slaapstand pc werkt niet meer door Nvidia shield pro

Started by gringoman, January 3, 2020, 15:51:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gringoman

k heb de shield pro in december op mn verjaardag gekregen,geweldig apparaat,heb hem verbonden in mn netwerk met mn windows 7 pc,shield zit op mn onkyo receiver aangesloten,echter sinds de shield in mn netwerk staat wil mn pc niet meer helemaal in de slaapstand/hybernate,ventilatoren en verlichting blijven branden,monitoren gaan uit,inschakelen gaat alleen met de muis,terwijl die in de slaapstand/hybernate met mn toetsenbord aan gaat,dat werkt dus nu niet.



Als ik mn router  (nieuwe firmware ook gister geinstalleerd,,werkt dan ook niet ) uit doe dan werkt het wel,dus ligt wel aan de shield op een of andere manier.

Iemand een idee waar het aan ligt?




HereIsTom

Daarom haal ik ook altijd alle stroom eraf van de apparaten die ik niet gebruik!
Dus niet in slaap stand, maar helemaal uit.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

gringoman

Nee ik niet doe dat al jaren dat ik mn pc in de slaapstand zet,lekker makkelijk na paar sec weer beeld.

eduard

Misschien niet direct antwoord op je vraag. Maar misschien moet je Windows een keer upgraden naar Windows  10 support voor Windows 7 stopt zeer binnenkort.

Heb je folders gedeeld op de pc en worden deze permanent door de schield uitgelezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


gringoman

#4
Heb gelezen dat met windows 10 nog moeilijker is om de shield in het netwerk te krijgen?

Heb de folders gedeeld maar kan ze via de shield niet benaderen maar dat heb ik ook niet nodig trouwens,ik kopieer mn bestanden direct vanaf de pc  via het netwerk na de harde schijf die op de shield is aangesloten.

Edit:raar dat af en toe de pc wel in slaapstand/hibermate gaat.Net 3x wel en later weer niet,vreemd,iets houd de pc wakker.
De monitoren gaan uit,verlichting en fans blijven aan,denk harde schijven ook in slaapstand

HereIsTom

Quote from: gringoman on January  3, 2020, 17:13:03
Nee ik niet doe dat al jaren dat ik mn pc in de slaapstand zet,lekker makkelijk na paar sec weer beeld.
Zul je wel een hoge stroomrekening hebben als je alles in de standby laat staan.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

gringoman

Quote from: HereIsTom on January  3, 2020, 20:57:15
Zul je wel een hoge stroomrekening hebben als je alles in de standby laat staan.

lol,valt wel mee.

DennisV

Quote from: gringoman on January  3, 2020, 20:50:12
Heb gelezen dat met windows 10 nog moeilijker is om de shield in het netwerk te krijgen?

Heb de folders gedeeld maar kan ze via de shield niet benaderen maar dat heb ik ook niet nodig trouwens,ik kopieer mn bestanden direct vanaf de pc  via het netwerk na de harde schijf die op de shield is aangesloten.

Edit:raar dat af en toe de pc wel in slaapstand/hibermate gaat.Net 3x wel en later weer niet,vreemd,iets houd de pc wakker.
De monitoren gaan uit,verlichting en fans blijven aan,denk harde schijven ook in slaapstand

SMB1.0 ingeschakeld??

Voor netwerk benadering in Windows 10 met de Shield moet je SMB1.0 inschakelen. In tegenstelling tot Windows 7 staat deze standaard uitgeschakeld in Windows 10.

Ga naar config, programma's, onderdelen - Windows onderdelen in-uit schakelen
Zoek naar smb1.0 in de rij en vink deze aan.
Kan nog zijn dat netwerk keer herstart moet worden.



oorzaak slaapstand zou ik niet in de Shield zoeken.

Succes!



Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

gringoman

Quote from: DennisV on January  3, 2020, 22:41:45
SMB1.0 ingeschakeld??

Voor netwerk benadering in Windows 10 met de Shield moet je SMB1.0 inschakelen. In tegenstelling tot Windows 7 staat deze standaard uitgeschakeld in Windows 10.

Ga naar config, programma's, onderdelen - Windows onderdelen in-uit schakelen
Zoek naar smb1.0 in de rij en vink deze aan.
Kan nog zijn dat netwerk keer herstart moet worden.



oorzaak slaapstand zou ik niet in de Shield zoeken.

Succes!

Heb windows 7 en als ik netwerk kabel uit mn pc haal dan werkt het wel goed,mn pc doe ik al jaren in de slaapstand en nooit geen problemen mee,toen ik 2 weken geleden mn shield kreeg toen begon het ook,op een of andere manier houdt iets de pc half wakker,haha

DennisV

ahh excuses gringoman, niet goed gelezen.
Liep al op de zaak vooruit met Windows 10.

Zat ff niet met de gedachtes erbij doordat ik ondertussen nog de thread aan het lezen was  met m.b.t. vuurwerkverbod wat ondertussen uitdraaid op links/rechtse groeperingen, duurzaamheid en hondenverbod.   :clapping:

Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

gringoman

Ik heb bij energie beheer hybride slaapstand toegestaan ingeschakeld en nu lijkt het wel te blijven werken,haha.
Uitschakelen duurt wat langer maar in schakelen gaat met 6 sec.