Downsizing vanaf een Pioneer Kuro KRP-500M

Started by Douma, January 2, 2020, 10:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Quote from: Douma on January  3, 2020, 09:50:58
Dank voor de tip darkrunner!

Uit reviews en forumdiscussie heb ik opgemaakt dat de verschillen tussen de 2018 XF9005 en de 2019 XG9005 minimaal zijn. En ook nog eens op een gebied die ik minder interessant vind. Vandaar mijn keus voor de XF9005.

De Panasonic GXW904 is afgevallen vanwege de lagere paneel refresh rate.
enige wat de XG interessant maakt tov de XF is dat de XG in 85" komt voor de rest zijn de verschillen minimaal.

Imo ga de 9005 eens vergelijken met de 49" Q7 zijn de enige 2 in die maat met Fald/Direct led.

Douma

Welke Q7 is dit precies?

Ik heb in ieder geval al een zeer scherpe aanbieding voor de 2019 49XG9005 gekregen. :)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik zal zeer weinig 4K content bekijken. Is er dan nog een goede reden om toch voor een 10bit paneel ipv een 8bit paneel te kiezen?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Douma

#29
Quote from: TabCam on January  3, 2020, 14:58:31
HDR
Ontbreekt er een deel van je antwoord of is dit het antwoord op mijn vraag? ;) De Sony ondersteunt toch ook gewoon HDR?

Wat me nog een beetje doet twijfelen aan de Sony zijn de meldingen (ook in reviews) van "black bar issues". Het doorsijpelen van licht in de zwarte balken. Misschien toch maar eens de Sony met de Samsung gaan vergelijken.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

chulin

Beste Douma:
Ik zou zeggen ff geduld hebben en wacht tot de nieuwe lg oleds.
Kort geleden ben ik aan het zoeken gegaan voor een nieuwe tv rond de 43" voor in de slaapkamer. 2 Samsungs qled en 1 Sony lcd verder heb ik uiteindelijk een lg 55" oled gekocht.
Als je een keer gewend bent aan de Pioneer ben je gauw klaar met de vreselijke black crush en ghosting.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Douma

Heb je ervaring met de hiergenoemde modellen chulin? En dan met name de Sony 49XG9005?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

chulin

Ik weet niet precies welke Sony was, volgens mij de Xf of xg 90. De qled waren de Q60r en de q70.
Heb alle drie teruggestuurd, misschien ben ik een pechvogel maar het was echt vreselijk. De qled waren zeer slecht afgewerkt, omlijsting was geen eens recht, in alle hoeken clouding aanwezig, HDR was well erg goed.
De Sony had ook last van clouding (lang niet zo erg als de qled)) en imo was HDR iets minder, well super afgewerkt. Misschien had ik een kans moeten geven maar ik was na 3 tv's klaar dus voor de oled gegaan, geen spijt.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

darkrunner


Douma

Dank voor al jullie advies! Ik heb de gok genomen voor een de Sony XG9005 na een nog scherpere aanbieding inclusief 5 jaar garantie.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Richi

Mooi, veel plezier ermee! En laat even weten hoe het bevalt aub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Douma

Thanks! Dat zal ik doen. Voordat mijn Pioneer de deur uit gaat, komt er eerst een vergelijking. Bevalt de Sony niet, dan gaat deze terug en kijken we dan opnieuw naar de mogelijkheden.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

chulin

Hier ook benieuwd naar je bevindingen.
Btw, bij kamera express kan je een persoonlijk aanbieding aanvragen, scheelt veel geld met de website prijs 👌
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

CineSmurf

Quote from: darkrunner on January  2, 2020, 17:27:37
49XF9005 ga je geen spijt van hebben., XG is het 2019 model

Zeker ook eens bij Tvsmits informeren top winkel voor tv"s
Na lang zoeken begin dit jaar kwam ik ook hierop. Precies dezelfde redenering, ik wil top beeld, maar Oled is er niet in die maat. Ik ben zeer te spreken over deze tv. Hangt hier nu een jaar ongeveer.
Ook de smart tv processor is lekker snel.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Douma

