Nad M10

Started by Koper, December 29, 2019, 13:30:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koper

Ok.  Eerst nog inspelen en dan ga ik met de dirac testen. Laat jullie weten wat het resultaat is.

Teleflubbie

Quote from: Koper on December 30, 2019, 04:40:21
...... Ik heb qua speakers de gato fm 30....
Hi Koper,
Heb deze Gato's fm-30 ook vorige week kort beluisterd in een demo.
Was onder de indruk, zeker ook in verhouding tot prijs en afwerking.

Zou het op prijs stellen als je je ervaring met me kan delen.......
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Matthijs1973

hoe zijn de ervaringen ondertussen met de M10? Ik ben voorzichtig aan het oriënteren en dit is een kandidaat om mijn losse componenten te vervangen.....
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Moxxey

Ik ben er zeer tevreden over.

Matthijs1973

Quote from: Moxxey on March 22, 2020, 10:45:24
Ik ben er zeer tevreden over.

wat is de rest van je setup? type speakers etc? Ik heb toch het gevoel dat zo'n kleine unit minder grip/punch op de speakers heeft als bijvoorbeeld mijn Cambridge CXA80. Ben benieuwd naar wat je hiervoor gebruikte en het verschil in beleving. dank alvast!
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Lion of Judah

Quote from: Matthijs1973 on March 22, 2020, 12:09:25
wat is de rest van je setup? type speakers etc? Ik heb toch het gevoel dat zo'n kleine unit minder grip/punch op de speakers heeft als bijvoorbeeld mijn Cambridge CXA80. Ben benieuwd naar wat je hiervoor gebruikte en het verschil in beleving. dank alvast!
Die NAD "doet" 300watt bij 4ohm, ik denk dat die jouw speakers beter in de grip heeft  dan je Cambridge. Tel daar Dirac bij op....
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Matthijs1973

Quote from: Lion of Judah on March 22, 2020, 13:40:15
Die NAD "doet" 300watt bij 4ohm, ik denk dat die jouw speakers beter in de grip heeft  dan je Cambridge. Tel daar Dirac bij op....
inderdaad, gek he, doordat het zo'n bescheiden apparaat is qua afmetingen moet ik er echt aan wennen om de NAD in het stereomeubel te zien in plaats van een ouderwets brede CXA en CXN en dat het complete plaatje er toch op voorruit gaat. Nu ga ik binnen een jaar toch verhuizen dus kan alles overhoop...afijn, denkwerk te doen en niet teveel op internet surfen tijdens het verplichte thuiswerken  ;D
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Tabcam

Quote from: Matthijs1973 on March 23, 2020, 14:58:01
inderdaad, gek he, doordat het zo'n bescheiden apparaat is qua afmetingen moet ik er echt aan wennen om de NAD in het stereomeubel te zien in plaats van een ouderwets brede CXA en CXN en dat het complete plaatje er toch op voorruit gaat. Nu ga ik binnen een jaar toch verhuizen dus kan alles overhoop...afijn, denkwerk te doen en niet teveel op internet surfen tijdens het verplichte thuiswerken  ;D
Dat is het mooie van goed uitgevoerde klasse-d :pompom:. En minder oppervlak nodig, veel lichter, minder warmteproductie en goede geluidskwaliteit, mede door de controle die klasse-d vaak op de bas heeft.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob46

De NAD M10 :inlove: Gekocht omdat na onze verhuizing de NAIM NOVA met de AudioVector luidsprekers geen match meer was in de huiskamer. Geluidstechnisch maar ook esthetisch niet. Aan de akoestiek was weinig (om binnen de vele € te blijven) meer te sleutelen. De M10 is een verdomd intelligent apparaat en speelt op een zeer hoog niveau. Dirac geïntegreerd is een troef van NAD en bovendien een zeer fraaie tool wat ook echt werkt. Het BLUoS platform is een snel, overzichtelijk en stabiel geheel. De versterking is briljant; zo veel vermogen in een klein kastje. Mits goed uitgevoerd doet klasse D het echt goed. Dat er steeds vaker all-in-one oplossingen op de markt komen was te voorspellen. Ik vermoed dat dit nog wel even zal doorzetten. De nieuwe generatie? 
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

mijkie

Gefeliciteerd met je aanwinst !

Ik heb zijn broertje, de C658 en die is wel wat minder mooi, zit wel eens met een schuin oog te kijken naar de M10 [emoji7]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Geertidow

#35
Veel plezier er mee.
Ik heb de C658 ook.
Zo blij mee!

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

jahtari

Quote from: Koper on January  3, 2020, 07:21:23
Ok.  Eerst nog inspelen en dan ga ik met de dirac testen. Laat jullie weten wat het resultaat is.
Enne?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub