2

Author Topic: Re: ReRichard's anti-WAF HT *Mei update, vaarwel B&W CM1 hallo MA Silver FX  (Read 4557 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ReRichard

Re: ReRichard's anti-WAF HT *April update vaarwel SVS hallo Arendal
« Reply #50 on: April 28, 2020, 10:27:21 »
Als ie van de arendal al de schuilkelder in duikt... :tounge:

De xtz lust wel een arendal sub of 1,2,3 ( :D letten we even op de getal speling  :clapping:)

Hehe, eigenlijk is het precies het tegenovergestelde van de schuilkelder in. De bass is juist wat rustiger/strakker waar vooral mijn vriendin erg blij van wordt.

Na de 8-punts meting van Audyssey XT32 heeft hij de sub zelfs op -5db gezet. Na het bekijken van Thor 2 UHD lijkt me het verstandig dat even zo te houden. Helaas krijg ik de Dynamic EQ niet lekker klinkend (bass is veel te heftig, zelfs op -6db), daar baal ik wel een beetje van want ik heb veel meer een surround bubbel beleving met dynamic EQ aan.

Van de week nog even verder met spelen.
« Last Edit: April 28, 2020, 10:27:58 by ReRichard »
Front: Monitor Audio Gold 100 - Rears: Monitor Audio Silver FX - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Marantz AV7703 - Marantz MM8077 - Marantz MM7055 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - Epson TW9300 - Projecta homescreen deluxe

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+48)
  • Total likes: 199
« Reply #51 on: April 28, 2020, 10:41:26 »
In beide gevallen, zet audessey heb flink terug, sub iets zachter zetten helpt misschien

Ik denk dat je dat zelf ook al wel geprobeerd hebt
Adam ARTist 6 + Zaor Isoplane * NAD C658 * NO Sub * Grimm TPR * Belden/Supra netwerk & powercords

Offline RalphH

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 326
« Reply #52 on: April 28, 2020, 11:16:12 »
Meet de speakerlevels even na met een dB-meter en bijv een dolby level test op t volume waarop je normaalgesproken film kijkt.
Marantz SR6011 + Rotel RB1090 & HK Citation 7.1 / Tannoy S10 , 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ / Epson TW5500 / Lumene 106" / HTPC met ATI RX 560, BD en Kodi
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Offline ReRichard

« Reply #53 on: April 28, 2020, 11:27:43 »
Meet de speakerlevels even na met een dB-meter en bijv een dolby level test op t volume waarop je normaalgesproken film kijkt.

Goede tip. Zal de DB meter van mijn neef eens lenen.

Wat raden jullie trouwens aan mannen? Anti-mode of Minidsp?
Front: Monitor Audio Gold 100 - Rears: Monitor Audio Silver FX - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Marantz AV7703 - Marantz MM8077 - Marantz MM7055 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - Epson TW9300 - Projecta homescreen deluxe

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 215
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #54 on: April 28, 2020, 11:42:19 »
Antimode is vrij eenvoudig in gebruik. Resultaat (mijn persoonlijke ervaring) is redelijk tot goed. Je kunt niet snel iets fout doen.
Minidsp icm met dirac is complexer in gebruik. Resultaat kan redelijk zijn als je het niet goed gebruikt, maar zeer goed als je er serieus mee aan de slag gaat en je verdiept in de mogelijkheden die dirac biedt.
KEF LSX

Offline fluissie

• Trade Count: (+21)
  • Total likes: 335
  • pa zonder handen!, ja l*l tis een driewieller
« Reply #55 on: April 28, 2020, 11:45:58 »

in pricipe moet je dit ALTIJD doen na een audessey meting.... sub staat vrijwel altijd te zacht ingesteld erna

sterker nog het enige wat ik audessey laat doen is de afstand bepalen, rest stel ik zelf in met oa een db meter
crossovers kloppen ook vaak niet

Antimode is vrij eenvoudig in gebruik. Resultaat (mijn persoonlijke ervaring) is redelijk tot goed. Je kunt niet snel iets fout doen.
Minidsp icm met dirac is complexer in gebruik. Resultaat kan redelijk zijn als je het niet goed gebruikt, maar zeer goed als je er serieus mee aan de slag gaat en je verdiept in de mogelijkheden die dirac biedt.

