Verzendkosten Amazon UK, DE etc enorm gestegen..

Started by Teejoo, March 23, 2024, 12:16:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik koop altijd veel fysieke discs, veelal via de buitenlandse Amazon sites. Maar sinds en tijdje zijn de prijzen voor verzenden flink gestegen waardoor het eigenlijk zeker met de blijvend hoge UHD prijzen niet meer interessant is. UK is nu £10.49, Duitsland €6.99. Alleen Italië is (nog) laag met €3.85. En volgens mij gelden de Prime voordelen niet op shipping als je in het buitenland woont.

En dan vinden ze het gek dat er gedownload wordt.. Op een gegeven moment vinden de meest trouwe UHD kopers het wel welletjes geweest. Ik in elk geval wel.

pameijer

Dit zijn gewoon eindelijk realistische prijzen voor de bezorgingsdienst. Hopelijk zien de bezorgers er ook iets van terug. We zijn verwend geraakt aan alles goedkoop, ten koste van veel werknemers helaas. Straks ook betalen voor retouren, ik ben helemaal voor. We leven de laatste 20 jaar in een luxe die ongekend is, kunnen alles kopen en verwachten bv elke serie te kunnen zien. Dit allemaal ten koste van werknemers in lageloonlanden en de mensen aan de onderkant vd voedselketen. 

Dat gezegd hebbende: ik heb Prime voor de Duitse Amazon, en alles is gewoon gratis verzenden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

#2
Quote from: pameijer on March 23, 2024, 14:45:04Dit zijn gewoon eindelijk realistische prijzen voor de bezorgingsdienst. Hopelijk zien de bezorgers er ook iets van terug. We zijn verwend geraakt aan alles goedkoop, ten koste van veel werknemers helaas. Straks ook betalen voor retouren, ik ben helemaal voor. We leven de laatste 20 jaar in een luxe die ongekend is, kunnen alles kopen en verwachten bv elke serie te kunnen zien. Dit allemaal ten koste van werknemers in lageloonlanden en de mensen aan de onderkant vd voedselketen.

Dat gezegd hebbende: ik heb Prime voor de Duitse Amazon, en alles is gewoon gratis verzenden.
Die verzendkosten zitten uiteindelijk ook verwerkt in de rest vh product. Natuurlijk is het nooit zo goedkoop geweest.

Aanvulling: en goedkoop zijn de discs ook echt niet meer. Dat zag je zelfs bij Black Friday etc.

Maar kun je je nu nog een Duits prime abonnement afsluiten? Ik zie op de site staan dat het gratis verzenden alleen is voor in Duitsland en Oostenrijk:

"Let op: momenteel zijn de Prime-voordelen alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland en Oostenrijk."

GH

Verzending naar BE (vanuit UK) is nog wel redelijk....

Teejoo

Ik koop eigenlijk ook steeds vaker bij de meer onbekende films 2e hands via Amazon.de. Ik ga ze toch meteen rippen dus het boeit me niet echt hoe het doosje etc uitziet. Is soms echt goedkoop.

scoc

De .de site heeft gratis levering als je daar Prime neemt (6,5€/maand). En dan kan je nog een hele reeks series streamen ook.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

This Game

Op Amazon.nl zijn de cd prijzen ook aan het stijgen. Albums die ik tijden op 10eu in de wishlist had staan zijn sinds kort 13 tot 16 geworden.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Teejoo

#7
Quote from: scoc on March 23, 2024, 23:54:23De .de site heeft gratis levering als je daar Prime neemt (6,5€/maand). En dan kan je nog een hele reeks series streamen ook.
Is dat zo?: "Let op: momenteel zijn de Prime-voordelen alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland en Oostenrijk."

scoc

Quote from: Teejoo on March 24, 2024, 13:55:22Is dat zo?: "Let op: momenteel zijn de Prime-voordelen alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland en Oostenrijk."

Heb al een paar jaar Prime op de .de site en heb de Prime voordelen met gratis levering naar in mijn geval België. Werkt gewoon OK. Ik krijg wel elke maand 2x een bericht dat men nu Prime heeft op hun .be site voor een betere prijs maar dat blijf ik gewoon negeren wegens betere deals op de .de site  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

brtram

Prime .de is niet meer verkrijgbaar voor NL klanten.
Na de start van Amazon.nl is zelfs geprobeerd alle NL klanten over te zetten naar .nl Gelukkig hebben ze dit na  veel protest van de klanten, met pijn en moeite teruggedraaid.

Bij Amazon.nl is de verzending bij bestelling boven 20,00 gratis.

Prijzen vergelijken tussen DE en NL is aanbevolen, vaak toch wel flinke prijsverschillen.

Als je bij Amazon.uk koopt moet je voor NL rekening houden met btw en inklaringskosten. Brexit  :clapping: 


John Wx

Gaat dan niet over beeld en geluid maar miste 1 sata kabel voor een projectje


Had alleen nog hele korte en had die halve meters weg gegooid


Voor 5 euro 3 stuks 12 uur later in huis vanuit Duitsland


Vind het bijzonder die lage transport kosten


UK is volgens mij door de brexit fors gestegen verzending
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.