Nieuwe Epson beamers op komt in 2020?

Started by FireStarter, December 30, 2019, 22:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Gave beamer voor een erg mooie prijs die dus wel klopt :).

angelo41

Quote from: RonG on January  7, 2020, 18:51:37
Gave beamer voor een erg mooie prijs die dus wel klopt :).
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Nico111

Nou mooi koopje. Veel plezier ermee!
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

ronramaekers

Ai, daar heb ik me nét misgegrepen met een rare reden bij Redable Daar stond hij ook voor 2031 euro. CC Betaling liep mis en op dat moment sprong de prijs ook weer terug naar 2799+. Dus ondanks dat ik een order had, kon ik hem niet weer bestellen. Heel suf dat ze daar opeens niets aan konden doen. Hun woorden:

De prijs voor dit model is vanmorgen verhoogd, er was een zeer scherpe prijs geldig voor een bepaald aantal producten. Dit aantal is vanmorgen overschreden, waardoor de prijs nu een stuk hoger ligt. Deze kan ik helaas ook niet meer aanpassen.

ahhh, echt niet? Dus door de mislukte betaling heb ik pech?

Daar lijkt het inderdaad op. Echter was deze zeer scherpe prijs een aanbieding vanuit Epson enkel voor een specifiek aantal. Ondanks ik het graag zou willen, kan ik deze prijs niet meer verlagen.

Wazige actie, of die nou van Epson of Redable of Centralpoint is. Ik grijp in ieder geval mis.


angelo41

dat is balen[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Keerzijde

Verdorie, die 9400 voor 2031,- zag ik ook voorbij komen, maar was bij beide webshops toen al niet meer leverbaar  :(

Ik was net een paar dagen eerder wezen kijken voor een 7400, en had de 9400 als optie afgeschreven
omdat die toch weer 800,- duurder is.

Maar Angelo41 in ieder geval gefeliciteerd met zo'n mooie beamer! 
Ik ben heus niet jaloers  :-X

@ronramaekers: kunnen we geen Group Buy organiseren om de 9400 alsnog ergens voor 2031,- te kunnen aanschaffen?   :hehe:

Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

darkrunner

Redable  hun prijs moet je compleet negeren die flikken zulke zaken wel meer

Vorig jaar hebben we ook zoiets gezien bij de 9300 die stond op een gegeven moment ook voor rond de 2000 te koop bij oa Centralpoint dus dat de 9400 nu zo laag staat is niet ongewoon.

ronramaekers

Er kwam ook nog een leuk automatisch zout-wrijverij-mailtje binnen dat ze in hun 'grote magazijn' nog een winkelwagentje van 2031 euro van mij waren tegengekomen.
Of ik dat wilde betalen. Doorklikken. Tada, 3181 euro.

Grapjassen.

Tot zover mijn avontuur met Redable. Superfirma  :nowink:

angelo41

Quote from: Keerzijde on January  8, 2020, 11:33:37
Verdorie, die 9400 voor 2031,- zag ik ook voorbij komen, maar was bij beide webshops toen al niet meer leverbaar  :(

Ik was net een paar dagen eerder wezen kijken voor een 7400, en had de 9400 als optie afgeschreven
omdat die toch weer 800,- duurder is.

Maar Angelo41 in ieder geval gefeliciteerd met zo'n mooie beamer! 
Ik ben heus niet jaloers  :-X

@ronramaekers: kunnen we geen Group Buy organiseren om de 9400 alsnog ergens voor 2031,- te kunnen aanschaffen?   :hehe:
kon ik niet laten liggen aan die prijs[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


ronramaekers

Zo zie je maar wat voor absurde marges er op dit soort producten zitten  :smile:
We wachten gewoon op een prijsverlaging, en tot die tijd TW8100en we nog even door..