^^

dirac is wel heel sterk maar vergt inderdaad wel ervaring
« Last Edit: April 28, 2020, 11:47:11 by fluissie »
Marantz sr7013 * kef R900 R600c HTS3001 SE 4X R50A * dual  xtz12.17 edge * xbox one x * stroomverziening ; isotek * bekabeling ;
Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline Ralf67

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 229
  • I love the HTforum
« Reply #56 on: April 28, 2020, 12:01:08 »
Moet je wel Dirac hebben natuurlijk .

Offline ReRichard

« Reply #57 on: April 28, 2020, 12:10:47 »

Wat niet is kan nog komen ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn luiheid mij erg doet neigen naar een Anti-mode oplossing. Aan de andere kant weet ik dat de oplossing van Remanus (minidsp + 2x Klipsch 15 inch) erg prettig klinkt. Keuzes, keuzes, keuzes  :nopompom:

Offline Dynky

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+39)
  • Total likes: 318
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
« Reply #58 on: April 28, 2020, 12:34:30 »
als 'ie een "Dirac enabled" toestel van Minidsp (waar het over ging) koopt zit die DL licentie er toch gewoon bij, of bedoel je wat anders?
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam, Integra, Benchmark, Monitor Audio, Hypex, Primacoustic...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 688
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
« Reply #59 on: April 28, 2020, 14:05:07 »
Gaat het om een RC meting van een Atmos opstelling?
Want ik begreep dat een minidsp (88a) beperkt is tot ‘n meting van maar max 8 kanalen dus mocht je een 5.1.4 opstelling dan kom je 1 kanaal te kort.
Projector: JVC DLA-N7 TV:Sony KD-75x9405c
Processor: Lyngdorf MP60 Amp’s: NAD Master M27 en M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMasking 100" Speakers: Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150 Sub: JLaudio Fathom f113v2   DolbyAtmos speakers: 4x Monitor Audio CP-CT380iDC
4K-HDR/DV speler :Oppo UHD205 4K/HDR MP: Zidoo Z1000,AppleTV 4K
Remote:Neeo BlackCat,Homey Pro Aparte stroomgroep/Kemp powerbar 8x

Offline ReRichard

« Reply #60 on: April 28, 2020, 14:09:39 »
Gaat het om een RC meting van een Atmos opstelling?
Want ik begreep dat een minidsp (88a) beperkt is tot ‘n meting van maar max 8 kanalen dus mocht je een 5.1.4 opstelling dan kom je 1 kanaal te kort.

Het gaat inderdaad om een 5.1.4 opstelling. Overigens zou het mij met name om de bass management gaan. Ik ben niet ontevreden met de geluidskwaliteit van de soundbubble om mij heen.

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Total likes: 274
« Reply #61 on: April 28, 2020, 14:13:05 »

Het is voor de sub neem ik aan.
Een minidsp zonder dirac volstaat dan ook.

Ik zou zeker voor de mini dsp gaan.
Heb je wel rew. Een microfoon en een comp of laptop nodig.

Maar als je leert hoe de mini dsp te gebruiken.
Klinkt dat veel beter als de antimode .

Offline ReRichard

« Reply #62 on: April 28, 2020, 14:17:00 »
Het is voor de sub neem ik aan.
Een minidsp zonder dirac volstaat dan ook.

Ik zou zeker voor de mini dsp gaan.
Heb je wel rew. Een microfoon en een comp of laptop nodig.

Maar als je leert hoe de mini dsp te gebruiken.
Klinkt dat veel beter als de antimode .

Eerlijk is eerlijk. Al het uitzoekwerk heeft mijn neef Remanus een paar jaar geleden al gedaan. Minidsp komt hij dan samen met mij inregelen. Altijd fijn om er als complete noob niet alleen voor te zijn. Microfoon is reeds in bezit.

Offline ReRichard

« Reply #63 on: April 29, 2020, 09:01:05 »
Gisteren een nieuwe 8-punts meeting gedaan met de Audyssey APP (werkt een stuk fijner als via het systeem). Alleen heb ik nog geen tijd gehad om uitvoerig de resultaten te beoordelen.

Offline ReRichard

Nou gisteren een beetje kunnen testen met onze nieuwe instellingen en prachtige subwoofer.

