Downsizing vanaf een Pioneer Kuro KRP-500M

Started by Douma, January 2, 2020, 10:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Er komt naast de LG ook een Sony OLED uit van 48 inch.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

chulin

Dit had ik gemist... aangekondigd op CES?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Douma

Quote from: chulin on January  8, 2020, 13:38:11
Mooie review :worship:
Zelf ook meegemaakt, ben 100 % met je eens. Wellicht wachten tot de nieuwe 49" oled of misschien kijken naar een 55", zoals je al zei de Sony oogt kleiner, ik denk niet dat een 55" oled veel groter is dan de Pioneer
Thanks! Ik ga inderdaad wachten op de "kleinere" OLED's. Ik wil perse een kleinere tv. Dat de effectieve schermmaat dan bijna gelijk is aan mijn huidige tv is mooi meegenomen, maar niet belangrijk.

Quote from: Dura on January  8, 2020, 15:17:01
Er komt naast de LG ook een Sony OLED uit van 48 inch.
Interessant!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

chulin

Net wat gelezen..... ff geduld  ;)

Sony isn't the only TV manufacturer to have announced a 4K OLED TV smaller than 55 inches at this year's CES; LG announced a 48-inch model of its own earlier today. Sony isn't confirming this explicitly in its press release, but the reason for this is almost certainly that both companies are using the same panel from LG Display, which added a 48-inch model to its range for the first time this year. The announcement suggests we could soon see 48-inch versions from other OLED TV manufacturers, including Panasonic, Vizio, and Philips in Europe.

https://www.theverge.com/2020/1/6/21052177/sony-2020-tv-lineup-8k-4k-lcd-size-specs-performance-ces

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

donaldk

Quote from: Douma on January  2, 2020, 10:35:05
Afgelopen jaar ben ik minder film en series gaan kijken en begon ik mij steeds meer te storen aan de enorme zwarte lap in mijn kamer. Ik heb daarom besloten de Pioneer te vervangen door een kleiner model. De vraag is alleen welke. Ik heb mij al jaren niet meer bezig gehouden met tv's. Kunnen jullie mij wat tips geven op basis van de volgende zaken:

Mijn budgetbandbreedte is €800 - €1200. Zowel nieuw als tweedehands is prima. Een afmeting tussen de 42" en 50", maar 46" zou voor mij de mooiste maat zijn.

Belangrijk:
- Dunne rand
- Zwartweergave (ik ben mij bewust dat OLED afvalt ivm de afmeting en dat ik niet de zwartweergave van mijn Kuro kan verwachten)
- Bewegingsscherpte

Niet belangrijk:
- Smart
- 4k
- 101 aansluitmogelijkheden

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Even wachten en dan de Sony (en anderen) 48ÖLED kopen. LGD heeft vorig jaar aangekondigd en de eerste TV(s) op basis van paneel zijn op CES gepresenteerd Sony lijkt het eerst/verst te zijn afgaande op nieuws van CES.

Snowmaster

Zijn beschrijvingen zijn geen review !  Het is een beschrijving van zijn waarnemingen cold out of the box. Wat hij ziet, geloof ik.
Maar......elk scherm vraagt inspeeltijd en afstelling.
Ik heb een al oudere Pana OLED en de betere Pio in NL 🤭 (500 M met èchte ISF en gemod)
Het duurde een paar weken maar toen maakte de Pana gehakt vd Pio.
Bewgingsonscherpte en motion? Ja, maar ondertussen nauwelijks nog waarneembaar door optimale signaal en stroomaanvoer en afstelling.
Dus : Douma's gekochte scherm wordt vast nog beter.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)