Welk type connectors voor Pioneer KRP-500M speakeraansluitingen

Started by Douma, January 9, 2020, 07:53:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Wie weet wat voor connector Pioneer gebruikt heeft voor de speakerkabels van o.a. de KRP-500M. De kabel typenummers zijn ADF1038/1039. Pioneer kan deze nog leveren, maar ik vertik het om dik $100 exclusief verzending en bijkomende kosten te betalen.

Een niet originele connector die toevallig past is ook prima. Ik ga de tv toch niet meer jaren gebruiken. Een foto van de aansluitingen staat hieronder.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Rowdy

Past er eventueel vlakstekers (2,2 mm dacht ik) erop die ze ook gebruiken in de autotechniek?


Douma

Quote from: Rowdy on January  9, 2020, 08:21:31
Past er eventueel vlakstekers (2,2 mm dacht ik) erop die ze ook gebruiken in de autotechniek?
Heb je foto van de connector die je bedoelt?

Quote from: AudioEnZo on January  9, 2020, 09:28:49
Zoiets misschien? : https://www.allekabels.nl/230_volt/adereindhuls_kabelschoen/kabelschoen-schuif.html
Dat is misschien een optie. Zal ik wel even iets moeten bedenken om de kabel te zekeren. De connectors moeten er namelijk vanaf de onderkant in gestoken worden.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

AudioEnZo

Quote from: Douma on January  9, 2020, 09:32:15
Dat is misschien een optie. Zal ik wel even iets moeten bedenken om de kabel te zekeren. De connectors moeten er namelijk vanaf de onderkant in gestoken worden.
Als de stekkers er lekker strak op gaan is dat misschien niet nodig. Kwestie van proberen, ze zijn niet zo kostbaar ;)

Rowdy bedoeld met de vlakstekkers dezelfde types gok ik....

Rowdy

Ik bedoelde hetzelfde.
Je kunt ze eventueel bij een bouwmarkt aanschaffen.

Douma

Top idee heren! Ik had ze zelfs nog liggen. Voor de zekerheid een kripkous om de volledige kabelschoen gedaan zodat kortsluiting onmogelijk is, ook al zou er een losraken. Maar het zit goed vast. Setje banaanstekkers aan de andere kant en voila:



Beter geluid dan welke TV dan ook.  :music: Ook al zijn deze luidsprekers niet geschikt om zo dicht bij de muur te plaatsen.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

AudioEnZo