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 FLAT
Dynamic EQ: Aan -5db

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 Reference
Dynamic EQ: Aan 0db

Muziek (bron: Tidal stream op Marantz AV7703) getest met:
- Belá Fleck - Flight of the cosmic hippo
- Beck - Uneventfull days
- Kanye West: Hey mama
- Sting - Crooked Tree
- Cardigans ft. Tom Jones - Burning down the house

De nare bass toon is eruit met de nieuwe meting en deze instellingen. Ik ben erg tevreden maar mij vriendin is exctatisch met de rust die ze ervaart zonder dat de dynamiek eruit is.

Film getest met Avengers 4k Atmos (bron: Panasonic UHD). Toffe track, eerste scene duikt ook behoorlijk het laag in (ontploffing van shield base). Goede surround bubble en ook op wat lagere volumes erg prettig (getest tussen -10db en -22,5db).

Volgende week nog een minidsp bestellen en met Remanus een REW meting uitvoeren.
« Last Edit: May 1, 2020, 09:56:35 by ReRichard »

Offline fluissie

:pompom:,    :thumbs-up:
Marantz sr7013 * kef R900 R600c HTS3001 SE 4X R50A * dual  xtz12.17 edge * xbox one x * stroomverziening ; isotek * bekabeling ;
Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline mijkie

• HT forum donateur

Happy wife is A happy life

Leuk om te lezen dat t toch goed gekomen is !!
Adam ARTist 6 + Zaor Isoplane * NAD C658 * NO Sub * Grimm TPR * Belden/Supra netwerk & powercords

Offline ReRichard

Happy wife is A happy life

Leuk om te lezen dat t toch goed gekomen is !!

Hey Mijkie,

Ik was van plan je nog een update per PM te sturen maar je leest mijn topic mee zie ik :)

Happy wife, happy life inderdaad. De Arendal presteert naar volle tevredenheid en nu ik gewend ben aan het formaat vind ik het ook nog best een aangename subwoofer om naar te kijken.

Offline mijkie

• HT forum donateur
Mooi vind ik hem ook, alleen bij mij totaal uit verhouding

Offline ReRichard

Zojuist de Monitor audio Silver FX'en van Fluissie overgenomen (mijn huisleverancier zeg maar).

Volgende week zal ik foto's van de nieuwe situatie plaatsen.

Offline fluissie

Ze bevallen goed aangezien de benws mogen vertrekken ?

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
« Reply #71 on: May 29, 2020, 20:59:50 »
Eerlijk is eerlijk. Al het uitzoekwerk heeft mijn neef Remanus een paar jaar geleden al gedaan. Minidsp komt hij dan samen met mij inregelen. Altijd fijn om er als complete noob niet alleen voor te zijn. Microfoon is reeds in bezit.
Even helemaal gemist deze.
Ja even wat hulp en uitleg is top bij rew en dsp settings,
zo heb ik het ook geleerd,niet van mezelf zeg maar  ;D

Nou gisteren een beetje kunnen testen met onze nieuwe instellingen en prachtige subwoofer.

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 FLAT
Dynamic EQ: Aan -5db

Instellingen muziek:
Audyssey XT32 Reference
Dynamic EQ: Aan 0db

Muziek (bron: Tidal stream op Marantz AV7703) getest met:
- Belá Fleck - Flight of the cosmic hippo
- Beck - Uneventfull days
- Kanye West: Hey mama
- Sting - Crooked Tree
- Cardigans ft. Tom Jones - Burning down the house

De nare bass toon is eruit met de nieuwe meting en deze instellingen. Ik ben erg tevreden maar mij vriendin is exctatisch met de rust die ze ervaart zonder dat de dynamiek eruit is.

Film getest met Avengers 4k Atmos (bron: Panasonic UHD). Toffe track, eerste scene duikt ook behoorlijk het laag in (ontploffing van shield base). Goede surround bubble en ook op wat lagere volumes erg prettig (getest tussen -10db en -22,5db).

Volgende week nog een minidsp bestellen en met Remanus een REW meting uitvoeren.

klinkt goed zo te horen/lezen  :thumbs-up:

Offline morca

• Forever Addicted
Zojuist de Monitor audio Silver FX'en van Fluissie overgenomen (mijn huisleverancier zeg maar).

Volgende week zal ik foto's van de nieuwe situatie plaatsen.
En nog veel plezier van je nieuwe speakers  :music: