Kazoo ziet netwerkspeler niet niet

Started by Bama, December 30, 2019, 13:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Ik heb een Linn Akurate DSM gekocht maar Kazoo blijft zoeken en vindt hem niet.
Heb gegoogeld en het kan iets zijn met een geheugen (heb in het verleden meerdere Linns gehad) of iets met het netwerk.
Ik werk met Mac en ik kom er niet uit.
Tweede is dat als ik hem via Roon benader hij op een gegeven moment uitschakelt en dan zie ik bij instellingen de Linn ook niet meer (alleen airplay zie ik dan nog)
Als ik radio aanzet via de remote begint hij wel gewoon te spelen en hij kiest dan zender 1 uit Tunein.
Iemand tips?

myself

Is hij wel benaderbaar vanuit de pc-app? (Mits die bestaat voor een mac).
En anders in kazoo het subnet invullen (waarschijnlijk in een thuissituatie is dat 192.168.0.0)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Bama

#2
op de pc hetzelfde verhaal.
Subnet staat ingevuld maar weet niet hoe ik dat kan veranderen

ps, er zit een switch voor, dat kan misschien de veroorzaker zijn?

myself

Je dsm heeft netwerk verbinding want tunein radio gaat via internet.

Weet je zeker dat je wifi op hetzelfde 'netwerk' zit als de rest van je netwerk?

En anders even een fabrieksreset doen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Bama

Quote from: myself on December 30, 2019, 13:58:56
Je dsm heeft netwerk verbinding want tunein radio gaat via internet.

Weet je zeker dat je wifi op hetzelfde 'netwerk' zit als de rest van je netwerk?

En anders even een fabrieksreset doen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedoel je dan reboot of fallback aan de achterzijde?

myself

Quote from: Bama on December 30, 2019, 14:16:19
Bedoel je dan reboot of fallback aan de achterzijde?
In eerste instantie idd reboot (maar dat past de netwerksettings niet aan) en als laatste de fallback aan de achterkant


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Bama

Werkt, bedankt. :clapping:

Nu kijken of hij ook via Roon blijft spelen.

Bama

te vroeg gejuicht dus.

Gooit hem er uit bij Roon. Kijk dan via Kazoo en vindt dan de kamer ook niet meer..

Lijkt me een netwerk iets en heb niks met pc's.

myself

In de kazoo app bij settings zit een optie: rescan network. Probeer die eens.

Maar klinkt meer als een netwerk probleem dat je 2 dchp servers hebt (die ip adressen uitgeven)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Bama

rescan doet niks.
En daar gaan we, zegt me niks 2 DHCP servers :-)

i2Paq

Maak eens een kleiner bedraad netwerk waarbij de MAC en de Linn op de zelfde switch zitten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bama

#11
Quote from: i2Paq on December 30, 2019, 15:02:29
Maak eens een kleiner bedraad netwerk waarbij de MAC en de Linn op de zelfde switch zitten.

Dan vindt hij hem wel.

Maar het rare is dat mijn iPad en telefoon hem nu ook vinden, is dit logisch of toeval?
edit, toeval waarschijnlijk want nu zien ze hem niet meer, alleen bedraad werkt dus.

Nogmaals ik heb niks met pc's en netwerken. Is allemaal toeval dat het hier werkt ;)

myself

Heb je een los wifi kastje of zit wifi ingebouwd in de router van je internet provider?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Bama

WiFi vanuit de router.

Zal vanavond een draad trekken rechtstreeks vanuit de router, nu gaat hij dus via een switch.

myself

Quote from: Bama on December 30, 2019, 16:13:23
WiFi vanuit de router.

Zal vanavond een draad trekken rechtstreeks vanuit de router, nu gaat hij dus via een switch.
Goeie test. [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

scoc

Ik heb ook het vermoeden dat je Wifi rechtstreeks aan internet hangt, maw je krijgt hier direct een ip address van je provider. En dat je bedraad netwerk aan andere switch en router hangt met zogenaamde ip adressen (bvb. 192.168.*). In zo'n geval heeft die interne router ook wifi maar ik denk dat je daarop niet geconnecteerd bent want anders krijg je via Wifi ook mooi interne ip adressen en zouden alle toestellen zichtbaar moeten zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bama

Ik heb nu een extra kabel getrokken en die zit rechtstreeks van het modem in de Linn, het lijkt nu te werken.
Scheelt me wel een dure switch want ik wou net die Bonn switch bestellen. ;)

myself

[emoji3][emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip