Zidoo Z1000: bestanden op NFS shares geven foutmelding bij vooruitspoelen

Started by svmnb, January 4, 2020, 13:17:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Ik heb WinNFSD geïnstalleerd op mijn Windows 10 pc en benaderen van shares met de Zidoo werkt.
Alleen kan ik niet vooruitspoelen of chapters wisselen, terwijl dat met smb shares wel werkt.

Hierbij verschijnt de foutmelding "video could not support this operation".
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Dit staat in het nfsservice.bat bestand
winnfsd.exe -id 0 0 -log off -pathFile "C:\winnfsd\exports.txt"

Dit staat in het exports.txt bestand met de eerste regel leeg.

E:\Film
F:\Film
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

reza

Gaat wel lekker met jou en je nieuwe spelers :blink:
Zit er in je systeem niet ergens een bug?
Firewall of zoiets?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

svmnb

Gaat prima, maar ik wilde eens zien of NFS beter/sneller/stabieler draait dan smb. Ik heb een uitzondering voor de firewall gemaakt en die werkt ook.
Vermoedelijk is het iets met rechten toekennen, maar kom er niet verder mee.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Ik heb er nog niet naar gekeken want gebruik smb en dat gaat zelfs met UHD 145Mb/s prima.
Maar wat mij opviel is dat bij mijn vorige speler, de Zappiti, ik een server moest draaien op de nas, ik weet niet of dat dan voor de Zidoo ook geldt.

svmnb

Bij mij draait SMB ook snel met ca. 160Mb/s.
Het ging mij er meer om dat NFS zou moet kunnen werken, maar blijkbaar toch wat haken en ogen kent.

Vrijwel alles dat ik met google kon vinden, is gebaseerd op NFS via Windows Server of Linux.
De paar bronnen die specifiek gaan over streamen met mediaplayers zijn erg summier en foutmeldingen zie ik helemaal nergens terug.
Aangezien materiaal via NFS gewoon strak draait (behalve FF en chapterwissel), moet het wel iets met rechten zijn, maar het blijkt allesbehalve eenvoudig om dit specifieke issue op te lossen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Je hebt de laatste firmware update ?
Als smb wel goed gaat dan lijkt het dus aan de Zidoo NFS client software te liggen?

svmnb

Yep, laatste firmware een paar dagen terug geïnstalleerd via USB, want via OTA/LAN loopt het flink achter.
In SMB shares moet je ook aangeven welke lees/schrijfrechten je toekent, dus vermoedelijk is dit met NFS niet anders.

Ik kan alleen niet vinden welke 'arguments' voor toekennen van rechten je waar moet invoeren.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::