So much voor het conditioneren van de luisterruimte...

Started by Hannibal_, January 5, 2020, 06:49:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on December 24, 2020, 16:05:23
Vanmiddag het huis voor me alleen (nou ja...) en klaar met werk.
Mooi moment om er wat LP's op te leggen.

Gewoon overdag dus meestal geen Fluppie activiteit, maar vandaag was dat anders.
Ik had "I'm the man" van Joe Jackson op staan. Die bevat naast rustige nummers ook heel wat behoorlijk intense/energieke nummers. Vooral bij de energieke was fluppie ook "energiek". Kennelijk is er een relatie met de muziek ;)
Arm beest.... Ruw gewekt door Joe...

De lamp maar achterwege gelaten en hem beetje aangehaald....
Maar bij dit volume stoort het toch nauwelijks  :huh2: :hehe: ;D
Wil fluppie niet gewoon heel hard wegrennen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on December 25, 2020, 12:51:48
Ja... hij heeft het zo slecht hier....
;D
Misschien dat hij dit beter weet te waarderen dan Joe Jackson. https://youtu.be/p3G5IXn0K7A
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on December 25, 2020, 12:54:01
Misschien dat hij dit beter weet te waarderen dan Joe Jackson. https://youtu.be/p3G5IXn0K7A

Hahahahahahaha! Pascal kwam niet meer bij
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

OMG....

Fluppie is tegenwoordig goed onder controle.
Al is de procedure wat gewijzigd doordat mijn vriendin 's avonds ook regelmatig last van hem had bij het tv kijken.
Die paait hem dan met een snackje, gedroogde wortel/banaan of een gedroogd wormpje.
Intussen heb ik derhalve die stap ook moeten toevoegen aan de procedure. Hij doet het er ook echt om, even in het rad, naar boven rennen naar het hoge deel van de kooi, opzitten schooien.... als er geen snack komt, herhaal procedure.
Dus leg ik vaak maar een snackje klaar als ik ga luisteren 's ochtends. Go with the flow.
Maar.... die wurmpies krijgt ie niet hoor, het is ronduit discusting zo gretig als tie die opvreet  ;D

Nee, deze doe ik mezelf aan. Mijn vriendin wil al heel lang een oud object (eind 1800) opgehangen hebben in de kamer. Nu hebben we een modern ingerichte kamer en helemaal passen vond ik het nooit. Sinds een aantal jaren (jaha.... arme meid, zo lang wacht ze al en geloof me, nog langer) is er een "erfenis" hoekje in de kamer met een mooie oude kast van mijn vader, een hangoor tafeltje en twee mooie oude stoeltjes. Het geheel heeft zijn eigen plaats in de ruimte tussen de woonkamer en de keuken en eetkamer. Is cool hoekje geworden waar we ook voor ons zoontje opa herdenken.

We waren met Valentijnsdag op vakantie en ik had me voorgenomen het bewuste object op te hangen in het hoekje bij pa. Eigenlijk past ie daar best goed. Na een zaterdag alle foto's en stukken aan de muur gereschuffeld te hebben is het zo ver.

Het hangt.
En tikt!  :blink:
En slaat op het volle uur de tijd (met een serieus mooie volle gong).
En 1x op het halve uur.

Wat heb ik mezelf nu weer aangedaan?  ;)


Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Haha, het wordt er niet beter op zo. Al eens aan sabotage gedacht?  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Quote from: Richi on February 28, 2021, 09:52:52
Haha, het wordt er niet beter op zo. Al eens aan sabotage gedacht?  :devil:

Sabotage van?
De klok?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Ja, de klok. De hamster zou ik niet saboteren. Is zo zielig.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

#58
Quote from: Richi on February 28, 2021, 11:15:53
Ja, de klok. De hamster zou ik niet saboteren. Is zo zielig.  ;D

Hihi.....
je bent wel close.
Intussen ben ik zuinig aan het worden op de kwaliteit van het luisteren.

Ik had de bui natuurlijk al een beetje aan zien komen en het heeft niet voor niets jaren geduurd voordat hij aan de muur hing.

Onder voorwaarden dus....  :hehe:
Dat ik hem stil mocht hangen als ik echt wil luisteren (de klepel).

:yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Vandaag maar eens lekker tijdens de lunch een luister sessie gedaan.
Toch wel een van DE voordelen van thuiswerken, gewoon tijdens een pauze even een muziekje kunnen luisteren op je eigen set.

Fluppie ligt op 1 oor (denk ik, verstopt onder een hoop vloerbedekking in die kooi), dus geen issues...
Ohhhh ja, zelfs de klok even stil gezet om optimaal te kunnen genieten (de klok valt eigenlijk heel erg mee, het regelmatige getik op afstand filter je er haast automatisch uit, mooi zoals ons brein werkt, ehhhhhhh? ;) ).

Rommelig getik in mijn linker oor? Nog aan de harde kant ook.... grrrrrrr

Een gezellig op zonlicht wiebelend poppetje op de vensterbank?
Waar komt dat nu weer vandaan?
(Ja... weet ik wel... Action... maar waarom staat het hier...)

Gelukkig was de oplossing de simpelste tot nu toe.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on March  2, 2021, 13:51:36
Vandaag maar eens lekker tijdens de lunch een luister sessie gedaan.
Toch wel een van DE voordelen van thuiswerken, gewoon tijdens een pauze even een muziekje kunnen luisteren op je eigen set.

Fluppie ligt op 1 oor (denk ik, verstopt onder een hoop vloerbedekking in die kooi), dus geen issues...
Ohhhh ja, zelfs de klok even stil gezet om optimaal te kunnen genieten (de klok valt eigenlijk heel erg mee, het regelmatige getik op afstand filter je er haast automatisch uit, mooi zoals ons brein werkt, ehhhhhhh? ;) ).

Rommelig getik in mijn linker oor? Nog aan de harde kant ook.... grrrrrrr

Een gezellig op zonlicht wiebelend poppetje op de vensterbank?
Waar komt dat nu weer vandaan?
(Ja... weet ik wel... Action... maar waarom staat het hier...)

Gelukkig was de oplossing de simpelste tot nu toe.

;D

Waar blijft die Vergeer toch...
Hij is helemaal aan het afkicken van het forum...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on March  2, 2021, 14:09:25
;D

Waar blijft die Vergeer toch...
Hij is helemaal aan het afkicken van het forum...

Tja.... en moet je kijken wat hij allemaal aan mooie conditionering oplossingen mist

:nowink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Had ik toch bijna deze tip gemist.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on March  2, 2021, 20:32:05
Had ik toch bijna deze tip gemist.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

welcome back, kerel!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brt

Quote from: Hannibal_ on March  2, 2021, 13:51:36
Een gezellig op zonlicht wiebelend poppetje op de vensterbank?
Waar komt dat nu weer vandaan?
(Ja... weet ik wel... Action... maar waarom staat het hier...)

Gelukkig was de oplossing de simpelste tot nu toe.

Je bent er maar druk mee  :P
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on March  3, 2021, 11:23:42
Je bent er maar druk mee  :P

Tja... het moet allemaal wel een beetje strak blijven klinken natuurlijk ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

getverdemme wat kan het soms toch simpel zijn.

Vanmiddag het rijk alleen gehad, heerlijk maar chaotisch muziek gedraaid, net terug van fietsen en storing in mijn luidsprekers?

Nee.... 15 minuten eerder mijn zonnebril in de ultrasoon reiniger gestopt,  ;D ;D ;D
Zucht... geheugen is oook niet alles meer ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Heel herkenbaar, zou mij ook kunnen overkomen.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

#69
Zo'n ultrasoon reiniger maakt een apart scherp tikkend geluid.
Zal hopelijk niet het ultrasoon zelf zijn, anders gaan mijn oren er op vooruit met de jaren.  ;D
Het zal een bijproduct zijn gok ik. Of gewoon omdat het goedkope alie meuk is.


Tja... en dan wordt je 's ochtends op deze mooie dag verrast door een stil huis.
Zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.

Klok uit zichzelf gestopt, fluppie rustig.

Genieten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Hannibal_

Vanochtend vroeg (vannacht?) wat muziek beluisterd.
Veel nieuwe albums (albi?) dus vanzelf de aandacht bij de muziek.

Fluppie roert zich en kruipt in zijn rad.
Nog voor ik de snacks klaargelegd heb en de lamp aan zet, stopt hij alweer.
Hmmmm was klein rondje rad.

Dat heeft ie uiteindelijk nog twee keer gedaan, zo'n 20 seconden lopen.
En klaar.

Geen nachtelijke marathons meer?
Geen eindeloze training sessies meer?

Ow.... hij wordt natuurlijk ouder, in hamsterjaren denk ik mid life (crisis?).
Zouden we hem kunnen stimuleren om weer intensiever te trainen?
Om hem fit te houden...

Dilemma.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#74
Ik ben des duivels over wat er allemaal over mij op dit forum gepost is.

Fluppie
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL