So much voor het conditioneren van de luisterruimte...

Started by Hannibal_, January 5, 2020, 06:49:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on March 20, 2021, 10:00:56
Ik ben des duivels over wat er allemaal over mij op dit forum gepost is.

Fluppie

Ik zeg, gewoon je ding doen, fluppie...
Niet verzanden in gezapigheid
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Of in een hamsterbal, bepaal jij wanneer maar kan Fluppie betalen waar naartoe, verandering van omgeving is ook goed :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: TabCam on March 20, 2021, 10:08:53
Of in een hamsterbal, bepaal jij wanneer maar kan Fluppie betalen waar naartoe, verandering van omgeving is ook goed :pompom:.

Heeft ie...
Gaat trouwens best snel in dat ding.

Maar 's nachts daar in?
Straks schop ik er per ongeluk in het donker tegenaan....
Of er op staan met die plompe voeten van me.
Arm ding  ;D

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Quote from: Hannibal_ on March 20, 2021, 10:11:15
Heeft ie...
Gaat trouwens best snel in dat ding.

Maar 's nachts daar in?
Straks schop ik er per ongeluk in het donker tegenaan....
Of er op staan met die plompe voeten van me.
Arm ding  ;D
Jaaa, altijd leuk om te zien :inlove: en heb het gevoel dat ze zich beter vermaken als ze een tijdje zo kunnen rondlopen t.o.v. in de kooi blijven.

Heeft Fluppie ook zo'n doolhof om doorheen te kruipen? Als hij die heeft en daar ook geen gebruik van maakt, tja, forceren is ook niet goed.

Wie weet heeft Fluppie door dat de baas blij is met rust in de nacht voor muziek en slapen :worship:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: TabCam on March 20, 2021, 10:48:39
Jaaa, altijd leuk om te zien :inlove: en heb het gevoel dat ze zich beter vermaken als ze een tijdje zo kunnen rondlopen t.o.v. in de kooi blijven.

Heeft Fluppie ook zo'n doolhof om doorheen te kruipen? Als hij die heeft en daar ook geen gebruik van maakt, tja, forceren is ook niet goed.

Wie weet heeft Fluppie door dat de baas blij is met rust in de nacht voor muziek en slapen :worship:.

Gniffel, ja dat balletje vind ie zeker leuk.
Ik weet niet wat voor doolhof je bedoeld, maar een echt doolhof heeft ie niet. Wel een kooi met verdieping en een buizenstelseltje. De vorige rende ook rondjes door die buis, maar fluppie de tweede heeft zijn bed er neergezet en daar zijn ook vaak zijn opslagplaatsjes.
We denken er een beetje aan om een kooi met uitgebreider buizen te kopen.

Omdat ie inderdaad de baas zo tegemoet komt tegenwoordig  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En dan is er altijd ook nog de buitenwereld.

Laatst werd er tijdens mijn (muziek)pause laag met een chinook over gevlogen... die worden volgens mij hier in de buurt bij Woensdrecht onderhouden en ze vliegen wel vaker proef langs de snelweg. Maar zo laag over de woonwijk, mijn woonwijk, gelukkig niet te vaak. Je weet echt niet wat je hoort (buiten "haast niets meer" ;) ).
Zelfs fluppie zat met zijn pootjes in zijn oortjes....

Vandaag minder heftig maar wel storend, een plantsoenen dienst mannetje op een heftruck achting geval die de hele tijd heen en weer rijdt.... moeten die niet lunchen?

::) 
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

r_flagg

Het leven van een audiofiel luisteraar gaat niet over rozen
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Richi

Wat te denken van de buurmannen met bladblazers, bladzuigers en hoge druk reinigers.  :blink:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on April  1, 2021, 20:53:44
Wat te denken van de buurmannen met bladblazers, bladzuigers en hoge druk reinigers.  :blink:
Daar blaast jouw set toch wel ruim overheen hoop ik :devil:!!!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Misschien moeten we een leuk bordje ontwikkelen voor in de voortuin?

"Sssssshhhhhhttttt... hier luistert een audiofiel"


:angel:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De mensen die dit draadje kennen weten wel wie Fluppie is.
Fluppie de tweede.

Met pijn in ons hart hebben we vanochtend afscheid genomen van Fluppie de tweede.
Hij lag vredig, maar ongewoon stil op zijn slaapplekje en werd niet meer wakker.
Het stelt ons gerust dat hij vast in de Hamsterhemel is nu.

Rest in peace, Fluppie
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Gecondoleerd. Praat jezelf niet aan dat de verbanning naar de achterkamer de nekslag was.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on May 29, 2021, 12:40:52
Gecondoleerd. Praat jezelf niet aan dat de verbanning naar de achterkamer de nekslag was.

Dat doe ik ook niet hoor. Was maar 1 dag en daarna stond ie vrolijk voor weer.
Straalde blijheid uit ook.

Zijn mindere activiteit kwam vast door het ouder worden... was er al een beetje bang voor.
Ze worden niet heel oud bennikbang.
Maar als het dan zo ver is.... Toch ingrijpend, bedroefde zoon ook.

Maar.... Na een eervolle begrafenis is het territorium van Fluppie de tweede al weer ingenomen door fluppie de derde. Een dametje dit keer van slechts 6 weken.
Inimini klein (4cm?) en adorable

Iedereen weer happy
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Hannibal_ on May 29, 2021, 19:14:00
Dat doe ik ook niet hoor. Was maar 1 dag en daarna stond ie vrolijk voor weer.
Straalde blijheid uit ook.

Zijn mindere activiteit kwam vast door het ouder worden... was er al een beetje bang voor.
Ze worden niet heel oud bennikbang.
Maar als het dan zo ver is.... Toch ingrijpend, bedroefde zoon ook.

Maar.... Na een eervolle begrafenis is het territorium van Fluppie de tweede al weer ingenomen door fluppie de derde. Een dametje dit keer van slechts 6 weken.
Inimini klein (4cm?) en adorable

Iedereen weer happy

Zo snel kan het gaan, het lijken wel speakers ;)
Mooi toch, zo'n Fluppie topic, ik blijf het volgen.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on May 29, 2021, 23:31:06
Zo snel kan het gaan, het lijken wel speakers ;)
Mooi toch, zo'n Fluppie topic, ik blijf het volgen.

Moet ik de naam van het topic misschien wijzigen? ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Gecondoleerd met Fluppie de tweede.  :mellow:
Ze leven maar kort die kleintjes. Fijn dat de familie weer happy is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Quote from: Hannibal_ on May 30, 2021, 08:43:19
Moet ik de naam van het topic misschien wijzigen? ;)


Nee joh, lekker herkenbaar zo :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on May 30, 2021, 15:04:08

Nee joh, lekker herkenbaar zo :)

That's true... en Fluppies zijn niet het enige dat de luisterervaring soms verstoort ...
Wel de schattigste ;)

Quote from: Richi on May 30, 2021, 09:27:31
Gecondoleerd met Fluppie de tweede.  :mellow:
Ze leven maar kort die kleintjes. Fijn dat de familie weer happy is.

Thx!

Ja... is toch het geval wel een beetje met alle huisdiertjes... het zijn kameraden voor je kind(eren) en ze moeten er toch snel weer afscheid van nemen. Wel onderdeel van het leven, maar toch...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Zucht....

Op het moment komt de muziek gewoon niet binnen.
Ik weet niet wat het is (niet Fluppie, is een extreem milde "Flup" tot nu toe, meer detaillering dan volume, zeg maar).

Misschien mijn luister zit nog niet helemaal gevonden, of ben ik te gefocust om te beoordelen wat de spullen met het geluid hebben gedaan (niet dat ik dat zo kan zeggen, misschien onbewust)?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VlisChris

Quote from: Hannibal_ on June  1, 2021, 15:43:52

Misschien mijn luister zit nog niet helemaal gevonden, of ben ik te gefocust om te beoordelen wat de spullen met het geluid hebben gedaan (niet dat ik dat zo kan zeggen, misschien onbewust)?



https://www.drankgigant.nl/tatratea-original-tea-liqueur.html

Werkt gegarandeerd. Spreek uit ervaring.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

brt

Quote from: Hannibal_ on June  1, 2021, 15:43:52
Zucht....

Op het moment komt de muziek gewoon niet binnen.
Ik weet niet wat het is (niet Fluppie, is een extreem milde "Flup" tot nu toe, meer detaillering dan volume, zeg maar).

Misschien mijn luister zit nog niet helemaal gevonden, of ben ik te gefocust om te beoordelen wat de spullen met het geluid hebben gedaan (niet dat ik dat zo kan zeggen, misschien onbewust)?

Ja herkenbaar hoor. Afgelopen jaar dacht ik op een gegeven moment zelfs dat ik van mijn speakers af moest omdat het allemaal te schel zou klinken. Ik durf achteraf wel te zeggen dat het voor een groot deel wel in het koppie zat. Oftewel, ff niet je dag, of te gefocust idd, of gewoon niet in de juiste stemming om te luisteren. Komt wel weer!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_




Quote from: Richi on June  1, 2021, 15:55:52
Ken dat. Gewoon even tijd geven.

Quote from: brt on June  1, 2021, 21:48:59
Ja herkenbaar hoor. Afgelopen jaar dacht ik op een gegeven moment zelfs dat ik van mijn speakers af moest omdat het allemaal te schel zou klinken. Ik durf achteraf wel te zeggen dat het voor een groot deel wel in het koppie zat. Oftewel, ff niet je dag, of te gefocust idd, of gewoon niet in de juiste stemming om te luisteren. Komt wel weer!

Dank voor het hart onder de riem!
Ben bang even niet mijn week.
Hopen dat het hoofd inderdaad (tijdelijk!) opspeelt.

Quote from: VlisChris on June  1, 2021, 17:35:52
https://www.drankgigant.nl/tatratea-original-tea-liqueur.html

Werkt gegarandeerd. Spreek uit ervaring.

Hahahahahaha.... nou dat zal vast leuke teaparties geven ;)
Kende het niet.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Even een kleine update over de verstoringen in huis hier.
En dan met name Fluppie de derde.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die benieuwd zijn hoe het haar vergaat.
Welnu, ze is een ritselaar en verstoort daarmee de muziek bij vlagen.
Maar in tegenstelling tot Fluppie de tweede, kortstondig en uiterst subtiel.
Het kan dus wel.

Overigens ook op andere vlakken is ze cute.
Ze komt echt opzitten schooien om snacks.

All good dus.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...