Marantz AV-8801 surround processor preamp voorversterker/tuner

Started by Berserker, January 3, 2020, 12:07:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berserker

Wegens verhuizing, heb ik besloten (na lang wikken en wegen) om toch afstand te doen van mijn Marantz AV-8801 surround processor.

Ik ben de 2de eigenaar van deze processor uit het hogere segment. De Marantz heeft de afgelopen 5 jaar in een audio meubel gestaan in mijn thuisbioscoop op zolder. Er wordt bij ons in huis niet gerookt. De Marantz is gemiddeld ongeveer 2 x per week gebruikt tijdens een avondje film kijken.

De originele doos met verpakkingsmateriaal zit erbij, evenals alle accessoires zoals de Audyssey meetmicrofoon en de originele afstandsbediening van Marantz. Hieronder wat algemene info over deze top processor van het internet:

MARANTZ AV8801
Voor de ultieme muziek en thuisbioscoop surround ervaring is de Marantz AV8801 AV-voorversterker volgepakt met de allernieuwste audio- en videotechnologieën, inclusief de hoogste resolutie formaten zoals Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio.

De Marantz AV8801 heeft daarnaast de mogelijkheid om naast de conventionele 5.1 en 7.1 opstellingen, een configuratie van maar liefst 11.2 te kunnen verwerken dankzij de ingebouwde DTS Neo:X en Audyssey DSX technologieën. Met de toevoeging van front height en width kanalen ervaart u de meest weergaloze surround weergave die u ooit heeft gehoord.
Met in totaal 7 HDMI ingangen en

3 uitgangen voorzien van 4k HD-video en duale HDMI uitgangen voor de hoofdzone kunt u hetzelfde signaal naar twee weergevers sturen, bijvoorbeeld naar zowel uw TV en projector.
De derde HDMI-uitgang geeft u de mogelijkheid om van een andere bron te genieten in een tweede ruimte.

Met de Marantz AV8801 configureert u eenvoudig de akoestische parameters van uw luidsprekers en ruimte en systeem response dankzij Audyssey MultEQ XT32. Daarnaast krijgt u volledige netwerkfunctionaliteit en -flexibiliteit met de vier ingebouwde Ethernetpoorten en de gratis beschikbare iOS en Android bedienings App.


Het geluid van deze processor is van absolute topklasse. Zeker in combinatie met mijn Parasound A51 die overigens ook te koop staat op dit forum. Zowel in stereo als surround zeer indrukwekkend. De versterker heeft praktisch niets geleden omdat hij altijd stil heeft gestaan in een beschermend audio rack.

De vraagprijs die ik in gedachten heb voor deze processor is: 750 euro (verlaagde prijs)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Berserker

Nog een paar foto's

Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Berserker

Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Berserker

Zojuist is de Marantz verkocht als set met de Parasound versterker. Ik zal het topic sluiten.
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"