Quote from: chulin on January  5, 2020, 10:00:18
Hier ook benieuwd naar je bevindingen.
Btw, bij kamera express kan je een persoonlijk aanbieding aanvragen, scheelt veel geld met de website prijs 👌
3x raden waar ik de scherpe aanbieding heb gekregen. ;)

Quote from: CineSmurf on January  5, 2020, 10:40:05
Na lang zoeken begin dit jaar kwam ik ook hierop. Precies dezelfde redenering, ik wil top beeld, maar Oled is er niet in die maat. Ik ben zeer te spreken over deze tv. Hangt hier nu een jaar ongeveer.
Ook de smart tv processor is lekker snel.
Positieve ervaringen hoor ik graag. :thumbs-up: Welke tv had je hiervoor? En wat is jouw ervaring met het 'blooming' effect, het doorsijpelen van licht in de zwarte balken?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

CineSmurf

Hiervoor had ik een van de laatste Plasma's: een Panasonic VT50, 42 inch. Lang zitten twijfelen, omdat ik juist de zwartwaarden van de LCD's echt onder de maat vond. Van blooming heb ik niet veel last.
De TV past zich trouwens op omgevingslicht aan, dat is best prettig. Als je 'm 's-avonds aanzet is ie eerst veel te fel, maar dat past zich langzaam aan naar de verlichting in de huiskamer.

Wel wat lipsync problemen met mijn HEOS bar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Douma

Quote from: CineSmurf on January  5, 2020, 16:05:58
Hiervoor had ik een van de laatste Plasma's: een Panasonic VT50, 42 inch. Lang zitten twijfelen, omdat ik juist de zwartwaarden van de LCD's echt onder de maat vond. Van blooming heb ik niet veel last.
De TV past zich trouwens op omgevingslicht aan, dat is best prettig. Als je 'm 's-avonds aanzet is ie eerst veel te fel, maar dat past zich langzaam aan naar de verlichting in de huiskamer.

Wel wat lipsync problemen met mijn HEOS bar.
En wat is je ervaring met de zwartwaardes ten opzichte van de Panasonic? Ik denk trouwens niet dat ik gebruik ga maken van het automatisch aanpassen van backlight, maar wie weet.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

CineSmurf

De Sony verslaat de plasma. Overigens zag ik altijd een soort regenbogen bij mijn plasma, dat heeft de sony in elk geval niet meer.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

TornadoGo

#43
Helaas te laat maar de LG CX (=C10) is net aangekondigd in 48" formaat, verkrijgbaar vanaf dit voorjaar: https://tweakers.net/reviews/7586/lgs-2020-oled-tvs-kleiner-platter-en-oprolbaar-in-de-herkansing.html
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

WickedGame

Quote from: TornadoGo on January  7, 2020, 12:17:10
Helaas te laat maar de LG CX (=C10) is net aangekondigd in 48" formaat, verkrijgbaar vanaf dit voorjaar: https://tweakers.net/reviews/7586/lgs-2020-oled-tvs-kleiner-platter-en-oprolbaar-in-de-herkansing.html

Moest ook direct aan dit topic denken toen ik dat bericht las. Een mooie instapmaat die ze gaan brengen.

Douma

Kijk eens aan, dan komen die kleinere oleds inderdaad redelijk snel op de markt. Het hoeft niet te laat te zijn. Ik krijg vandaag of morgen de Sony binnen. Die ga ik eerst vergelijken met mijn Pioneer. Als ik tevreden ben met de beeldkwaliteit en mij niet stoor aan bijvoorbeeld de blooming problemen bij hdr content, dan blijft de Sony. Er zal altijd iets te wensen overblijven. Daarnaast is er nog geen adviesprijs bekend en moeten de eerste reviews nog komen.