Keerzijde

Quote from: angelo41 on January  8, 2020, 11:58:52
kon ik niet laten liggen aan die prijs[emoji848]

Als ik hem op tijd had gezien had ik hem zeker ook voor die prijs besteld!
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

angelo41

Quote from: Keerzijde on January  8, 2020, 12:08:36
Als ik hem op tijd had gezien had ik hem zeker ook voor die prijs besteld!
je kan ze toch nog bestellen. net gekeken.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


darkrunner

Quote from: ronramaekers on January  8, 2020, 12:01:51
Zo zie je maar wat voor absurde marges er op dit soort producten zitten  :smile:
We wachten gewoon op een prijsverlaging, en tot die tijd TW8100en we nog even door..
Bekende uitspraken tegenwoordig

We houden amper het hoofd boven water
we verdienen amper zelf nog iets op producten
Internet winkels maken ons kapot

Op die 9400 van Centralpoint voor €2132 daar verdienen hun ook nog op moet je niet vragen wat de andere erop pakken die je de volle mep aanrekenen

Rotte bij oa Epson is dat ze prijsafspraken hanteren wat onwettig is mogen ze door de EU eens op hun vingers voor getikt worden met een fikse boete erbovenop.

Keerzijde

#38
Quote from: angelo41 on January  8, 2020, 12:24:00
je kan ze toch nog bestellen. net gekeken.

Vast wel, maar hij is niet op voorraad en de prijs is inmiddels 3.181,09   :(
Tenminste, als je Centralpoint bedoelt...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

angelo41

Quote from: Keerzijde on January  8, 2020, 12:46:48
Vast wel, maar hij is niet op voorraad en de prijs is inmiddels 3.181,09   :(
Tenminste, als je Centralpoint bedoelt...
ik bedoel centralpoint ja. 2132 met btw. nog altijd.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

van mij was ieook niet voorradig zaterdag geweest toen ik hem bestelde, en toch gisteten geleverd.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Keerzijde

#41
Quote from: angelo41 on January  8, 2020, 12:53:58
ik bedoel centralpoint ja. 2132 met btw. nog altijd.

Dan weet ik niet welk product of welke site jij bekijkt.
Druk eens op 'refresh' in je browser...
Anders lijkt het mij erg vreemd dat jij een andere prijs te zien krijgt dan ik (en anderen met mij)
(Gebruikt je een andere dan de .nl website of browse je via een vpn?)

Update: OK, als ik de website op BE zet en dan zoek op EH-TW9400 zie ik inderdaad de 2132,- prijs verschijnen.
Maar dit lijkt mij een foutje t.o.v. de NL website?
Bovendien ben ik een gewone consument en kan daar dus toch niet kopen...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

angelo41

al 20keer gerefreshd.in mijn account nog altijd 2100.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


J.A.F._Doorhof

#43
Voordat je denkt dat dit normale prijzen zien, zie al weer iemand roepen "kun je nagaan wat een marge"

Bepaalde webwinkels bieden projectoren en andere onderdelen aan ONDER de inkoops prijs, ze hopen er zoveel te verkopen dat ze een zogenaamde cashback krijgen van bijvoorbeeld epson, als je een X aantal units verkoopt op jaar basis krijg je een soort van bonus. Dit zijn echter aantallen waar een GOEDE Home Theater dealer eigenlijk amper aankomt, je mag dit ook niet vergelijken met elkaar. Daarnaast is het volgens mij een leugen dat er een voorraad zou zijn bij Epson aangezien er op dit moment een leveringsprobleem is met bepaalde TW9400s dus daar word waarschijnlijk gewoon een leugen verteld om het allemaal te verantwoorden.

Wij bieden onze projectoren aan tegen een minimale marge en komen uit voor een 9400 op 2499.00
Lager kan gewoon echt niet.
Nou het kan lager.... maar dan krijg je dus een doos, geen enkele vorm van garantie (bij problemen of vragen moet je maar op het forum kijken, en bij defecten mag je een email sturen), natuurlijk krijg je ook geen gratis calibraties en hercalibraties.....

En dan nog is 2031.00 eigenlijk totaal niet te doen.

