Advies zwart handmatig rolscherm? Epson 9400, €200-€400, woonkamer, 100" 16:9

Started by Menno_M, December 31, 2019, 11:18:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_M

Beste forummers,

Ik zoek een projectscherm, budget 300 a 400, met de volgende eigenschappen:

- Woonkamer, kan redelijk verduisteren maar veel witte muren
- Geen plek voor vast scherm, moet aan plafond zodat ik vóór mn tv kan uitrollen
- Kleur liefst zwart
- Liefst handmatig (geen stroomkabels wegwerken etc en vind t niet erg om uit te rollen)
- Scherm komt voor tv, dus aan plafond. Zou mooi zijn als er wat ruimte zit boven het scherm zodat ik niet vlakbij het plafond projecteer
- Heb op het forum verschillende gain artikelen gelezen, ik ga er vanuit dat ik 1.0 - 1.2 nodig heb
- Beamer is 9400, eventueel 7400 (nog te bestellen). Heb deze gekozen op basis van ervaring met vorige versie (7200) en lage inputlag (gamen)
- Gebruik 70% home cinema, 30% gamen (PS4)


En is dit iets?

De IV-A230_16-9 voor 280 euro

https://www.projectieschermen.com/artikel/401/manual-hd-series-projectiescherm.html

En is er iets mis met Elitescreens?

https://www.coolblue.nl/product/409948/elite-screens-m100xwh-16-9-229-x-151.html

Ik las nog wel iets op het forum over OS screens irt bollingen van handmatige schermen, maar kan daar online weinig over vinden.


darkrunner

Vind €280 al overdreven voor een manueel scherm koop je er nu eentje van €100 of €500 golven ga je altijd hebben.

Kijk eens op de site van Esmart Germany of Hivilux

Elitescreens moet je links laten liggen.

Menno_M

Quote from: darkrunner on December 31, 2019, 14:10:04
Vind €280 al overdreven voor een manueel scherm koop je er nu eentje van €100 of €500 golven ga je altijd hebben.

Kijk eens op de site van Esmart Germany of Hivilux

Elitescreens moet je links laten liggen.

Zag handmatig alleen hele goedkope" https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/rollo-leinwand/esmart-germany-rollo-leinwand-mirolo-221-x-125-cm-100-16-9-19184024.html

69 euro... Kan dat goed zijn?


darkrunner

Zal gene vette zijn voor die prijs vraag is, is er eentje van €300/400 manueel beter

Men oude beamax manueel had een stevige behuizing doek was opzich ook sterk maar ook die had golven, qua bouw zullen die van Esmart/Hivilux niet onder doen tov die van ivision, elitescreens

millon

Ik heb van Esmart de Tension 110inch
Superstrak scherm en de kabel netjes weggewerkt.
Binnen 3 dagen het scherm binnen.
Voor deze prijs kan je nergens beter kopen.

Een gewoon scherm gaat altijd golven.

Menno_M

Ik ga eens kijken, zag volgens mij geen handmatige rolschermen daar.

Wat is er zo slecht aan die Elites?

millon

Quote from: Menno_M on January  1, 2020, 13:32:25
Ik ga eens kijken, zag volgens mij geen handmatige rolschermen daar.

Wat is er zo slecht aan die Elites?

Tension handmatig helaas niet.

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Wel eerst ff informeren wat bv de b-stock heeft voor mankementen maar waarschijnlijk praat je dan over krasjes op het kunstof gedeelte of zoiets...
Als je perse een goedkope manuele wilt dan zijn die nooit tab tensioned en heb je in 99% van de gevallen golven in je doek (en dus in je beeld) etc etc
Ik persoonlijk ging voor een goed scherm... ze zeggen niet voor niks 'je trouwt je scherm en date je projector'  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: Menno_M on January  1, 2020, 13:32:25
Ik ga eens kijken, zag volgens mij geen handmatige rolschermen daar.

Wat is er zo slecht aan die Elites?

Ik heb twee schermen terug gestuurd om vouwen en strepen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M

Quote from: reza on January  1, 2020, 14:07:42
Ik heb twee schermen terug gestuurd om vouwen en strepen.

Maar qua prestaties zijn ze ok? Zie dat coolblue ze levert, dat vind ik wel een voordeel ik woon in Rotterdam is handig voor eventuele retouren.
Vind het niet erg om eventueel wat terug te sturen tot er een goede is, ze zullen niet allemaal productiefouten hebben toch?


reza

Ik vind van niet.
Het doek zelf zit vol met structuur wat ik dus ook de hele tijd zag ( 3 schermen ). Plus de vouwen.
Slecht product. Ik had ze trouwens ook bij CB gehaald, die heeft wel een goede service maar na twee keer retourneren kwamen ze wel met vragen.
Dus oneindig retourneren zal helaas niet gaan..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M


darkrunner

Als je u ruimte kan verduisteren met gordijnen zodat er geen straat/zon licht binnen komt en je de lichten in de ruimte  uit kan laten tijdens het film kijken dan het witte doek nemen.

reza

Ik zou echt gaan voor Hivilux! Je krijgt echt geen beter product voor het geld. Sterker nog, de schermen van Hivilux kunnen zich makkelijk meten met duurdere merken/schermen op de markt. Esmart is ook goed maar minder dan de Hivilux ( nee ik heb geen aandelen ;D )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Zou voor een manuele ook voor Hivilux gaan, vast scherm was men Esmart echt top en kan zich meten met Hivilux

Esmart heeft goede betaalbare tensions, Hivilux heeft dan weer duurdere mag nog steeds betaalbaar tov vele andere merken top Tab Tensions.

Waar je bij Hivilux wel vanop aan kunt is dat de na service zeer goed is, John van Hivliux is een top kerel.

Ga me zelf ook weer een Esmart kopen:
ESMART Professional TATENSO Tension Leinwand Glasfaser 244 x 137 cm (110") 16:9

Samen kopen? kunnen we verzendkosten delen :) , je kan Esmart altijd mailen voor een kortingscode scheelt weer in verzendkosten.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Haha,wou eerst een alr scherm kopen ma bv een 9400 heeft da niet nodig

Volgende optie 2 Hivilux Tab tensions 1 16:9 de andere 21:9

Ma ik ga eerst eens experimenteren met 2 Esmarts,1 Tension en dan 1 gewoon elektrisch omgekeerd voor het tension scherm hangen en kijken hoe dit zou werken voor masking.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M

Quote from: darkrunner on January  1, 2020, 17:18:01
Als je u ruimte kan verduisteren met gordijnen zodat er geen straat/zon licht binnen komt en je de lichten in de ruimte  uit kan laten tijdens het film kijken dan het witte doek nemen.

Ik heb verduisterende gordijnen en kan licht uitzetten. Maar heb wel veel witte muren.

Toch voor wit gaan?

Jammer dat ze dit niet in t zwart hebben....

https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/tension-leinwand/grau/esmart-germany-tageslicht-tension-leinwand-grau-glasfaser-244x137-cm-110-16-9-128878205.html

darkrunner


millon

Quote from: darkrunner on January  1, 2020, 19:15:14
Ja voor wit doek gaan

En als je witte muren hebt en niet compleet kan verduisteren en ook overdag kijkt?
Epson 3300

Menno_M

Ik ga het even anders oplossen. Ga binnen 1,5 jaar verhuizen, in huidige woning zitten wat beperkingen (vandaar ook handmatig bediend etc).

Koop nu iets goedkoops voor de time being:

https://www.acesdirect.nl/product/9215522/elite_screens_100_manual_screen_maxwhite/M100UWH/?c_id=17&utm_source=tweakers.net&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakers-xml#specificaties

En dan zet ik een keer een echt goed fixed frame scherm neer in mn nieuwe huis waar ik de ruimte heb.

Dank voor t meedenken. Als er behoefte aan is kan ik mijn ervaring met dit scherm posten.


reza

Toch voor de Elite gegaan.
Ik ben wel benieuwd hoe jij het ervaart.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Menno_M