Panasonic UB424 blijft soms hangen?

Started by PascalP, January 9, 2020, 07:31:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Afgelopen week een UB424 binnen gekregen en hier gisteravond even mee aan de gang gegaan voor de HDR Optimizer e.d. voor op de projector.
Werkt geweldig, kan nu met plezier naar een UHD kijken. nog een beetje verder tweaken :)

Maar... wat ik wel een paar keer gehad heb was dat het beeld ff 1 seconde vastloopt en dan weer verder gaat.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik slechts 1 disc getest heb (UHD Black Hawk Down) en dat ik continue met de settings aan het spelen was, optimizer aan/uit etc.

Is dit een euvel wat anderen ook ervaren hebben? Of kan het ook aan de disc liggen? Of heeft de speler soms even tijd nodig om te 'bufferen' als je met de optimizer gaat spelen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

quattronl

Ik ken het apparaat verder niet maar ik kan me voorstellen als je veel met de instellingen bezig bent en vanalles zit te 'tweaken' dat dat ook wel eens wat teveel kan zijn en dat daardoor zaken juist minder goed gaan werken.
Ik zou de instellingen die goed werken noteren en daarna een factory reset doen. Als het goed is zou daarna alles weer vloeiend moeten werken en kan je 1 voor 1 de instellingen weer zo zetten als die jij wilt. Wel elke keer checken of het beeld soepel blijft lopen (niet 5 instellingen tegelijkertijd aanpassen want dan weet je niet goed welke een evenetuele verslechtering oplevert).
Werkt het apparaat na de reset nog steeds niet goed dan zou het aan de hardware kunnen liggen.
Ik ga er idd ook van uit dat het schijfje zelf goed is.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

svmnb

Heb zelf een Black Hawk Down UHD teruggestuurd vanwege exact hetzelfde probleem, dus ik gok eerder op de disc dan iets anders.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

PascalP

Quote from: quattronl on January  9, 2020, 08:23:16
Ik ken het apparaat verder niet maar ik kan me voorstellen als je veel met de instellingen bezig bent en vanalles zit te 'tweaken' dat dat ook wel eens wat teveel kan zijn en dat daardoor zaken juist minder goed gaan werken.
Ik zou de instellingen die goed werken noteren en daarna een factory reset doen. Als het goed is zou daarna alles weer vloeiend moeten werken en kan je 1 voor 1 de instellingen weer zo zetten als die jij wilt. Wel elke keer checken of het beeld soepel blijft lopen (niet 5 instellingen tegelijkertijd aanpassen want dan weet je niet goed welke een evenetuele verslechtering oplevert).
Werkt het apparaat na de reset nog steeds niet goed dan zou het aan de hardware kunnen liggen.
Ik ga er idd ook van uit dat het schijfje zelf goed is.

Ja daar was ik in de eerste instantie ook aan het denken, dat misschien af en toe de UI op de voorgrond en de film op de achtergrond teveel wordt ofzo.
Ga er nog eens mee stoeien en ook een paar andere discs proberen, tevens zal ik de Black Hawk Down disc eens in de UB900 afspelen.


Quote from: svmnb on January  9, 2020, 08:54:06
Heb zelf een Black Hawk Down UHD teruggestuurd vanwege exact hetzelfde probleem, dus ik gok eerder op de disc dan iets anders.

Wel heel toevallig dan, misschien toch iets mis met de disc, ben eens benieuwd of er meer mensen zijn die dit euvel hebben met dezelfde disc?
Zoals hierboven aangegeven zal ik ook verder testen met meerdere discs, zal vast wel goedkomen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Nog een beetje gegoogled en heb nog een handjevol mensen gevonden op blu-ray.com en AVS forums die ook korte freezes (sommige ook alleen audio ipv beeld) met Black Hawk Down hebben gehad, ook in Oppo 203 en Sony spelers.
Dus wellicht toch iets mis met een bepaald productierun van deze discs?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

mancaver

Ik had het zelfde issue met de rip van BHD dus het zal een disc issue zijn geweest ;)

PascalP

Voor de gein even Bol.com gecontact, daar heb ik de disc gekocht in augustus 2019, doen nergens moeilijk over en krijg gewoon een nieuwe.
Wel de oude retour uiteraard, ben eens benieuwd of deze beter is en het alleen een bepaalde productierun betreft?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

svmnb

Ik had de mijne ook bij bol gekocht en krijg geld terug.
Zelf koop ik 'm wel ergens anders over een tijdje, want de kans is groot dat vervangende UHD uit dezelfde batch komt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Heb de speler een jaar en denk twintig discs gekeken, herken dit niet.