeg ik als ik dit lees  :blink:     
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January 11, 2020, 08:58:01
jawadde... zeg ik als ik dit lees  :blink:   
Wie betaalt, bepaalt. Niet echt mijn filosofie, maar ok.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chulin

Goedemorgen
Ik ga wat uitleg geven en misschien  daarna kunnen we on topic blijven 😉
Mijn huidige setup in de woonkamer is Sony oled, ziggo next, ATV 4K, Nvidia shield, Pioneer blu-ray speler, dune media player, denon 1912, een HDMI aansluiting vrij voor console (ps4 of Nintendo switch) icm B&W MT-10 + BKxxls400.
Ik wil niet zeggen dat echt een zooitje is, misschien well maar in principe zie je niks. Alles is zo goed mogelijk afgewerkt maar in en achter de meubel is echt "druk" met bekabeling, lijkt mij normaal met 7 losse apparaten, 6 speakers, stekkerdozen en netwerk switch.
In meer of mindere mate alles wordt gebruikt, maar het ouderwets gevoel van heerlijk film avond met dolby surround is zo goed as verwennen, meestal gebruiken we gewoon geluid van de tv dus een soundbar zou voldoende kunnen zijn.
Verder ga ik niet discussiëren over relaties en of wie de baas in het huis is, dit is de home theater forum  ;)

And now back to business....

Budget, niet over na gedacht, maar beeld is voor ons belangrijk dus het moet goed zijn.

Quote from: scoc on January 11, 2020, 07:59:58
Ik ken natuurlijk je budget niet maar je kan ook kijken naar de Sennheiser Ambeo bar. Krijgt overal lovende reviews en als het dan toch een soundbar moet zijn en gevoel van surround ga dan in 1 keer all the way. Deze heeft ook gewoon 4 hdmi ingangen en streaming incl. Chromecast.

Bedankt voor de suggestie, ik zou ff wat info verzamelen


Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

audiofly

#23
Ik neem aan dat vrouw draadloos wil omdat ze kabelzooi lelijk vind, en niet omdat ze zo'n voorkeur heeft voor wifi.

Zet je receiver onzichtbaar in een (door haar uitgekozen) kastje, werk alle draden netjes weg in gootjes en plinten, en bedien de zooi met ir oogjes etc (bijv. logitech hub). Klaar.

Dit is wat "draadloze" speakers uiteindelijk veroorzaken, zie foto uit het kef lsx topic. Je schiet er echt niks mee op.

Dirk

 ^^

ik heb hier voor mezelf (want toen geen vrouw in huis) al enkele jaren terug beslist om àlle hardware die hier niet binnen moet staan, gewoon te verhuizen naar een andere kamer...en nu lopen enkel de speakerkabels hier vanaf die ruimte naar binnen en that's it, buiten speakers zie je hier dus ook niets staan.

alles is de dag van vandaag wel aanstuurbaar via app/HF/domotica..., dus de noodzaak die sommigen hebben om hun apparatuur te zien tijdens gebruik snap ik eigenlijk niet zo.

dat principe zorgt trouwens ook voor een hoop meer rust in de mindset én beleving, omdat je niet (vaak onbewust) afgeleid wordt door allerhande apparatuur.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea