Canare luidspreker kabel upgrade

Started by jellejanssen, December 29, 2019, 16:31:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jellejanssen

Ik heb van een forumlid n set canare luidsprekerkabel overgenomen wat al een mooie upgrade was tov m'n vorige W&M kabels. Maar ben toe aan een volgende stap nadat ik m'n xlr geüpgrade had naar acoustic zen silver reference 2.

Maar dan niet met n 5k budget (helaas) Realistischer is een paar honderd euro, tot een 4 à 500€ zoiets

Verneem graag jullie tips en/of vragen

Jelle


jellejanssen

Dank je en goed dat je t aangeeft, maar kan je er wat over vertellen in vergelijk tot de canare toevallig?

Rowdy

Atlas soldeert de kabel niet op de connectoren, maar maakt gebruik van krimptechniek.
Heb zelf de Canard 4S8 en 4S11 gehad en maak nu gebruik van Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels. Deze vind ik toch wat fijner.

johannusm

Quote from: Rowdy on December 29, 2019, 17:28:42
Atlas soldeert de kabel niet op de connectoren, maar maakt gebruik van krimptechniek.
Heb zelf de Canard 4S8 en 4S11 gehad en maak nu gebruik van Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels. Deze vind ik toch wat fijner.

mag ik vragen in welk opzicht dit fijner is ?
ik gebruik ze ook deze kabels (ooit geleverd door hifi suply) alleen met de nieuwe receiver probleem geconstateerd omtrent bi-amp aansluiten. met 4 aders als uit einde en Linker front op de linker kant van receiver en de height front helemaal rechts op de receiver is beetje probleem.... maar goed.

Rowdy

Ik vind het moeilijk om zoiets uit te leggen.
Bij langer luisteren vind ik het gewoon fijner, minder vermoeiend, om naar te luisteren.

daffy

Na Canare 11s4 deed de audioquest flx-slip 14/4 het beter en deze is weer vervangen door Qed xt-40 die weer beter klinkt dan de Audioquest.
Dit alles op een zolderset van Denon 720 ae serie.

Er is op internet genoeg te vinden over de Qed xt-40 (inmiddels vervangen door de XT-40i (improved dus nog veel beterder ;) )

daffy ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.