Wij zijn gemiddeld met een klant tussen de 3-10 uur bezig VOOR hij/zij iets koopt.
Daarnaast wil je niet weten hoeveel uur daarna word besteedt aan advies, calibraties, checkups etc.

Daarnaast zijn dit soort webwinkels vaak van 1 persoon en zodra het bekend word dat er zo gestunt word worden de prijzen vaak snel aangepast, Onze filosofie is echter heel simpel, we willen een reële prijs neerleggen bij onze klant die mee kan komen met de gemiddelde online prijs maar waar je wel een ENORM flink aantal extra opties voor krijgt zoals calibraties, hulp en support en natuurlijk handelen we eventuele problemen snel en vakkundig op.

Daarnaast zijn er soms kleine afwijkingen in een beeld waar wij als video liefhebbers ons aan storen maar die wel binnen de marge vallen. Bij ons word dit vaak onder coulance opgelost maar dat kun je bij dat soort winkels wel vergeten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ronramaekers

Quote from: darkrunner on January  8, 2020, 12:25:39
Bekende uitspraken tegenwoordig

We houden amper het hoofd boven water
we verdienen amper zelf nog iets op producten
Internet winkels maken ons kapot

Op die 9400 van Centralpoint voor €2132 daar verdienen hun ook nog op moet je niet vragen wat de andere erop pakken die je de volle mep aanrekenen

Rotte bij oa Epson is dat ze prijsafspraken hanteren wat onwettig is mogen ze door de EU eens op hun vingers voor getikt worden met een fikse boete erbovenop.

Nee, excuses. Ik bedoelde hier de marge voor Epson zelf.
Dit is nog een uitbreiding op het verhaal:

Ik heb voor u uitgezocht wat er nou allemaal gebeurt is. Het blijkt dus zo te zitten: wij waren in afwachting van een levering vanuit Epson voor de V11H928040. Al deze beamers waren vanwege een promotie bij de fabrikant (eind vorig jaar) voor een zeer aantrekkelijke prijs ingekocht. Voordat de beamers fysiek op voorraad waren hadden wij alles ook al weer verkocht. Uw order viel daar gisteren nog binnen, maar omdat deze betaling niet is afgerond is de voorraad naar een andere order doorgeschoven. Dit was helaas de laatste uit de voorraad voor de scherpere prijs. Nu komt er hoogst waarschijnlijk wel weer nieuwe voorraad binnen, maar deze kan om bovenstaande reden niet meer verkocht worden tegen de eerdere prijs.

Uit de prijsverloopgrafiek van Tweakers lijkt het dat begin december de prijs ook al eens zo laag heeft gestaan.

Keerzijde

Bedankt voor de heldere uitleg Frank, en je hebt ook helemaal gelijk.
Ik had alleen gehoopt (gezien een eerder reactie hier) dat het om
een actie van Epson zou gaan, die wellicht te herhalen viel...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

angelo41

tuurlijk heb je voor een stuk gelijk frank. maar een verschilvan 500 of 700 euro is toch niet niks he..

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


J.A.F._Doorhof

#47
@darkrunner,
Je moet eerst even leren hoe tegenwoordig de markt werkt.
Als je mijn opmerking leest zie je al iets over een cashback.

Prijsafspraken zijn er niet daar kan ik je al vanaf helpen.
Wel word er een advies en gemiddelde markt prijs gezet, wij hangen vaak net op die prijs, vandaar dat ik dat weet :D
En dit is ook goed, zou ik namelijk nog lager gaan kan ik ABSOLUUT niet meer de service geven die we normaal geven, je kan bij ons altijd lager... maar dan krijg je dus een doos geleverd (met projector) maar mag je het verder allemaal zelf uitzoeken. Net als een webwinkel.

De markt word inderdaad kapot gemaakt door webwinkels.
Maar ook voor de consument.
Net op het forum ook weer iemand die een perfecte projector gaat terug sturen omdat hij zelf niet weet hoe hij de convergentie goed moet zetten, tja.... dat gebeurt dus bij de volgende ook, en degene daarna etc. want dit is iets wat we bijna op alle units die hier binnenkomen doen.

