Re: ReRichard's anti-WAF HT 10-01-22 Nieuwe fronts

Started by ReRichard, January 8, 2020, 11:46:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ReRichard

Quote from: fluissie on April 26, 2020, 15:06:45
Als ie van de arendal al de schuilkelder in duikt... :tounge:

De xtz lust wel een arendal sub of 1,2,3 ( :D letten we even op de getal speling  :clapping:)

Hehe, eigenlijk is het precies het tegenovergestelde van de schuilkelder in. De bass is juist wat rustiger/strakker waar vooral mijn vriendin erg blij van wordt.

Na de 8-punts meting van Audyssey XT32 heeft hij de sub zelfs op -5db gezet. Na het bekijken van Thor 2 UHD lijkt me het verstandig dat even zo te houden. Helaas krijg ik de Dynamic EQ niet lekker klinkend (bass is veel te heftig, zelfs op -6db), daar baal ik wel een beetje van want ik heb veel meer een surround bubbel beleving met dynamic EQ aan.

Van de week nog even verder met spelen.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

mijkie

In beide gevallen, zet audessey heb flink terug, sub iets zachter zetten helpt misschien

Ik denk dat je dat zelf ook al wel geprobeerd hebt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RalphH

Meet de speakerlevels even na met een dB-meter en bijv een dolby level test op t volume waarop je normaalgesproken film kijkt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ReRichard

Quote from: RalphH on April 28, 2020, 11:16:12
Meet de speakerlevels even na met een dB-meter en bijv een dolby level test op t volume waarop je normaalgesproken film kijkt.

Goede tip. Zal de DB meter van mijn neef eens lenen.

Wat raden jullie trouwens aan mannen? Anti-mode of Minidsp?
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Roksan

Antimode is vrij eenvoudig in gebruik. Resultaat (mijn persoonlijke ervaring) is redelijk tot goed. Je kunt niet snel iets fout doen.
Minidsp icm met dirac is complexer in gebruik. Resultaat kan redelijk zijn als je het niet goed gebruikt, maar zeer goed als je er serieus mee aan de slag gaat en je verdiept in de mogelijkheden die dirac biedt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

fluissie

Quote from: ReRichard on April 28, 2020, 11:27:43
Goede tip. Zal de DB meter van mijn neef eens lenen.

Wat raden jullie trouwens aan mannen? Anti-mode of Minidsp?

in pricipe moet je dit ALTIJD doen na een audessey meting.... sub staat vrijwel altijd te zacht ingesteld erna

sterker nog het enige wat ik audessey laat doen is de afstand bepalen, rest stel ik zelf in met oa een db meter
crossovers kloppen ook vaak niet

Quote from: Roksan on April 28, 2020, 11:42:19
Antimode is vrij eenvoudig in gebruik. Resultaat (mijn persoonlijke ervaring) is redelijk tot goed. Je kunt niet snel iets fout doen.
Minidsp icm met dirac is complexer in gebruik. Resultaat kan redelijk zijn als je het niet goed gebruikt, maar zeer goed als je er serieus mee aan de slag gaat en je verdiept in de mogelijkheden die dirac biedt.

^^

dirac is wel heel sterk maar vergt inderdaad wel ervaring

Ralf67


ReRichard

Quote from: Ralf67 on April 28, 2020, 12:01:08
Moet je wel Dirac hebben natuurlijk .

Wat niet is kan nog komen ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn luiheid mij erg doet neigen naar een Anti-mode oplossing. Aan de andere kant weet ik dat de oplossing van Remanus (minidsp + 2x Klipsch 15 inch) erg prettig klinkt. Keuzes, keuzes, keuzes  :nopompom:

Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Dirk

Quote from: Ralf67 on April 28, 2020, 12:01:08
Moet je wel Dirac hebben natuurlijk .
als 'ie een "Dirac enabled" toestel van Minidsp (waar het over ging) koopt zit die DL licentie er toch gewoon bij, of bedoel je wat anders?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

Gaat het om een RC meting van een Atmos opstelling?
Want ik begreep dat een minidsp (88a) beperkt is tot 'n meting van maar max 8 kanalen dus mocht je een 5.1.4 opstelling dan kom je 1 kanaal te kort.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

Quote from: papaleo on April 28, 2020, 14:05:07
Gaat het om een RC meting van een Atmos opstelling?
Want ik begreep dat een minidsp (88a) beperkt is tot 'n meting van maar max 8 kanalen dus mocht je een 5.1.4 opstelling dan kom je 1 kanaal te kort.

Het gaat inderdaad om een 5.1.4 opstelling. Overigens zou het mij met name om de bass management gaan. Ik ben niet ontevreden met de geluidskwaliteit van de soundbubble om mij heen.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

morca

Quote from: ReRichard on April 28, 2020, 11:27:43
Goede tip. Zal de DB meter van mijn neef eens lenen.

Wat raden jullie trouwens aan mannen? Anti-mode of Minidsp?
Het is voor de sub neem ik aan.
Een minidsp zonder dirac volstaat dan ook.

Ik zou zeker voor de mini dsp gaan.
Heb je wel rew. Een microfoon en een comp of laptop nodig.

Maar als je leert hoe de mini dsp te gebruiken.
Klinkt dat veel beter als de antimode .

ReRichard

Quote from: morca on April 28, 2020, 14:13:05
Het is voor de sub neem ik aan.
Een minidsp zonder dirac volstaat dan ook.

Ik zou zeker voor de mini dsp gaan.
Heb je wel rew. Een microfoon en een comp of laptop nodig.

Maar als je leert hoe de mini dsp te gebruiken.
Klinkt dat veel beter als de antimode .

Eerlijk is eerlijk. Al het uitzoekwerk heeft mijn neef Remanus een paar jaar geleden al gedaan. Minidsp komt hij dan samen met mij inregelen. Altijd fijn om er als complete noob niet alleen voor te zijn. Microfoon is reeds in bezit.

Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

ReRichard

Gisteren een nieuwe 8-punts meeting gedaan met de Audyssey APP (werkt een stuk fijner als via het systeem). Alleen heb ik nog geen tijd gehad om uitvoerig de resultaten te beoordelen.

Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

ReRichard

Nou gisteren een beetje kunnen testen met onze nieuwe instellingen en prachtige subwoofer.

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 FLAT
Dynamic EQ: Aan -5db

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 Reference
Dynamic EQ: Aan 0db

Muziek (bron: Tidal stream op Marantz AV7703) getest met:
- Belá Fleck - Flight of the cosmic hippo
- Beck - Uneventfull days
- Kanye West: Hey mama
- Sting - Crooked Tree
- Cardigans ft. Tom Jones - Burning down the house

De nare bass toon is eruit met de nieuwe meting en deze instellingen. Ik ben erg tevreden maar mij vriendin is exctatisch met de rust die ze ervaart zonder dat de dynamiek eruit is.

Film getest met Avengers 4k Atmos (bron: Panasonic UHD). Toffe track, eerste scene duikt ook behoorlijk het laag in (ontploffing van shield base). Goede surround bubble en ook op wat lagere volumes erg prettig (getest tussen -10db en -22,5db).

Volgende week nog een minidsp bestellen en met Remanus een REW meting uitvoeren.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

fluissie


mijkie

[emoji1303]

Happy wife is A happy life [emoji1]

Leuk om te lezen dat t toch goed gekomen is !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

ReRichard

Quote from: mijkie on May  1, 2020, 10:46:56
[emoji1303]

Happy wife is A happy life [emoji1]

Leuk om te lezen dat t toch goed gekomen is !!

Hey Mijkie,

Ik was van plan je nog een update per PM te sturen maar je leest mijn topic mee zie ik :)

Happy wife, happy life inderdaad. De Arendal presteert naar volle tevredenheid en nu ik gewend ben aan het formaat vind ik het ook nog best een aangename subwoofer om naar te kijken.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

mijkie

Mooi vind ik hem ook, alleen bij mij totaal uit verhouding [emoji51]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

ReRichard

Zojuist de Monitor audio Silver FX'en van Fluissie overgenomen (mijn huisleverancier zeg maar).

Volgende week zal ik foto's van de nieuwe situatie plaatsen.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

fluissie


morca

Quote from: ReRichard on April 28, 2020, 14:17:00
Eerlijk is eerlijk. Al het uitzoekwerk heeft mijn neef Remanus een paar jaar geleden al gedaan. Minidsp komt hij dan samen met mij inregelen. Altijd fijn om er als complete noob niet alleen voor te zijn. Microfoon is reeds in bezit.
Even helemaal gemist deze.
Ja even wat hulp en uitleg is top bij rew en dsp settings,
zo heb ik het ook geleerd,niet van mezelf zeg maar  ;D

Quote from: ReRichard on May  1, 2020, 09:54:27
Nou gisteren een beetje kunnen testen met onze nieuwe instellingen en prachtige subwoofer.

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 FLAT
Dynamic EQ: Aan -5db

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 Reference
Dynamic EQ: Aan 0db

Muziek (bron: Tidal stream op Marantz AV7703) getest met:
- Belá Fleck - Flight of the cosmic hippo
- Beck - Uneventfull days
- Kanye West: Hey mama
- Sting - Crooked Tree
- Cardigans ft. Tom Jones - Burning down the house

De nare bass toon is eruit met de nieuwe meting en deze instellingen. Ik ben erg tevreden maar mij vriendin is exctatisch met de rust die ze ervaart zonder dat de dynamiek eruit is.

Film getest met Avengers 4k Atmos (bron: Panasonic UHD). Toffe track, eerste scene duikt ook behoorlijk het laag in (ontploffing van shield base). Goede surround bubble en ook op wat lagere volumes erg prettig (getest tussen -10db en -22,5db).

Volgende week nog een minidsp bestellen en met Remanus een REW meting uitvoeren.

klinkt goed zo te horen/lezen  :thumbs-up:

morca

Quote from: ReRichard on May 15, 2020, 15:37:11
Zojuist de Monitor audio Silver FX'en van Fluissie overgenomen (mijn huisleverancier zeg maar).

Volgende week zal ik foto's van de nieuwe situatie plaatsen.
En nog veel plezier van je nieuwe speakers  :music:

ReRichard

Quote from: morca on May 29, 2020, 21:00:45
En nog veel plezier van je nieuwe speakers  :music:

Kleine update aan mijn kant. De FX speakers gaan de verkoop in. De huidige gold 100's gaan als surround speakers fungeren en worden vervangen met de monitor audio gold 100 5g. Hopelijk werkt de marktplaats verkoper een beetje mee :)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

MLCinema

Quote from: ReRichard on November 25, 2020, 14:20:57
Kleine update aan mijn kant. De FX speakers gaan de verkoop in. De huidige gold 100's gaan als surround speakers fungeren en worden vervangen met de monitor audio gold 100 5g. Hopelijk werkt de marktplaats verkoper een beetje mee :)
Anders heeft volgens mij Smiths Arnhem ook nog wat staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |