Neeo remote, alu van 4-5-2018

Started by mijkie, January 4, 2020, 16:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Omdat ik hem eenvoudigweg niet gebruik, mag deze prachtige remote een ander blij maken !

Is gekocht door maat van mij bij Robb-shop op 4-5-2018, nog garantie dus en de remote zelf, is door Neeo vervangen op 12-9-2019, cellofaan zit nog op de display !

is in heeeele nette staat, komt ervan als je hem niet gebruikt en helemaal compleet met doos

prijs, 125 euro







Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mikeske

Zitten hier ook ir extenders bij ? En kan je ook de ir input gebruiken op av toestellen ?
Gebruik nu nog een logitech harmony 1100, zou misschien een mooie vernieuwing zijn.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mijkie

#2
Is an IR extender part of the package?

Every NEEO Brain comes with one external IR extender. The NEEO Brain does 360° IR and the extender emits in 360° too. So even equipment inside and outside a cabinet will be well covered. It's cord is 12ft (3.6m) long.

Even gepikt bij Neeo vandaan, de Brain is een IR-extender en er zit een losse bij, zal zo even een foto posten !!

Beide doen 360○ IR !!



Moest even kijken hoor, zelf nog nooit gebruikt, zit nog het originele stickertje omheen  :crazy:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mikeske

Ok net eens opgezocht en de ab stuurt blijkbaar zelf geen ir uit.
Dan lukt het niet met de plaatsing van de aparatuur.
Jammer.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mijkie

#4
Je zet de Brain in de buurt of de extender en dan gaat t prima !

Remote bedient de brain via wifi

Je hoeft dus niet te richten op het te bedienen apparaat, als je maar in het bereik van je WiFi-netwerk zit kun je het apparaat wat je wilt bedienen

Ik kan dus vanuit mijn schuur, mijn versterker of tv bedienen in mijn woonkamer , leuk om de directie op stang te jagen [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Moet er dan een ethernetkabel naar de brain toe? Of is het wifi en hoe stel je die dan in?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

Om de eerste keer hem te kunnen verbinden, even een kabeltje eraan en nadat hij verbonden is met je wifi netwerk, kun je de brain loskoppelen en ergens willekeurig neerzetten maar, binnen het bereik van wifi en in het geval van verbinden met IR, in de buurt van je apparaat

Ik had hem bovenop mijn meubel/kastje staan, net boven de NAD en onder mijn tv, hij bediende feilloos beide apparaten, NAD C658 en LG Oled C8

Instellingen via de Neeo app op je telefoon/ipad, eigenlijk heel eenvoudig, wat ik slecht werkend kreeg bij mijn Logitech's, was dit kinderspel

AB is heel ander kaliber als een plastic Logitech, beetje afgekeken van Apple, de looks en feel
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kanariepiet

Heel mooi, maar voor mij een beetje de vraag hoe lang er nog ondersteuning is.

mijkie

Daar gaan ze gewoon mee door begreep ik, onder regie van Control4
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Malignant

Probleem is volgens mij enkel dat de NEEO een hardware revisie heeft gehad om met Control4 samen te kunnen werken. En de eerste NEEO's hebben dat niet en vallen hierdoor buiten de boot.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

towi1989

#10
Quote from: Malignant on January  6, 2020, 07:26:45
Probleem is volgens mij enkel dat de NEEO een hardware revisie heeft gehad om met Control4 samen te kunnen werken. En de eerste NEEO's hebben dat niet en vallen hierdoor buiten de boot.

Dus, werkt deze nu wél of níet met control4 (aangezien die vervangen is in sept. 2019)?
Bowers&Wilkins 702S2 & HTM71S2 | Marantz SR7008 | Rotel RB-1582 MK2 | LG 65E6V

mijkie

#11
Hij wordt WEL ondersteunt door Control4 maar, door hardwarematige veranderingen, kan hij voor zover ik weet, geen Control4 spul bedienen ....

Ik zal daar voor de zekerheid even een mailtje aan wagen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kanariepiet

Dus ik kan zonder meer al mijn apparatuur er gewoon nog mee bedienen (tv, Ziggo decoder, Apple tv, Denon receiver, Zidoo)?

Maak je hier dan ook programma's mee aan zoals bij Logitech; Film kijken en alles start dan op?

Kan er ook nog een 2e extended op? Heb nu 2 dichte kastjes en een tv aan de muur, of ik moet proberen alles achter 1 deurtje te proppen.

Heb nu de Logitech elite, maar vind deze een stuk strakker eruit zien.

mijkie

#13
Er kan maar 1 extender extra aangesloten worden op de Brain, dan zou je alles in 1 kastje moeten zien te krijgen idd

Alles opstarten, kan in de app, is ff puzzelen maar, vond t veel makkelijker dan met een Logitech AB

Voor apparaten die er niet zijn, is er gewoon ondersteuning, op t forum van Nero een topic aanmaken of de service afdeling een mailtje sturen

Zij zijn ook blij met alle input van iedereen

Ik had t met de C658, des het niet, een C388 deed het er wel op, ff wezen sparren met servicedeskmedewerker en hebben t toen aangepast en t werkt [emoji1303][emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rob_Dingen

De Brain stuur IR uit en er zit nog een losse IR extended bij die via een kabel aangesloten kan worden.
Dus je kunt op 2 plaatsen IR krijgen.

Rob

mijkie

is de "oude" versie, nieuwe was toen nog niet uit, stond wel in de startblokken

wil je weten of jouw apparaat werkt op deze Neeo, ga even naar deze link !!

https://neeo.com/works-with-neeo
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

#16
en gereserveerd, voor Tabcam  :pompom: :pompom:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kanariepiet

Chips, net te laat, wou je net een pm sturen.

mijkie

Mocht t niet lukken met Tabcam, wat ik mij niet voor kan stellen, stuur ik je een PM, je zit op de reserve-bank  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Gezien de ondersteuning die control4 nog steeds biedt en er toch twee ruimtes van IR extenders  kunnen worden voorzien is 1 + 1 = 3 :pompom:

Hoop dat het werkt zoals geadverteerd :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

als ik er mee overweg kan, kan iedereen het  ;D

wat mij naast de bediening echt heel positief opviel, zijn de looks en feel van de AB, is echt mooi en degelijk en vooral zwaar
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Berend van Til

Wat ik begreep is de ondersteuning niet meer is dan het in de lucht houden van de servers de komende 1,x jaren maar er komt geen nieuwe firmware of update meer.
De gebruikers van het eerste uur zijn woedend omdat ze eerst 3 jaar hebben moeten wachten tot de Neeo uit kwam en vervolgens binnen een paar maanden eol voor de remotes van de kopers die de bouw van de remote mogelijk maakten via Kickstarter. Echt een heel slecht verhaal.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6