Met andere woorden, je haalt door ver onder normale prijzen te gaan zitten de expertise uit de markt.
Een webwinkel heeft een heel ander patroon dan een winkel zoals wij.

Wij leveren geen 10.000 artikelen.
En verkopen geen 20.000 artikelen per dag.
Wij leveren een select aantal door ons gekozen top producten in elke prijsklasse.
Daarnaast kan iemand komen kijken in een speciale demo ruimte met verschillende licht opstellingen en schermen.
Iemand mag zijn eigen materiaal meenemen en zit gemiddeld een half uur tot een uur binnen te vergelijken.

Daarnaast krijgt die persoon advies op maat.
Als de projector binnen komt word die helemaal na gekeken EN gecalibreerd.
En daarna mag je elke zoveel uur terug komen voor een volledig gratis hercalibratie en checkup.

Daarnaast zijn we bijna 24/7 beschikbaar voor vragen en misschien vergeet je het soms maar dit forum is feitelijk ons forum als extra service aan onze klanten (alleen is het iets groter gegroeid dan we ooit gedacht hadden).

En als je dan gaat kijken zijn we zeggen en schrijven ongeveer 375.00 duurder op een bedrag van 2500.00
Leg mij maar eens uit waar die woekerwinsten zitten.

Oh ja.
Van de 10 klanten die komen kijken koopt niet iedereen natuurlijk, sommige wachten nog een jaar, andere kopen (jammer genoeg) toch online en kopen dan gelukkig de volgende wel bij ons :D

Daarnaast hebben we natuurlijk vast lasten, werken zowel Annewiek als ik bijna 70 uur in de week en moeten we....
Je snapt het denk ik al.

Ga dus niet lopen roepen dat de marges zo hoog zijn.
Als je een 9400 voor 2750.00 verkoopt is de marge GEZOND
Wij zitten op 2499.00 en met onze service is dat eigenlijk gewoon net aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@angelo
Dat verschil is geen 500-700
Als ik kijk naar ons is dat rond de 375.00

En in bovenstaande stuk zie je ook dat je er echt meer voor krijgt.
Kijk ik betaal ook geen 2750.00 voor iets wat ik voor 2700.00 online kan kopen als ik er verder niets voor terug krijg.
Maar ik koop wel met OPZET bepaalde muziek dingen voor 10% meer bij een winkel die me enorm goed helpt, zelfs als ik aangeef het niet te kopen (omdat ik het tweede hands had gekocht) hangen ze regelmatig een half uur aan de telefoon met tips over hoe ik meer uit mijn setup kan halen, en ze hebben daar op dat moment niets aan, het is een grote winkel dus ze kennen me ook niet. Maar ik ben wel daardoor bereidt 10% meer te betalen.

Maar krijg je echt meer?
Dan is het verschil zo weg.

Bij ons scheelt het dus 375.00
Maar 1 calibratie kost al 135.00
Gemiddeld gebruikt een klant er 3 dus dan zou je er al zijn.
maar daarnaast heb je dus die demo tijd, gemiddeld een paar uur aan mails achteraf met hulp bij installeren of bij eventuele vragen wat wat doet.
We kunnen ook zeggen "google is your friend"

Maw je moet niet alleen naar prijs kijken :D
Daarmee doe je goede bedrijven echt te kort :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

€2499 is een zeer mooie prijs voor de 9400 zeker incl 4 kalibiraties voor die prijs zou ik ook voor een 9400 passen van een onlineshop die er maar €2131 vraagt en je qua naservice enkel maar naar Epson doorverwijst,  echter de verkoop prijs van de €9400 is bij het gros rond de €2799 vandaar de verwijzing,.

En Epson legt toch druk op zijn klanten om niet onder een bepaalde prijs te gaan, dit is dan gewoon een prijsafspraak, in de tijd van de 9300 was het zelfs zo als je eronder ging mocht je hem niet verkopen staat hier nog ergens op forum vermeld.