Dank voor het tippen TornadoGo  :thumbs-up:
"Nothing lasts, but nothing is lost."

chulin

Redelijk snel is zeker 4 maanden  ;)

Ieg ben benieuwd naar je bevindingen met de Sony. Vorige jaar afscheid genomen van mijn Pioneer, heel veel gekeken maar 95% was imo minder dan de oude plasma, ook verschillende oled schermen.

Veel plezier alvast
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Douma

Gisteren heb ik de Sony binnengekregen. Eerst voorzichtig opgesteld zonder de voet te monteren, voor het testen. Ik had al de nodige topics over de beste instellingen doorgespit en de tv alzo ingesteld. Alleen de kalibratiesettings gelaten voor wat ze zijn, daar heb je echt een colorimeter voor nodig aangezien geen tv hetzelfde is. Mijn eerste indrukken:

Zeer onder de indruk van de zwartwaardes, gezien het feit dat het LCD is. Maar de zwartwaardes van mijn Pioneer zijn iets beter. Schaduwdetail van de Sony is niet slecht, maar mijn Pioneer is beter. Het lijkt aslof de Sony toch een lichte blackcrush heeft. Ik heb met de verschillende settings die zwartniveau beinvloeden gespeeld, maar kreeg het schaduwdetail niet beter. Kleuren spatten van het scherm, maar ogen wat minder natuurlijk dan mijn Pioneer. De Pioneer oogt organischer, de Sony wat harder. De Sony laat, op schaduwdetail na, meer detail zien dan de Pioneer. Kleuruniformiteit is beter op de Pioneer. De Sony "vlekt" wat meer, al hebben we het hier over kleine verschillen en is de Sony echt niet slecht hierin. Verder kan de Sony een bak meer licht geven dan de Pioneer  8), maar dat heb ik juist niet nodig. Ik zet zelfs de Pioneer soms donkerder.

Motion handling van de Sony is anders dan van de Pioneer. De Pioneer is bij trage pans van content zoals bijvoorbeeld een bos iets waziger, maar wel vloeiender. De Sony laat tijdens deze pans iets meer detail zien, maar "schokt" meer. Maar wederom zijn de verschillen klein, al geef ik de voorkeur aan vloeiend boven scherpte.

De Sony oogt een stuk kleiner, terwijl het effectieve schermoppervlak maar 1" kleiner is dan mijn Pioneer. Een zeer fijne maat vind ik die 49"! De Sony reflecteert het omgevingslicht meer dan dat mijn Pioneer doet. En aangezien het een VA paneel is, moet je niet teveel onder een hoek gaan zitten. Als ik alleen kijk geen punt natuurlijk, maar ik kijk ook nog wel eens met vrienden.

Eerste conclusie: 4K en Smart vind ik niet belangrijk. Als ik dan kijk naar de voor mij belangrijke punten, zwartwaardes, schaduwdetail, kleuren en bewegingsscherpte, dan wint de Pioneer het in mijn ogen. Om eerlijk te zijn is de Sony voor mij geen verbetering.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

chulin

Mooie review :worship:
Zelf ook meegemaakt, ben 100 % met je eens. Wellicht wachten tot de nieuwe 49" oled of misschien kijken naar een 55", zoals je al zei de Sony oogt kleiner, ik denk niet dat een 55" oled veel groter is dan de Pioneer
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Richi

Quote from: chulin on January  8, 2020, 13:38:11
Mooie review :worship:
Zelf ook meegemaakt, ben 100 % met je eens. Wellicht wachten tot de nieuwe 49" oled of misschien kijken naar een 55", zoals je al zei de Sony oogt kleiner, ik denk niet dat een 55" oled veel groter is dan de Pioneer
Onze Philips 55" oled is exact even groot als de Pioneer was (exclusief luidspreker), dus een 48 inch oled lijkt mij in dit geval een mooie vervanger.

Prima review trouwens!  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a