Vervanging PSW 2010

Started by tierd, January 7, 2020, 20:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tierd

Dag allemaal,

Kameraad van mij heeft een Kef surround setje.

5 "eitjes" met een psw 2010 sub. De sub geeft een zware bromtoon, bekend probleem blijkbaar.

Gezien de vele negatieve ervaringen met deze sub wil hij een nieuwe. Reparatie ziet hij niet zitten.

Het financiƫle budget is beperkt. Ik dacht zelf aan de Klipsch R100SW.

De specs van de Kef geven een maximale frequentie van 150 Hz. De Klipsch gaat tot 120 Hz, volgens de specs.

Wat is jullie mening hierover, gaat dit bij elkaar passen?


Ralf67

Er staat op marktplaats een BK Gemini II

Prima vervanger voor de Kef subwoofer.

Peerless Monster

Bekend probleem ivm warmte.
1 condensatortje vervangen, reparatie kost 25 euro denk ik, tenzij je het zelf doet.
Op internet zie je de procedure overal terug.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

En de kef uitzetten bij geen gebruik!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tierd

@ Ralf, dank je voor de tip, interessante optie. Maar Oostvoorne is erg ver van Twente. De prijs zit ook niet heel ver van de Klipsch.

@ Peerless Monster. 25 euro is! Dat zou niet verkeerd zijn.
Ik heb wel overwogen om zelf de reparatie te proberen, maar ik dacht dat bij een constante brom er meer vervangen moet worden dan een enkele elco. De instructies voor de reparatie had ik gevonden.

@reza. Het beste zou zijn om de sub uit te schakelen als de installatie niet wordt gebruikt.
Mijn kameraad zit echter gehandicapt in een verzorgingstehuis, dus dat blijft erbij.

Het beste is dus een probleemloze sub.

reza

De kefs staan indd bekend om het brom geluid.
Ik heb er ook twee ;) alleen zet ik ze altijd uit.
Als dat niet kan, zijn het niet altijd probleem luxe subs indd :(

Succes met jullie keuze!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"