Luidspreker standaard

Started by Cobraatje, December 31, 2019, 07:41:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Ik zoek een betaalbare luidsprekerstandaard voor luidsprekers LxBxH 32x16x52 cm.
Liefst onder de €200,-
De meeste stands zijn 60/61 cm, dat is ivm mijn lengte om de tweeter(ribbon) op oorhoogte te krijgen voor mij te laag(2m lang).
Ik zoek dus een stand van rond de 70 cm hoog, die niet te breed is.

Zelf heb ik de Atacama nexus 7i gevonden, topplaat (BxD) 145 x 180 mm, maar twijfel of de topplaat wel groot genoeg is voor mijn monitor (BxDXH) 160x320x520 mm en het niet wankel wordt.
Wie heeft ervaring met de 7i?

Wie weet standaards die aan mijn eisen voldoen?



dre73

Je kan de Nexus stands vullen met zand,dan staan ze echt super stevig.
Maar de topplaat vind ik inderdaad wat ondiep,maar de breedte is prima.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Remco

Quote from: Cobraatje on December 31, 2019, 07:41:15
Ik zoek een betaalbare luidsprekerstandaard voor luidsprekers LxBxH 32x16x52 cm.
Liefst onder de €200,-
De meeste stands zijn 60/61 cm, dat is ivm mijn lengte om de tweeter(ribbon) op oorhoogte te krijgen voor mij te laag(2m lang).
Ik zoek dus een stand van rond de 70 cm hoog, die niet te breed is.

Zelf heb ik de Atacama nexus 7i gevonden, topplaat (BxD) 145 x 180 mm, maar twijfel of de topplaat wel groot genoeg is voor mijn monitor (BxDXH) 160x320x520 mm en het niet wankel wordt.
Wie heeft ervaring met de 7i?

Wie weet standaards die aan mijn eisen voldoen?

Ik weet niet wat 'te breed is' maar je zou kunnen kijken naar de Dynaudio stand 4. Ik heb de stand 3x en die zijn met soundcare superspikes eronder 66 cm. hoog. Misschien een idee? 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Xander32

In het verleden had ik stands van Apollo, ik weet niet of die nog te verkrijgen zijn. Die waren redelijk betaalbaar en stabiel.

En nog een tip; zet de speakers vast op de stands met Pritt poster buddies of Blu Tack. Dat werkt super, ze staan dan echt goed vast, maar je kan ze ten aller tijden weer los krijgen zonder beschadiging.


Quote from: Cobraatje on December 31, 2019, 07:41:15
Ik zoek een betaalbare luidsprekerstandaard voor luidsprekers LxBxH 32x16x52 cm.
Liefst onder de €200,-
De meeste stands zijn 60/61 cm, dat is ivm mijn lengte om de tweeter(ribbon) op oorhoogte te krijgen voor mij te laag(2m lang).
Ik zoek dus een stand van rond de 70 cm hoog, die niet te breed is.

Zelf heb ik de Atacama nexus 7i gevonden, topplaat (BxD) 145 x 180 mm, maar twijfel of de topplaat wel groot genoeg is voor mijn monitor (BxDXH) 160x320x520 mm en het niet wankel wordt.
Wie heeft ervaring met de 7i?

Wie weet standaards die aan mijn eisen voldoen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cobraatje

Bedankt voor de tips.
Ik blijf toch twijfelen over hoe stabiel de monitoren op een (veel) kleinere plaat staan en een plaat groter dan de luidspreker vind ik niet fraai staan.
Aangezien Raidho stands tussen de €1.00-2.500 kosten is dat ook geen optie :o

Ik heb besloten stands te laten maken die de juiste afmeting hebben.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Cobraatje

Vandaag komen de stands binnen, ik ben benieuwd.
Zal later vandaag wat foto's maken en plaatsen.

Cobraatje

Ze zijn binnen :)

Ideaal dat je zelf kunt kiezen hoe groot, hoe hoog, hoeveel poten, rond/vierkante poten, met/zonder stelvoeten, wel/niet gecoat.


fasteddie

Quote from: Cobraatje on January 18, 2020, 08:49:21
Vandaag komen de stands binnen, ik ben benieuwd.
Zal later vandaag wat foto's maken en plaatsen.

Mooie stands, mag ik vragen waar je deze hebt laten maken? Ja? Waar heb je ze laten maken?

skyfox

Ben ook wel benieuwd naar dat adresje. Superhandig om ze op maat te kunnen bestellen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Cobraatje

Ik ben er erg tevreden mee, de ribbon op de goede (oor)hoogte en een precies passende bovenplaat.
Verder imo zeer nette prijzen(ik was de eerste die demontabel wilde en nog iets goedkoper uit ;)).
Prijzen zijn voor een set.

Zoek op Marktplaats: luidspreker standaard op maat

Prijzen:
Staale staander: 50 euro (gelast)
Staale staander demontabel: 75 euro
Poedercoaten in elke gewenste ral kleur: 50 euro (gelast) demontabel:65 euro
Bouten of stelvoetjes voetplaat: 10 euro

fasteddie

Dank je....zeer scappelijke prijzen inderdaad!

Hannibal_

Erg gaaf en idd niet te gek duur

(Ik heb achter epos stands met aan de bovenkant ook kleine spikes)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

r_flagg

Ik heb voor mezelf  ( en enkele formumleden) ook speaker-stands gemaakt.
Staal, gelast  Tot nu toe enkel vierkant staal 20x20 gebruikt
Strak, tot op de mm, nauwkeurig aan de maat.
Degelijk en stabiel. Voldoende massa ( gewicht tussen 12.5 -15kg per stuk)
mooie open structuur wat de geluidsbeleving zeker ten goede komt.  "Diepere drogere strakke bas en meer detail "



Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Cobraatje

Had ik dat maar geweten, ik had een forumgenoot mijn opdracht liever gegund.

Prijsstelling lijkt mij interessant voor degenen die nog op zoek zijn naar standaards.

r_flagg

Deze komen ook op ca €100,- per stuk. Afhankelijk van afmeting / bewerking
gespoten in Ralkleur naar keuze
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Cobraatje

De prijzen op marktplaats zijn per set.

r_flagg

Dat is niet duur !    En het ziet er zeker ook goed uit

Echter zijn ze niet helemaal vergelijkbaar qua materiaal en afwerking
De kop-en voetplaat van deze stands zijn van 6mm dik materiaal en vertikale profielen lijken me (holle) koker 40x40 ( wanddikte 3mm schat ik )  die met een hechtje aan de platen is gelast ( of demontabel te verkrijgen )  Gaten in de platen om voetjes door-en-door vast te zetten met een moertje.
De stands die ik maak zijn massief 20x20mm,  in verstek gezaagd en volledig gelast zodat je geen naden of kopse kanten ziet. Al bij al wel wat bewerkelijker en er  zit ook wel wat gewichtsverschil tussen de stands;  stand van 60 cm van M.P. weegt ca 9kg. t.o.v. 12.5 kg. ( 40% meer massa )
De gaatjes tbv de spikes zijn niet door-en door en  voorzien van schroefdraad M6 of M8 ( naar keuze) Dus geen zichtbare bevestigingen

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Cobraatje

Mooi dat er meerdere opties zijn, tegen niet van die absurde bedragen die sommige bedrijven durven te vragen.