Gladiator: kleurverschillen tussen BD en UHD

Started by svmnb, December 10, 2019, 09:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Kleuren van de UHD wijken af van de BD versie.
In de scene waarin Commodus wat soldaten ter verantwoording roept (executiepeloton met pijl en boog), zijn de tunieken van de soldaten bruinig i.p.v. paars zoals op de BD.

Huidtinten zien er overigens wel prima uit. Kan iemand bevestigen dat deze onderling afwijken? Is dit te danken aan remastering, of is er iets in mijn settings niet in orde?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

RalphH

Heb je de HDR versie? Dan kun je idd kleurafwijking hebben als bron of weergever niet goed zijn ingesteld cq hdr color space niet lekker ondersteunen/omzetten. Rec.709/2020, ingewikkelde materie volgens mij
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Teejoo

Quote from: svmnb on December 10, 2019, 09:25:15
Kleuren van de UHD wijken af van de BD versie.
In de scene waarin Commodus wat soldaten ter verantwoording roept (executiepeloton met pijl en boog), zijn de tunieken van de soldaten bruinig i.p.v. paars zoals op de BD.

Huidtinten zien er overigens wel prima uit. Kan iemand bevestigen dat deze onderling afwijken? Is dit te danken aan remastering, of is er iets in mijn settings niet in orde?
Ik heb hem besteld maar nog niet binnen. Je hebt het over de disks neem ik aan? Welke speler gebruik je?


svmnb

Ik gebruik de HDR versie op een Panasonic DP-UB424 speler.
Als ik de bijgesloten BD speel met verder dezelfde videoketen, zie ik wel paarse tunieken. Ook op een andere BD speler, overigens.

@ RalphH: Als het een  color space probleem is, zou ik meer rare kleuren verwachten, maar huidtinten zijn 100% in orde.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::